مروری بر رفتار مصرف کننده در سال 2022 و پیش بینی ها برای سال 2023



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

همه گیر COVID-19 بدون شک یک تقویت کننده بزرگ برای شتاب فناوری و تغییرات در رفتار مصرف کننده بود. روندها پیش‌بینی می‌شد و رفتارهای جدیدی پدیدار شد – از روش جستجوی مردم (نسل Z از TikTok بیشتر از Google برای انجام جستجو استفاده می کند) به آنچه مردم هنگام خرید و تعامل با برندها (مانند جستجو) انتظار دارند اهداف واقعی برندها و یک تجربه کاربری خوب). به علاوه، فناوری های جدیدی وارد رادار کاربران شده است، مانند متاورس، باعث تغییرات عمیق در رفتار مصرف کننده در سال 2022 و روندهای شتاب دهنده برای سال 2023 می شود.

در این مقاله، تحقیقات و روندهای اصلی در رفتار کاربر و مصرف‌کننده در سال 2022 را بررسی می‌کنیم و پیش‌بینی‌هایی در مورد انتظارات (و نحوه آماده‌سازی) برای سال 2023 انجام می‌دهیم.

مردم خواهان تعامل، گیمیفیکیشن و محتوای متنوع هستند

در سال 2022، دیجیتال مارکتینگ راه‌های جدیدی را برای مصرف و ایجاد محتوا تقویت کرد – مانند ظهور ویدیوهای کوتاه برای آموزش و اطلاع رسانی به مخاطبان در میان آنها، محتوای تعاملی ثابت شده است که فرمت بسیار موثری برای متمایز کردن برندها و به یاد ماندنی کردن آنها برای مخاطبانشان است و در ذهن مصرف کنندگان باقی می ماند.

با توجه به الف نظر سنجی توسط موسسه بازاریابی محتوا (CMI)، 88 درصد از بازاریابان مورد بررسی گفتند که محتوای تعاملی نقش بسیار مهمی در متمایز کردن برندهای آنها ایفا می کند. علاوه بر این، این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که محتوای تعاملی 52.60 درصد تعامل بیشتری را ارائه می‌کند که علاقه مصرف‌کنندگان را به این قالب محتوای متفاوت تأیید می‌کند.

با تقویت ایده تعامل، شرکت‌های بزرگ در بازار نیز در سال 2022 روی این نوع محتوا شرط می‌بندند تا مشتریان جدید را جذب کنند و مشتریان فعلی را خوشحال کنند. همانطور که در مورد Spotify که Heardle را خریداری کرد، یک بازی پرسش و پاسخ برای دوستداران موسیقی. هدف بازی این است که شنوندگان سعی کنند آهنگ را در چند ثانیه اول ملودی حدس بزنند.

علاوه بر اسپاتیفای، نتفلیکس نیز با خرید یک استودیو بازی های ویدیویی. هدف از این استراتژی آوردن بازی‌ها به پلتفرم استریم بود و مردم را تشویق می‌کرد که نه تنها فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را تماشا کنند، بلکه بیشتر درگیر آن شوند و تجربه کاربری کامل‌تری ایجاد کنند.

تعامل قطعا یکی از روندهای قوی برای سال 2023 است. این به شرکت ها کمک می کند تا تجربه متفاوتی را به مخاطبان خود ارائه دهند و قدرت انتخاب نحوه مصرف این محتوا را در دست مصرف کنندگان قرار دهند و ارتباط و صمیمیت بیشتری بین برندها و مردم ایجاد کنند.

تنوع، برابری، و شمول نیز مسائل مهمی هستند

نمایندگی همچنان تاثیر زیادی بر تصمیمات خرید مصرف کنندگان دارد، به ویژه آنهایی که در نسل های Y و Z قرار می گیرند که نسل P (هدف) نیز نامیده می شود. مطابق با تحقیقات نبض مصرف کننده جهانیمطالعه ای که برای Accenture انجام شده است، این نسل تقریباً 5 میلیارد نفر را نشان می دهد.

در نظرسنجی دیگری که توسط Adobe انجام شده است، 38 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بیشتر احتمال دارد محصولات و خدمات برندهایی را مصرف کنند که در تبلیغاتشان تنوع نشان می دهد و 34 درصد قبلاً یک شرکت یا برند را حداقل یک بار تحریم کرده اند زیرا احساس نمی کنند هویت آنها در تبلیغات شرکت نشان داده شده است. یا اعمال

یکی دیگر از نکات مهم در مورد گنجاندن، دسترسی دیجیتال است. در حال حاضر، در اطراف 15 درصد از جمعیت جهان دارای نوعی معلولیت هستند. و حتی با این وجود، بسیاری از شرکت ها هنوز برای ارائه خدمات به این جمعیت آماده نیستند.

نظرسنجی توسط شرکت انگلیسی Click-Away Pound نشان داد که 69 درصد از پاسخ دهندگان به دلیل عدم دسترسی، وب سایت ها را رها می کنند. علاوه بر این، 86 درصد گفتند که اگر فروشگاه‌های آنلاین در دسترس باشند، بیشتر هزینه می‌کنند.

من فکر می‌کنم انکارناپذیر است که نسل کنونی چقدر به تنوع، برابری و گنجاندن دیجیتالی اهمیت می‌دهد. بنابراین، برای ارتباط واقعی با مخاطبان خود، برندها باید این موضوع را جدی بگیرند و روی دسترسی دیجیتال سرمایه گذاری کنند. علاوه بر رعایت قانون، راهی برای متمایز کردن خود از رقبا و فراتر از انتظارات مصرف کنندگان است.

تیک تاک حتی از گوگل هم پیشی گرفته است

در سال 2022، TikTok خود را به عنوان تب در بین جوانان و بزرگسالان تثبیت کرد و یک روند دیجیتالی بسیار قوی برای سال آینده باقی خواهد ماند.

قدرت این برنامه ویدیویی به قدری زیاد است که می‌تواند در هنگام جستجو با Google پیش برود. این چیزی است که یک مقاله منتشر شده توسط خود گوگل نشان داد، جایی که گزارش می دهد تقریباً 40 درصد از نسل Z جستجو در TikTok و Instagram را به ویژگی های جستجو و نقشه های گوگل ترجیح می دهند.

با قدرت این برنامه، “tiktokization” برنامه های دیگر هر روز جایگاه بیشتری به دست می آورد. برای مثال اینستاگرام اولویت بندی کرد ویدیو با Reels، امسال فید خود را به چهره TikTok تبدیل کرده است. یوتیوب همچنین باید خود را در روند ویدیوهای کوتاه قرار دهد و راه اندازی شد شورت یوتیوب، با هدف کمک به سازندگان محتوا با ویدیوهای کوتاه تر توجه مخاطب را جلب می کند.

بنابراین، به‌عنوان یک بازاریاب، باید مراقب TikTok و اخبار منتشر شده توسط این پلتفرم باشید، زیرا در سال 2023 به روند خود ادامه می‌دهد.

امنیت داده ها نیز مرتبط بود و همچنان در سال 2023 نگران کننده است

بحث در مورد حفظ حریم خصوصی در محیط دیجیتال، پایان کوکی های شخص ثالثو نگرانی فزاینده در مورد LGPD بخش های بازاریابی آژانس ها و مارک ها را فرا گرفت.

مطالعه ای که توسط Adobe منتشر شده است– با نزدیک به 6000 مصرف کننده مورد بررسی و بیش از 900 رهبر در منطقه EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) – نشان داد که 70٪ از مصرف کنندگان نگران نحوه استفاده شرکت ها از داده های خود هستند.

همچنین، طبق این مطالعه، 67 درصد از پاسخ دهندگان قصد دارند از برندهایی که از داده های آنها سوء استفاده می کنند، خرید نکنند. بنابراین، سیاست های حفاظت از داده ها باید در سال 2023 جدی تر گرفته شود.

مشتریانی که به برند اعتماد دارند تمایل دارند آن را به دوستان خود توصیه کنند، خریدهای خود را تکرار کنند و در رسانه های اجتماعی مروج شرکت شوند. این پیوند اعتماد بین برندها و کاربران مطمئناً یک روند (و ضروری) برای سال آینده است.

(خوب) محتوا هنوز مهم است

مطابق با تحقیقات انجام شده توسط گوگل87 درصد از بینندگان محتوا می گویند محتوای خوب شخصی و مرتبط است. یعنی محتوای خوب آنچه را که کاربر واقعاً به دنبال آن است را سریع و با کیفیت بالا ارائه می‌کند و تجربه خوبی را برای عموم ترویج می‌کند.

بنابراین ساخت محتوای منظم، بدون استراتژی تعریف شده، این روزها دیگر کافی نیست. برندها باید نگران ایجاد ارتباط با مخاطبان خود باشند، از طریق محتوایی که به طور فزاینده ای تولید می کند حس اجتماع و تعلق داشتن

بدین ترتیب، برای کاربران گوگلبه عنوان مثال، محتوای خوب برای آنها مرتبط است، از نظر فکری و حسی محرک و در نهایت از نظر عاطفی طنین انداز است.

در مورد متاورس چطور؟

ما نمی‌توانستیم بدون اشاره به متاورس به رفتار مصرف‌کننده در سال 2022 نگاه کنیم، آیا می‌توانیم؟

در واقع، این فقط Metaverse نیست، بلکه فناوری‌های جدیدی مانند واقعیت مجازی، NFT، بلاک چین و بسیاری دیگر به طور فزاینده‌ای رواج یافته‌اند.

در سال 2022، برندهای بزرگ به دنبال دستیابی به مشتریان خود از طریق این تجربیات دیجیتال جدید بودند. یک مثال این است مورد کواچلاکه پس از دو سال وقفه به دلیل بیماری همه گیر، در فروردین ماه امسال بازگشت و چندین ویژگی جدید با هدف نوآوری و ایجاد تجربیات معنادار برای مخاطبان خود داشت.

شرکت های سنتی تر، به عنوان Walmart، همچنین خود را به Metaverse انداخته اند و به دنبال دستیابی به مخاطبان جوان تر هستند و فضاهای مجازی ایجاد می کنند محتوای تعاملی و سرگرمی منحصر به فرد برای مشتریان خود.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برند شما نیز وارد این دنیا شود؟

به اختصار…

پس از دو سال سخت، رفتار مصرف‌کننده و اولویت‌ها تغییر کرده است و سال 2023 سالی است که شاهد تثبیت بیشتر روندهای آغاز شده در سال 2022 خواهیم بود.

بنابراین، ضروری است که برندها ارتباط صمیمانه ای با مخاطبان خود ایجاد کنند، واقعاً امنیت داده ها را تضمین کنند و محتوای دیجیتالی با کیفیت بالا، فراگیر و متنوع را با تجربیات باورنکردنی برای مصرف کنندگان خود در هر کجا که هستند ارائه دهند.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *