یک شکایت جدید ادعا می کند که گوگل از سال 2014 از تسلط خود در تبلیغات نمایشی سوء استفاده کرده و 3.4 میلیارد پوند (4.2 میلیارد دلار) برای همه ناشران بریتانیایی غرامت می خواهد.

تصویر بزرگتر گوگل در ایالات متحده با نظارت مشابهی مواجه است وزارت دادگستری و هشت ایالت از گوگل در تلاش برای از بین بردن بخش تبلیغات خود شکایت کردند. گوگل امیدوار بود با پیشنهاد بازسازی کسب و کار فناوری تبلیغات خود از آن جلوگیری کند. و به دلیل بررسی های اتحادیه اروپا، گوگل پیشنهاد داد تا رقبای تبلیغاتی را در یوتیوب نشان دهد.

چرا ما اهمیت می دهیم. نتایج شکایت های جاری و تحقیقات ضد انحصار در نهایت می تواند منجر به تغییرات معنی داری برای تبلیغ کنندگان آنلاین شود که بر ناشران (درآمد تبلیغات) و تبلیغ کنندگان (دسترسی) تأثیر می گذارد. بنابراین ما همچنان به تماشای این تحولات ادامه خواهیم داد.

دادخواست. این توسط روزنامه‌نگار چارلز آرتور، سردبیر سابق فناوری ناشر خبری بریتانیا، گاردین، به نمایندگی از همه ناشران وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها در دادگاه تجدیدنظر رقابت بریتانیا (CAT) ثبت شده است. موضوع:

چارلز ادعا می کند که گوگل با سوء استفاده از موقعیت غالب خود در تبلیغات آنلاین از طریق گوگل، به عنوان مثال، رفتار ترجیحی با محصولات فناوری تبلیغاتی خود (مانند Google Ad Manager) قانون رقابت را نقض کرده است. در نتیجه، قیمت های کل بازار برای همه خدمات فناوری تبلیغات افزایش یافت و مشاغل و افرادی که در وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها با استفاده از این سرویس‌ها نمایش آگهی می‌فروشند، غرامت کمتری دریافت می‌کنند که در صورت عدم نقض قوانین رقابت توسط Google.

سوالات متداول، ادعای تبلیغات گوگل.

پاسخ گوگل بی‌بی‌سی این شکایت را «سفته‌بازی و فرصت‌طلبانه» خواند و افزود: «آنهایی از رقبای تبلیغاتی ما، به میلیون‌ها وب‌سایت و اپلیکیشن کمک می‌کنند تا محتوایشان را تامین مالی کنند و به کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای امکان می‌دهند تا به طور موثر به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند». گزارش شده است.

دومین دعوی از این دست. کلودیو پولاک، مدیر آفکام، در نوامبر 2022 شکایت مشابهی را با درخواست 13.6 میلیارد پوند غرامت ارائه کرد.

انصراف دهید. از آنجایی که هر دوی این دعواها دعاوی جمعی هستند (معادل دعوای دسته جمعی ایالات متحده)، «هر دو دعوای حقوقی از دادگاه – دادگاه تجدیدنظر رقابت – می خواهند که ادعاهایشان را به عنوان «انصراف» تأیید کند، به این معنی که هر ناشر مربوطه به طور خودکار منتشر می شود. به گزارش بی‌بی‌سی، مگر اینکه آنها تصمیم دیگری بگیرند.



محتوا مارکتینگ

By psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *