Files featured


اگر می‌خواهید کنترل سند Google Docs را به شخص دیگری بسپارید، ابتدا باید مالکیت را منتقل کنید. این راهنما توضیح می دهد که چگونه.

Google Docs ابزار عالی برای کار مشترک است. لازم نیست نگران به اشتراک گذاری پیش نویس پس از پیش نویس سند باشید زیرا هر نسخه و تغییر در همان فایل قابل مشاهده است.

همه افراد در تیم شما می توانند به آن فایل دسترسی داشته باشند و این یک راه عالی برای یک تیم برای همکاری و کار بر روی یک سند مهم است. با این حال، وقتی زمان تحویل آن فرا می رسد، چه اتفاقی می افتد؟

اگر نیاز به انتقال مالکیت سند در Google Docs دارید، چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید. این راهنما توضیح می دهد که چگونه.

نحوه انتقال مالکیت در Google Docs

اگر مستقیماً در Google Docs کار می‌کنید، می‌توانید مالکیت یک فایل را در خود برنامه منتقل کنید. این مراحل برای کاربران Google Docs، Slides و Sheets کار خواهند کرد.

برای انجام این کار باید مالک موجود فایل باشید. می توانید این مراحل را در رایانه شخصی یا مک (از مرورگر وب خود) دنبال کنید.

برای انتقال مالکیت سند Google Docs در رایانه شخصی، Mac یا Chromebook:

  1. وب سایت Google Docs را در مرورگر وب خود باز کنید و وارد شوید.
  2. سندی را که به دنبال انتقال مالکیت آن هستید باز کنید.
  3. بعد، کلیک کنید اشتراک گذاری در سمت راست بالا
    پیکربندی تنظیمات اشتراک‌گذاری Google Docs
  4. اگر شخصی که می‌خواهید مالکیت را به او منتقل کنید قبلاً دسترسی خواندن یا نوشتن ندارد، از آن استفاده کنید اشتراک گذاری کادر برای اشتراک گذاری فایل با آن شخص.
  5. پس از دسترسی کاربر، روی آن کلیک کنید فهرست کشویی در کنار نام آنها
  6. انتخاب کنید انتقال مالکیت از منوی پاپ آپ
    انتقال مالکیت در Google Docs
  7. با کلیک کردن، تأیید کنید که می‌خواهید مالکیت فایل را منتقل کنید ارسال دعوتنامه.
    برای انتقال مالکیت در Google Docs دعوت نامه ارسال کنید

Google با ارسال یک ایمیل تأیید به ایمیل حساب Google خود، مالکیت فایل را ارائه می دهد. پس از پذیرش کاربر، مالکیت فایل بلافاصله منتقل می شود.

سپس آن کاربر کنترل کامل فایل را به عهده می گیرد—به عنوان مثال، دیگر نمی توانید دسترسی او را حذف کنید.

در یک دستگاه تلفن همراه

اگر از Google Docs در Android، iPhone یا iPad استفاده می‌کنید، خوش شانس نیستید. با استفاده از برنامه تلفن همراه نمی‌توانید مالکیت سند Google Docs را انتقال دهید. شما فقط می توانید دسترسی به فایل را ویرایش کنید، بنابراین در حالی که می توانید شخصی را ویرایشگر کنید، نمی توانید کنترل کامل را منتقل کنید.

از آنجایی که وب‌سایت Google Docs برای دستگاه‌های تلفن همراه ساخته نشده است، برای انجام این کار باید رایانه شخصی، مک یا کروم‌بوک را روشن کنید.

نحوه انتقال مالکیت یک فایل در گوگل درایو

همچنین می‌توانید با استفاده از Google Drive مالکیت یک فایل Google Docs را انتقال دهید. همه اسناد ایجاد شده در Google Docs، Slides و Sheets به طور خودکار در Google Drive شما ذخیره می شوند.

می‌توانید با استفاده از وب‌سایت Google Drive در رایانه شخصی، Mac، یا Chromebook، مالکیت فایل یک فایل را منتقل کنید.

برای انتقال مالکیت یک فایل در Google Drive:

  1. وب سایت Google Drive را در مرورگر وب خود باز کنید و وارد شوید.
  2. فایلی را که می خواهید مالکیت آن را منتقل کنید پیدا کنید.
  3. روی فایل کلیک راست کرده و انتخاب کنید اشتراک گذاری.
    یک فایل Google Drive را به اشتراک بگذارید
  4. اگر این کار را انجام نداده‌اید، دسترسی به سند را برای شخصی که می‌خواهید مالکیت را به او منتقل کنید، فراهم کنید اشتراک گذاری جعبه
  5. بعد، منوی کشویی کنار نام شخصی که می خواهید مالکیت را به او منتقل کنید، انتخاب کنید.
  6. انتخاب کنید انتقال مالکیت در منوی کشویی
    انتقال مالکیت یک فایل در Google Drive
  7. گوگل از شما می خواهد که تایید کنید، پس کلیک کنید ارسال دعوتنامه برای ادامه.
    برای انتقال مالکیت در Google Docs دعوت نامه ارسال کنید

Google از شخص دعوت می کند تا مالکیت فایل را در اختیار بگیرد. اگر قبول کنند، مالکیت فورا منتقل می شود. در آن مرحله توانایی حذف کنترل فایل از آن شخص را از دست خواهید داد.

نحوه پذیرش یا رد انتقال مالکیت در Google Docs

Google مالکیت یک فایل را به صورت خودکار منتقل نمی کند. در عوض، یک درخواست انتقال مالکیت به آدرس ایمیل حساب Google آن شخص ارسال می‌شود.

قبول یا رد درخواست بر عهده آن شخص است. این از حوادثی که در آن مالکیت یک فایل سرکش بدون اجازه منتقل می شود جلوگیری می کند.

برای قبول یا رد انتقال مالکیت در Google Docs منتظر بمانید تا این ایمیل برسد. وقتی این کار انجام شد، ایمیل شامل دو دکمه خواهد بود—تایید کنید و کاهش می یابد.

ایمیل دعوت برای پذیرش یا رد مالکیت یک فایل Google Docs

اگر شما انتخاب کنید تایید کنید درخواست، مالکیت بلافاصله منتقل می شود. اگر درخواست باشد نپذیرفتن، دعوت در آن نقطه به پایان می رسد. صاحب سند می تواند دعوت دیگری (از همان شخص یا شخص دیگری) انجام دهد یا اینکه کنترل فایل را حفظ کند.

مدیریت فایل های خود در Google Docs

اگر می‌خواهید مالکیت سند Google Docs را منتقل کنید، مراحل بالا به شما کمک می‌کند کار را انجام دهید.

با این حال، راه های دیگری برای مدیریت فایل های شما وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید یک فایل را عمومی کنید و به صورت ناشناس در Google Docs کار کنید تا تغییرات ناشناس ایجاد کنید.

آیا باید در حال حرکت کار کنید؟ شما می توانید در Google Docs به صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت کار کنید. فقط مطمئن شوید که دفعه بعد که آنلاین هستید، تغییرات را در سراسر جهان همگام کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *