اگر می‌خواهید سند Google Docs خود را برای خواندن آسان‌تر کنید، ممکن است بخواهید از فهرست‌ها برای کمک به شما استفاده کنید. این راهنما توضیح می دهد که چگونه.

ایجاد و ویرایش لیست ها در Google Docs یک راه ساده و موثر برای بهبود ساختار سند شما است. به شما این امکان را می دهد که متن خود را به گونه ای سازماندهی کنید که خواندن را برای مخاطبان آسان تر کند.

هیچ رویکرد یکسانی برای فهرست‌ها در Google Docs وجود ندارد. می‌توانید از فهرست‌های شماره‌دار، نقاط گلوله یا ترکیب و تطبیق استفاده کنید. برای تجزیه بیشتر اطلاعات، می‌توانید فهرست‌ها را در فهرست‌های دیگر قرار دهید.

اگر می خواهید بدانید که چگونه لیست ها را در Google Docs ایجاد و ویرایش کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه ایجاد یک لیست شماره گذاری شده یا گلوله ای در Google Docs

انواع مختلفی از لیست ها وجود دارد که می توانید در Google Docs ایجاد کنید. دو تا از بارزترین گزینه ها لیست های شماره گذاری شده و لیست های گلوله ای هستند.

برای ایجاد یک لیست شماره دار یا گلوله ای در Google Docs:

  1. سند Google Docs خود را باز کنید.
  2. در سند، مکان نما چشمک زن خود را در جایی که می خواهید لیست قرار دهید قرار دهید.
  3. اگر می‌خواهید متن موجود را به فهرست گلوله‌دار یا شماره‌دار تغییر دهید، ابتدا متن را انتخاب کنید.
    متن انتخاب شده در Google Docs برای استفاده به عنوان فهرست.
  4. در نوار ابزار، یکی را انتخاب کنید لیست گلوله ای یا لیست شماره گذاری شده نمادها این نوع لیست را در متن شما اعمال می کند یا یک لیست جدید برای شروع تایپ درج می کند.
    درج یک لیست گلوله‌دار یا شماره‌دار در Google Docs
  5. اگر می خواهید نوع گلوله ها یا اعداد نشان داده شده را سفارشی کنید، روی آن کلیک کنید فلش پایین نماد کنار هر یک از گزینه ها
  6. یک نوع قالب بندی متفاوت را از منوی کشویی انتخاب کنید تا آن را در لیست خود اعمال کنید.
    سفارشی کردن یک لیست در Google Docs
  7. هنگامی که لیست خود را ایجاد کردید، می توانید با فشار دادن دکمه به آن اضافه کنید وارد کلید هر خط جدید یک خط جدید در لیست ایجاد می کند.
    نمونه ای از لیست گلوله ای در Google Docs
  8. اگر می خواهید از این قالب بندی فرار کنید و از لیست خارج شوید، دکمه را فشار دهید وارد دوباره در یک خط جدید کلید کنید.

نحوه ایجاد چک لیست در Google Docs

همچنین می توانید با استفاده از این سبک قالب بندی یک چک لیست در Google Docs ایجاد کنید. چک لیست ها در Google Docs تعاملی هستند، بنابراین می توانید برای فعال یا غیرفعال کردن چک باکس در هر خط کلیک کنید.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید از چک لیست ها برای ایجاد لیست های انجام کار استفاده کنید.

برای ایجاد چک لیست در Google Docs:

  1. سند Google Docs خود را باز کنید.
  2. مکان نما چشمک زن خود را در سندی که می خواهید چک لیست خود را در آن درج کنید، قرار دهید.
  3. اگر می خواهید متن موجود (یا لیست موجود) را به چک لیست تبدیل کنید، ابتدا متن را انتخاب کنید.
    متن انتخاب شده در Google Docs برای استفاده به عنوان فهرست.
  4. بعد، روی چک لیست نماد در نوار ابزار این یک چک لیست جدید را در سند شما وارد می کند یا یک موجود را تبدیل می کند.
    درج یک چک باکس در Google Docs
  5. اگر می خواهید سبک چک لیست خود را تغییر دهید، دکمه را فشار دهید فلش پایین نماد کنار چک لیست آیکون.
  6. نوع دیگری از قالب بندی چک لیست را در منوی بازشو انتخاب کنید تا آن را در لیست خود اعمال کنید.
    گزینه هایی برای چک باکس ها در Google Docs
  7. با درج چک لیست، روی چک باکس در کنار هر مورد برای حذف یا اعمال علامت تیک.
    چک لیست نمونه در Google Docs
  8. می توانید با قرار دادن مکان نما چشمک زن روی مورد نهایی و فشار دادن خطوط جدید به چک لیست اضافه کنید وارد. برای خروج از لیست و بازگشت به قالب بندی عادی، دکمه را فشار دهید وارد برای بار دوم روی یک مورد خالی (نهایی) کلید بزنید.

نحوه ایجاد لیست های چند سطحی در Google Docs

به لطف تورفتگی، می‌توانید فهرست‌های چند سطحی را در Google Docs ایجاد کنید. این لیست ها به شما این امکان را می دهند که با استفاده از نقاط فرعی، یک لیست جدید را در یک لیست موجود قرار دهید.

برای مثال، می‌توانید با افزودن نقاط گلوله تو در تو به یک لیست شماره‌دار، قالب‌بندی خود را با هم ترکیب و مطابقت دهید.

برای ایجاد لیست های چند سطحی در Google Docs:

  1. سند Google Docs خود را باز کنید.
  2. یک لیست موجود را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید یا مکان نما چشمک زن خود را در موقعیتی قرار دهید تا یک لیست جدید ایجاد کنید.
  3. اگر در حال ایجاد یک لیست جدید هستید، نوع لیست خود را با کلیک کردن بر روی آن انتخاب کنید شماره گذاری شده فهرست یا لیست گلوله ای گزینه های موجود در نوار ابزار
  4. موارد فهرست خود را در هر خط جدید تایپ کنید.
    نمونه ای از لیست گلوله ای در Google Docs
  5. برای تورفتگی یک آیتم لیست (و ایجاد یک لیست چند سطحی)، مکان نما چشمک زن خود را در ابتدای خط قرار دهید و دکمه را فشار دهید Tab دکمه روی صفحه کلید شما خط با نماد گلوله یا نوع عدد جدید به سمت داخل حرکت می کند.
    نمونه ای از یک لیست چند سطحی در Google Docs
  6. همچنین، مکان نما چشمک زن خود را در ابتدای خط قرار دهید و روی آن کلیک کنید افزایش تورفتگی نماد یا کاهش تورفتگی نماد در نوار ابزار
    گزینه هایی برای تورفتگی متن در Google Docs
  7. برای تغییر نحوه نمایش لیست های چند سطحی، دکمه را فشار دهید فلش پایین نماد کنار لیست خود را تایپ کنید و یکی از گزینه های قالب بندی جایگزین را انتخاب کنید.
    انتخاب گزینه‌های قالب‌بندی فهرست جدید در Google Docs
  8. می توانید از ابزارهای تورفتگی برای افزودن یا حذف لیست های تو در تو از لیست اصلی خود استفاده کنید. اگر یک لیست تودرتو را حذف کردید، مکان نما چشمک زن خود را در همان خط قرار دهید و روی آن کلیک کنید کاهش تورفتگی تا زمانی که لیست در موقعیتی مشابه سایر موارد در لیست اصلی قرار گیرد.

استفاده موثر از Google Docs

با تشکر از مراحل بالا، می‌توانید به سرعت فهرست‌ها را در Google Docs ایجاد و ویرایش کنید. این به شما این امکان را می دهد که اطلاعات خود را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید که خواندن و درک آسان تر باشد.

آیا می خواهید سند Google Docs خود را حتی بیشتر فرمت کنید؟ می توانید سند Google Docs خود را به دو ستون تقسیم کنید و به شما امکان می دهد یک سند به سبک خبرنامه ایجاد کنید. حتی می‌توانید کتابی با فصل‌ها و سبک‌های قالب‌بندی در Google Docs ایجاد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به هر صفحه Google Docs یک حاشیه اضافه کنید تا آن را بهتر برجسته کنید.

اگر از اسناد متنی خسته شدید، می‌توانید یک ویدیو به سند Google Docs خود اضافه کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *