Example presentation featured


در ارائه خود با متن زیاده روی نکنید. برای بررسی تعداد کلمات در اسلایدهای Google، این راهنما را دنبال کنید.

آیا باید بدانید چند کلمه در ارائه Google Slides شما وجود دارد؟ شاید برای تکلیفی که روی آن کار می کنید محدودیت کلمه دارید. شاید زمان مشکل باشد، و شما به دنبال تخمین زدن مدت زمان ارائه اسلایدهای خود هستید.

برخلاف Google Docs، روش داخلی برای بررسی تعداد کلمات شما در اسلایدهای Google وجود ندارد. در عوض، باید از چند راه حل استفاده کنید.

برای بررسی تعداد کلمات خود در اسلایدهای Google، مراحل زیر را دنبال کنید.

چرا تعداد کلمات شما مهم است

تعداد کلمات سند شما یک معیار مفید برای اندازه گیری طول و پیچیدگی متن شما است. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا ارائه شما برای مخاطبان و هدف شما خیلی طولانی است یا خیلی کوتاه. اگر شرایط خاصی از معلم یا استاد خود دارید، تعداد کلمات نیز می تواند بر نمره شما تأثیر بگذارد.

تعداد کلمات همچنین می تواند به شما در بهبود سبک نوشتاری و خوانایی خود کمک کند. به عنوان مثال، اگر تعداد کلمات زیادی در هر اسلاید دارید، ممکن است بینندگان خود را با اطلاعات بیش از حد غرق کنید. از سوی دیگر، اگر کلمات بسیار کمی در هر اسلاید دارید، ممکن است جزئیات یا توضیحات مهم را کنار بگذارید.

یک قانون سرانگشتی خوب این است که به طور متوسط ​​حدود 25-30 کلمه در هر اسلاید را هدف قرار دهید. این اطمینان حاصل می کند که اسلایدهای شما واضح و مختصر هستند بدون اینکه خسته کننده یا مبهم باشند.

شمارش کلمات شامل چه مواردی است؟

تعداد کلمات معمولاً شامل تمام کلمات قابل مشاهده در صفحات اسلاید و یادداشت های شما می شود. این شامل هیچ متن مخفی مانند نظرات، سرصفحه ها، پاورقی ها یا اعداد اسلاید نیست. همچنین شامل هیچ تصویر، نمودار، نمودار یا سایر عناصر غیر متنی نمی شود.

با این حال، تعداد کلمات شما شامل هر نماد یا اعدادی است که بخشی از متن شما هستند. برای مثال، اگر بنویسید «5G» یا «100 دلار»، هر کدام یک کلمه به حساب می‌آیند.

چگونه با استفاده از فایل های متنی تعداد کلمات اسلایدهای گوگل خود را بررسی کنیم

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی تعداد کلمات در اسلایدهای Google این است که ارائه خود را به صورت یک فایل متنی ساده (txt.) دانلود کنید.

این روش تعداد کلمات دقیقی را برای صفحات اسلاید و یادداشت به شما می دهد. تمام محتوای دیگر از فایل حذف می شود و فقط متن باقی می ماند. سپس می توانید از یک واژه پرداز یا یک ابزار آنلاین برای شمارش کلمات استفاده کنید.

برای بررسی تعداد کلمات خود در اسلایدهای Google با استفاده از یک فایل متنی:

  1. ارائه Google Slides خود را باز کنید.
  2. رفتن به فایل > دانلود > متن ساده (txt.).
    اسلایدهای گوگل را به صورت فایل متنی دانلود کنید
  3. برو به دانلودها پوشه در رایانه شما سپس می توانید سند را در یک واژه پرداز (مانند Microsoft Word) باز کنید.
  4. با استفاده از این می توانید تعداد کلمات را بررسی کنید نوار وضعیت در پایین در Word.
    تعداد کلمات در مایکروسافت ورد
  5. متناوبا، فایل را در یک ویرایشگر متن ساده (مانند Notepad) باز کنید و به جای آن محتویات را در یک ابزار آنلاین قرار دهید.

نحوه بررسی تعداد کلمات در ارائه اسلایدهای گوگل با استفاده از پاورپوینت

راه دیگر برای بررسی تعداد کلمات در اسلایدهای گوگل این است که ارائه خود را به یک فایل پاورپوینت (pptx.) تبدیل کنید. سپس می توانید از عملکرد داخلی پاورپوینت برای تعیین تعداد کلمات موجود در آن استفاده کنید.

برای بررسی تعداد کلمات در اسلایدهای گوگل با استفاده از پاورپوینت:

  1. ارائه Google Slides خود را باز کنید.
  2. رفتن به فایل > دانلود > Microsoft PowerPoint (pptx.).
    اسلایدهای گوگل را به صورت pptx دانلود کنید
  3. برو به دانلودها روی رایانه خود پوشه کنید و فایل پاورپوینت جدید را باز کنید.
  4. بعد، به فایل > اطلاعات در ویندوز یا File > Properties در مک
    ویژگی های پاورپوینت را در مک باز کنید
  5. در ویندوز، به پایین پنل سمت راست بروید و کلیک کنید نمایش همه ویژگی ها. در مک، را فشار دهید آمار برگه
  6. تعداد کلمات برای ارائه شما در زیر ظاهر می شود خواص در ویندوز یا در آمار بخش در مک
    نمایش تعداد کلمات در پاورپوینت

این روش تعداد کلمات جداگانه برای هر صفحه اسلاید و یادداشت به شما می دهد.

مدیریت متن در ارائه اسلایدهای Google شما

با استفاده از مراحل بالا می‌توانید به سرعت تعداد کلمات خود را در اسلایدهای Google بررسی کنید. اگر جلسه شما کوتاه است، یا فقط نگران اضافه بار متن هستید، مراحل بالا به شما کمک می کند بررسی کنید که آیا باید متن را کاهش دهید (یا مقداری دیگر اضافه کنید!)

آیا می خواهید از محتوای ارائه شده در اسلایدهای Google خود در سایر اسناد استفاده مجدد کنید؟ برای مثال، اگر تصاویری دارید که می‌خواهید دوباره استفاده کنید، می‌توانید تصاویر را از ارائه اسلایدهای Google خود ذخیره کنید.

اگر نگران اضافه بار متن هستید، می توانید انواع دیگری از محتوا را در ارائه خود امتحان کنید. به عنوان مثال، می‌توانید فایل‌های GIF را به ارائه خود اضافه کنید، یا به جای آن می‌توانید فایل‌های صوتی را به اسلایدهای Google اضافه کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *