اگر می خواهید اسناد خود را حرفه ای تر جلوه دهید، می توانید یک سربرگ اضافه کنید. نحوه ایجاد سربرگ در Word را اینجا بیاموزید.
سربرگ یک راه ساده اما موثر برای حرفه ای تر جلوه دادن اسناد شماست. با افزودن لوگوی شرکت، نام شرکت و حتی اطلاعات تماس، میتوانید برندسازی ثابتی را در تمام اسناد خود اعمال کنید تا مردم همیشه بدانند با چه کسی سروکار دارند.
یک سربرگ لازم نیست پیچیده باشد—شما به راحتی می توانید یک سربرگ ساده را مستقیماً در Word ایجاد کنید. اگر میخواهید اسناد خود را حرفهایتر جلوه دهید، نحوه ایجاد سربرگ در Word را در زیر بیاموزید.
سربرگ چیست؟
همانطور که از نام آن پیداست، سربرگ عنوان بالای یک حرف است. برای مشاغل، سربرگ فرصتی برای ارائه اطلاعات مفید در مورد اسناد شما است. به عنوان مثال، سربرگ ها می توانند شامل نام و لوگوی شرکت، آدرس تماس و سایر اطلاعات تماس مرتبط باشند.
سربرگ به شما این امکان را می دهد که برند خود را به همان شیوه در تمام اسناد خود اعمال کنید. می توانید سربرگ را به عنوان یک الگو ذخیره کنید و هنگام ایجاد هر سند جدید از این الگو استفاده کنید. به این ترتیب، تمام مکاتبات شما دقیقا سربرگ یکسانی خواهد داشت و ظاهری حرفه ای و منسجم به شما می دهد.
نحوه ایجاد سربرگ در Word
می توانید سربرگ های ساده را مستقیماً در Word ایجاد کنید. اگر لوگوی شرکت دارید، می توانید این تصویر را به سربرگ خود اضافه کنید. اگر لوگوی شرکت ندارید، می توانید به جای آن از یک تصویر سهام که نشان دهنده کسب و کار شما است استفاده کنید. اینکه چقدر اطلاعات اضافی می خواهید اضافه کنید به خودتان بستگی دارد، اما به یاد داشته باشید که نمی خواهید سربرگ شما خیلی شلوغ باشد.
برای ایجاد سربرگ در Word:
- یک سند Word جدید باز کنید.
- کلیک کنید بر روی چشم انداز منو.
- اطمینان حاصل کنید که چاپ طرح انتخاب شده است.
- کلیک کنید بر روی درج کنید منو.
- انتخاب کنید سرتیتر.
- یکی از گزینه های از پیش تعیین شده را انتخاب کنید یا انتخاب کنید جای خالی تا سربرگ خود را از ابتدا طراحی کنید.
- ممکن است بخواهید سربرگ شما فقط در صفحه اول اسناد شما نمایش داده شود. در این مورد، بررسی کنید صفحه اول متفاوت چک باکس زیر سربرگ و پاورقی منو.
- اگر پیشتنظیم Blank را انتخاب کرده باشید، خواهید دید [Type Here] در هدر شما برجسته شده است.
- اگر قبلاً در تصویر لوگوی شما گنجانده نشده است، نام کسب و کار خود را تایپ کنید.
- متن خود را برجسته کنید و در زیر صفحه اصلی از ابزارهای فونت برای تغییر نوع قلم، اندازه، رنگ، سبک و موارد دیگر استفاده کنید. اگر از لوگوی خود استفاده می کنید، سبک و رنگ فونتی را انتخاب کنید که با لوگوی شما مطابقت یا تکمیل کند.
- از ابزارهای تراز برای قرار دادن متن خود در جایی که می خواهید استفاده کنید.
- برای افزودن تصویر به هدر خود، روی آن کلیک کنید درج کنید منو، اطمینان حاصل می کند که هنوز در هدر خود کار می کنید.
- انتخاب کنید تصاویر.
- برای افزودن تصویر لوگوی ذخیره شده خود، را انتخاب کنید این دستگاه و به محل فایل تصویر لوگوی خود بروید.
- اگر میخواهید یک عکس یا نماد استوک اضافه کنید، را انتخاب کنید تصاویر استوک.
- برای افزودن یک تصویر از آنلاین، را انتخاب کنید تصاویر آنلاین.
- هنگامی که تصویر خود را وارد کردید، روی آن کلیک کنید گزینه های طرح بندی آیکون.
- یکی از گزینه های بسته بندی متن را انتخاب کنید.
- روی تصویر خود کلیک کرده و بکشید تا در جایی که می خواهید قرار گیرد.
- برای تغییر اندازه تصویر خود روی یکی از دستگیره ها کلیک کنید و نگه دارید.
- با انتخاب تصویر، از گرافیک ابزار زیر فرمت گرافیکی منو برای تغییر رنگ پر، طرح کلی و جلوه ها.
- با طرح خود بازی کنید تا زمانی که طرحی را داشته باشید که از آن راضی هستید.
- با کلیک کردن می توانید اطلاعات بیشتری مانند جزئیات تماس اضافه کنید Insert > Text Box.
- متن را اضافه کنید و آن را ویرایش کنید تا با سبک بقیه سربرگهایتان مطابقت داشته باشد.
- پس از اتمام طراحی، کلیک کنید سربرگ و پاورقی را ببندید زیر سربرگ و پاورقی منو.
نحوه ذخیره سربرگ به عنوان الگو
اگر از سربرگی که ایجاد کرده اید راضی هستید، می خواهید آن را ذخیره کنید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود—نیازی نیست هر بار سربرگ خود را از ابتدا دوباره بسازید یا از همان سند الگو استفاده مجدد و بازنویسی کنید.
در عوض، می توانید سربرگ خود را به عنوان یک الگوی Word ذخیره کنید. سپس می توانید از الگو برای ایجاد اسناد جدید که شامل سربرگ شما هستند استفاده کنید.
برای ذخیره سربرگ Word خود به عنوان یک الگو:
- کلیک کنید بر روی فایل منو.
- انتخاب کنید ذخیره به عنوان از منوی سمت چپ
- مکانی را برای ذخیره الگو انتخاب کنید.
- به الگوی خود یک نام بدهید.
- کلیک کنید بر روی نوع سند کشویی
- انتخاب کنید قالب Word (*.dotx).
- کلیک صرفه جویی.
- الگوی شما اکنون ذخیره شده است.
چگونه یک سند جدید ایجاد کنیم که از سربرگ ذخیره شده شما استفاده می کند
هنگامی که الگوی خود را ذخیره کردید، می توانید برای ایجاد اسناد جدید که از سربرگ شما استفاده می کنند استفاده کنید. این اسناد خالی خواهند بود اما از قبل طرح سربرگ شما در جای خود قرار داده شده است.
برای ایجاد یک سند جدید از الگوی سربرگ خود:
- کلیک کنید بر روی فایل منو.
- انتخاب کنید جدید از منوی سمت چپ
- کلیک شخصی.
- الگوی سربرگ خود را انتخاب کنید.
- یک سند خالی جدید ایجاد می شود که سربرگ شما قبلاً در جای خود قرار دارد.
- می توانید سند را به طور معمول ویرایش و ذخیره کنید.
ایجاد اسناد Word جدید
دانستن نحوه ایجاد سربرگ در Word به شما این امکان را می دهد که به اسناد خود ظاهر حرفه ای تری بدهید و برندی ثابت در همه آنها اعمال کنید. به یاد داشته باشید که سربرگ شما نباید زیاد حواس پرت کننده باشد – کمتر قطعا بیشتر است.
ترفندهای زیادی برای بهبود اسناد Word شما وجود دارد. میتوانید یاد بگیرید که اگر لوگوی شما در مسیر اشتباه قرار دارد، چگونه یک عکس را در Word برگردانید. اگر اسناد بزرگ شروع به آویزان شدن کردند، میتوانید یاد بگیرید که چگونه صفحهبندی مجدد پسزمینه را در Word خاموش کنید. و اگر از طرفداران ویرگول آکسفورد نیستید، می توانید بررسی کاما آکسفورد را برای کمک به حفظ سلامت عقل خود خاموش کنید.

سایت محتوا مارکتینگ
برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!