Working in a spreadsheet featured


آیا می خواهید داده های صفحه گسترده Google Sheets خود را در سند Google Docs خود قرار دهید؟ برای شروع این راهنما را دنبال کنید.

شما داده‌های Google Sheets را دارید که می‌خواهید در سند Google Docs به اشتراک بگذارید. این یک مسئله غیرعادی نیست—مثلاً ممکن است بخواهید برخی از داده های خود را در یک گزارش ارائه دهید.

اما چگونه می توانید آن را انجام دهید؟ این یک فرآیند ساده نیست، اما اشتراک‌گذاری داده‌های کاربرگ‌نگار شما در یک سند Docs امکان‌پذیر است، چه با پیوند دادن یا درج مستقیم داده‌ها.

به دنبال درج Google Sheets در Google Docs هستید؟ در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید.

نحوه کپی و چسباندن داده های Google Sheets در Google Docs

ساده ترین راه برای درج Google Sheets در Google Docs این است که داده ها را کپی و جایگذاری کنید. این روش به شما امکان می دهد تا داده های خود را به سرعت به عنوان جدولی که می توانید بر اساس آن جابجا، ویرایش و قالب بندی کنید، انتقال دهید.

بسته به اینکه می‌خواهید سندتان چگونه کار کند، می‌توانید پیوند بین Sheets و اسناد Docs خود را نیز حفظ کنید. با این حال، همچنین می‌توانید انتخاب کنید که داده‌ها را به‌عنوان یک کپی یک‌بار مصرف جای‌گذاری کنید تا پیوند بین دو برنامه از بین برود.

برای کپی و جای‌گذاری داده‌ها از Google Sheets در Google Docs:

  1. صفحه‌گسترده Google Sheets خود را باز کنید و محدوده سلول‌هایی را که می‌خواهید درج کنید انتخاب کنید.
  2. مطبوعات Ctrl + C (یا Command + C در مک). در غیر این صورت، راست کلیک کرده و انتخاب کنید کپی ????.
    کپی کردن داده ها در Google Sheets
  3. در مرحله بعد، سند Google Docs خود را باز کنید و مکان نما را در جایی که می خواهید داده ها را وارد کنید قرار دهید.
  4. مطبوعات Ctrl + V (یا Command + V در مک). در غیر این صورت، راست کلیک کرده و انتخاب کنید چسباندن.
    چیزهایی را در Google Docs جای‌گذاری کنید
  5. از شما خواسته می شود نحوه چسباندن داده ها را انتخاب کنید. انتخاب بین:
    1. پیوند به صفحه گسترده با این کار یک پیوند داده با صفحه گسترده اصلی حفظ می شود تا هر گونه تغییر در داده ها در صفحه گسترده Google Sheets و سند منعکس شود.
    2. پیوند لغو شد. با این کار داده‌ها همانطور که اکنون هستند در سند Google Docs شما جای‌گذاری می‌کنند. با این حال، هیچ تغییری در کاربرگ‌نگار Google پس از آن منعکس نمی‌شود.
      جای‌گذاری داده‌های Google Sheets در Google Docs

داده ها بلافاصله به صورت جدول در سند شما ظاهر می شوند.

چگونه یک نمودار را از Google Sheets به Google Docs پیوند دهیم

راه دیگر برای درج Google Sheets در Google Docs این است که داده ها را به صورت نمودار پیوند دهید. این روش به شما اجازه می دهد تا با استفاده از نمودارهای مختلف مانند نمودار دایره ای، نمودار میله ای، نمودار خطی و غیره داده های خود را به صورت بصری نمایش دهید.

مزایایی هم دارد. در صورت ایجاد تغییرات در Google Sheets، نمودار به طور خودکار به روز می شود و می توانید ظاهر آن را با استفاده از گزینه های مختلف سفارشی کنید.

برای پیوند یک نمودار از Google Sheets به Google Docs:

  1. صفحه‌گسترده Google Sheets خود را باز کنید و با استفاده از داده‌های خود نموداری ایجاد کنید. می توانید این کار را با انتخاب محدوده داده خود و رفتن به انجام دهید درج کنید > چارت سازمانی.
    درج نمودار در Google Sheets
  2. تنظیمات نمودار خود را با توجه به ترجیحات خود تنظیم کنید. می توانید نوع نمودار را تغییر دهید، عناوین و برچسب ها را اضافه کنید، رنگ ها و فونت ها را تغییر دهید و موارد دیگر.
  3. در مرحله بعد، سند Google Docs خود را باز کنید و مکان نما را در جایی که می خواهید نمودار درج کنید قرار دهید.
  4. رفتن به درج کنید > چارت سازمانی > از Sheets.
    یک نمودار Google Sheets را در Google Docs درج کنید
  5. صفحه گسترده ای را که حاوی نمودار شماست انتخاب کنید و کلیک کنید انتخاب کنید.
  6. نموداری را که می خواهید وارد کنید انتخاب کنید و کلیک کنید وارد كردن.
    وارد کردن نمودار در Google Docs

همچنین می‌توانید نمودار را پس از درج آن با کلیک بر روی آن و استفاده از گزینه‌های نوار ابزار باز شده ویرایش یا حذف کنید.

نوشتن داده های خود با Google Docs

با استفاده از مراحل بالا می‌توانید به سرعت داده‌های Google Sheets خود را در سند Google Docs وارد کنید. این می تواند به شما کمک کند تا داده های خود را در برنامه های مختلف به طور موثرتری ارائه دهید.

آیا می خواهید داده های خود را ترکیب کنید؟ می‌توانید جداول را در Google Docs ادغام کنید تا مجموعه داده‌های خود را با هم جمع کنید. همچنین می‌توانید به انواع دیگر محتوا مانند درج ویدیوها در Google Docs فکر کنید.

با سندتان تمام شد؟ اگر می‌خواهید آن را به یک همکار یا مشتری تحویل دهید، می‌توانید به راحتی مالکیت سند Google Docs را منتقل کنید. در نهایت، ممکن است بخواهید نحوه قالب‌بندی بیشتر داده‌های اسلایدهای Google خود را در نظر بگیرید، مانند تغییر قالب‌های اعداد برای مقادیر شما برای منعکس کردن بهتر داده‌های شما.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *