نحوه ایجاد برچسب در Google Docs


می‌توانید از Google Docs برای ایجاد برچسب برای هر هدفی، چه برچسب آدرس یا برچسب‌های مهم محصول استفاده کنید. این راهنما توضیح می دهد که چگونه.

اگر می خواهید موارد را سازماندهی یا شناسایی کنید، احتمالاً به یک برچسب نیاز خواهید داشت. می توانید از آنها برای برچسب زدن جعبه ها در یک واحد ذخیره سازی، شناسایی محصولات در یک انبار یا برچسب زدن پاکت های پستی استفاده کنید.

Google Docs یک راه راحت برای ایجاد برچسب های سفارشی ارائه می دهد. چه به یک برچسب آدرس ساده یا یک برچسب محصول پیچیده‌تر نیاز داشته باشید، می‌توانید برچسب‌ها را مستقیماً از Google Docs طراحی و چاپ کنید.

اگر می خواهید بدانید که چگونه در Google Docs برچسب ایجاد کنید، راهنمای ما را در زیر دنبال کنید.

نحوه ایجاد برچسب با استفاده از جداول در Google Docs

استفاده از جدول ساده ترین روش داخلی برای ایجاد برچسب در Google Docs است. می توانید جدولی ایجاد کنید که کل صفحه سند شما را پر می کند و هر بخش را با برچسب هایی که می خواهید بسازید پر کنید.

ممکن است کمی وقت گیر باشد، اما ساده ترین روش برای ایجاد برچسب در سند Google Docs شما است.

برای ایجاد برچسب با استفاده از جداول در Google Docs:

  1. سند Google Docs خود را باز کنید (یا یک سند جدید ایجاد کنید).
  2. از درج کنید منو، انتخاب کنید جدول و تعداد سطرها و ستون های مورد نظر خود را برای جدول خود انتخاب کنید.
    درج جدول در Google Docs
  3. در جدول جدید، متن هر برچسب را در سلول مربوطه جدول تایپ کنید. شما همچنین می توانید تصاویر و اشکال اضافه کنید.
  4. از گزینه های موجود در جدول منو برای سفارشی کردن ظاهر جدول خود، مانند تغییر سبک حاشیه، رنگ پس‌زمینه سلول، یا تراز متن.
    گزینه های جدول Google Docs
  5. در صورت نیاز، می توانید اندازه جدول را با کشیدن دسته ها در گوشه ها و لبه ها تغییر دهید.
    تغییر اندازه جدول در Google Docs
  6. برای افزودن برچسب‌های بیشتر، می‌توانید ردیف‌ها یا ستون‌های اضافی را در صورت نیاز در جدول وارد کنید.

وقتی کارتان تمام شد، جدول شما باید حاوی یک سری برچسب باشد که می توانید برای سند خود استفاده کنید. سپس می توانید سند خود را چاپ کنید و از برچسب ها در جای دیگری استفاده کنید.

نحوه ایجاد برچسب با استفاده از افزونه Google Docs

روش بالا سریعترین راه برای ایجاد برچسب در Google Docs است. اگر می‌خواهید برچسب‌های پیچیده‌تری ایجاد کنید یا از ادغام ایمیل برای ایجاد آنها استفاده کنید، باید از افزونه Google Docs برای کمک به شما استفاده کنید.

افزونه های مختلفی برای این کار وجود دارد، اما یک گزینه خوب استفاده از آن است ایجاد و چاپ برچسب افزودنی توسط Labelmaker. در حالی که رایگان نیست، یک آزمایش 7 روزه رایگان ارائه می دهد، بنابراین باید بتوانید به صورت رایگان از آن برای ساخت برچسب یکبار استفاده کنید.

برای استفاده از افزونه Google Docs برای ایجاد برچسب:

  1. مرورگر وب خود را باز کنید.
  2. از صفحه افزودنی Create & Print Labels دیدن کنید.
  3. کلیک نصب.
    افزونه برچسب را در Google Docs نصب کنید
  4. هنگامی که از شما خواسته شد، با استفاده از جزئیات حساب Google خود وارد سیستم شوید و اجازه دهید مجوزهای برنامه کار کند.
  5. پس از نصب برنامه، سند Google Docs خود را باز کنید (یا یک سند جدید ایجاد کنید).
  6. در Google Docs، به برنامه های افزودنی > افزونه ها > ایجاد و چاپ برچسب ها – Label Maker برای Avery & Co > ایجاد برچسب ها.
    یک برچسب در Google Docs ایجاد کنید
  7. در لیبل ساز منوی پاپ آپ در سمت راست، کلیک کنید یک الگو را انتخاب کنید و یک قالب مناسب برای برچسب های خود پیدا کنید. اینها بر اساس اندازه و طراحی در دسترس هستند—از ابزار جستجو برای کمک به شما استفاده کنید.
  8. کلیک استفاده کنید برای انتخاب برچسب
  9. اگر می‌خواهید از ادغام نامه از صفحه‌گسترده Google Sheets استفاده کنید، فشار دهید یک صفحه گسترده انتخاب کنید زیر لیست پستی بخش.
  10. صفحه گسترده ای را برای وارد کردن از آن انتخاب کنید، سپس فشار دهید انتخاب کنید.
  11. با داده‌های وارد شده، تغییراتی در برچسب‌های خود در Google Docs ایجاد کنید. با از سلول اول به عنوان مدل استفاده کنید، می توانید تغییراتی را در اولین سلول برچسب ایجاد کنید و تغییرات را روی همه برچسب ها اعمال کنید.
  12. برای ایجاد برچسب ها، کلیک کنید برچسب ها را ایجاد کنید.
    ایجاد یک برچسب با استفاده از Labelmaker در Google Docs

با برچسب های ایجاد شده، می توانید با رفتن به برچسب ها را چاپ کنید فایل > چاپ.

ایجاد اسناد سفارشی در Google Docs

به لطف روش هایی که در بالا توضیح دادیم، اکنون باید بتوانید در Google Docs برچسب ایجاد کنید. با این حال، برچسب‌ها تنها چیزی نیستند که می‌توانید در Google Docs برای بهبود تجربه سندسازی خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال، آیا می دانستید که می توانید از Google Docs به صورت آفلاین استفاده کنید؟ اگر نیاز به کار بر روی یک سند دارید اما به اینترنت دسترسی ندارید، این کار مفید است.

یکی دیگر از ویژگی های مفید ایجاد فهرست مطالب در Google Docs است. این می تواند به خوانندگان شما کمک کند تا سند شما را راحت تر مرور کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

آیا چشمانتان هنگام تایپ می سوزد؟ قبل از اینکه چشمان خود را آزمایش کنید، ممکن است ترجیح دهید به یک رابط تیره تر بروید و حالت تاریک را در Google Docs فعال کنید. این می تواند به کاهش فشار روی چشمان شما در زمانی که برای مدت طولانی کار می کنید کمک کند.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *