از ماه آینده، متا گزینه هدف قرار دادن تبلیغات برای کاربران نوجوان بر اساس جنسیت را حذف خواهد کرد. آنها همچنین به توانایی تبلیغ کنندگان برای هدف قرار دادن تبلیغات شخصی برای کاربران زیر 18 سال بر اساس فعالیت درون برنامه ای آنها، از جمله افرادی که در اینستاگرام دنبال می کنند و صفحات فیس بوک که دوست دارند، پایان می دهند.
پس از اعمال تغییرات، تبلیغات شخصیسازیشده در فیسبوک و اینستاگرام فقط بر اساس سن و مکان کاربر برای تعیین ارتباط (جایی که مکان برای ارزیابی محصولات و خدمات موجود در منطقه کاربر ضروری است) استفاده میشود.
فیسبوک و اینستاگرام بهزودی کنترلهای جدیدی را برای کاربران نوجوان در نظر خواهند گرفت (کودکان زیر ۱۳ سال اجازه استفاده از این برنامهها را ندارند – از نظر فنی). به نوجوانان گزینه ای داده می شود که «کمتر» از یک موضوع خاص را ببینند، و به این ترتیب تبلیغاتی که پلتفرم به آنها ارائه می دهد، شکل می دهد.
چرا ما اهمیت می دهیم. تبلیغ کنندگان دیگر نمی تواند کاربران زیر 18 سال را بر اساس فعالیت درون برنامه ای هدف قرار دهد و سن یا مکان آنها را هدف قرار دهد، مگر در موارد مرتبط. اگر محصول یا خدماتی را برای کاربران زیر 18 سال تبلیغ میکنید، باید دوباره استراتژیسازی کنید.
جدید نیست. متا اخیراً بهروزرسانیهای جدید حریم خصوصی را برای افراد زیر 16 یا 18 سال در برخی کشورها ارائه کرده است. از ماه نوامبر، نوجوانان با پیوستن به فیسبوک، تنظیمات خصوصی بیشتری را پیشفرض خواهند داشت. برای نوجوانانی که قبلاً روی پلتفرم هستند، متا توصیه میکند این تغییرات را به صورت دستی انجام دهند. تنظیمات حریم خصوصی جدید بر موارد زیر تأثیر می گذارد:
- چه کسی می تواند لیست دوستان خود را ببیند
- چه کسی میتواند افراد، صفحات و فهرستهایی را که دنبال میکنند ببیند
- چه کسی میتواند پستهایی را که در نمایهشان تگ شدهاند ببیند
متا در این ماه پس از اینکه رگولاتورهای اتحادیه اروپا (EU) دریافتند که کاربران را به طور غیرقانونی مجبور به پذیرش تبلیغات شخصی کرده است، 390 میلیون یورو (414 میلیون دلار) جریمه شد.
گوگل هدف گذاری تبلیغات برای کودکان زیر 18 سال را مسدود می کند. در سال 2021 گوگل خطمشیهای خود را در مورد افراد زیر سن قانونی بهروزرسانی کرد و به افراد زیر 18 سال اجازه داد تصاویر را از جستجو حذف کنند. وقتی صحبت از کنترل تصاویرشان در اینترنت به میان میآید، کودکان در معرض خطر خاصی هستند. در هفتههای آینده، خطمشی جدیدی را معرفی خواهیم کرد که به افراد زیر ۱۸ سال، یا والدین یا قیمشان امکان میدهد درخواست حذف تصاویر خود را از نتایج Google Image بدهند.» میندی نوشت بروکس، مدیر محصول و تجربه کاربری برای کودکان و خانواده ها در گوگل
YouTube حالت آپلود پیشفرض را برای کودکان 13 تا 17 ساله به خصوصی تغییر میدهد. SafeSearch به طور خودکار برای افراد زیر 18 سال با استفاده از جستجوی Google روشن می شود. افراد زیر 18 سال نمی توانند سابقه موقعیت مکانی خود را روشن کنند.
جدید در زمین موتورهای جستجو