تقاضای ضعیف تبلیغات و رقابت TikTok و سایر رقبا، درآمد و سود سه ماهه چهارم را برای متا، شرکت مادر فیسبوک به همراه داشت.

درآمد تبلیغات در بخش‌های تبلیغاتی متا از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ با 4 درصد کاهش به 31.3 میلیارد دلار رسید. درآمد تبلیغات 97 درصد از کل درآمد متا در سه ماهه بود.

درآمد تبلیغات در آمریکای شمالی ثابت بود، 16 درصد در اروپا و 3 درصد در آسیا و اقیانوسیه کاهش یافت. درآمد در جاهای دیگر 5 درصد افزایش یافته است (“بقیه جهان” در جدول زیر).

اسکرین شات 2023 02 01 در 4.48.03 بعد از ظهر 800x455

این کاهش به دلیل «تقاضای ضعیف تبلیغاتی است که ما معتقدیم همچنان تحت تأثیر چشم‌انداز اقتصاد کلان نامطمئن و بی‌ثبات است» توسط سوزان لی، مدیر مالی متا، نسبت داده شد.

تغییر استراتژی برای محتوای فیس بوک و اینستاگرام. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در تماس با شرکت متا گفت: «فیس‌بوک و اینستاگرام از سازمان‌دهی صرفاً با افراد و حساب‌هایی که شما دنبال می‌کنید به سمت نمایش محتوای مرتبط‌تر توصیه‌شده توسط سیستم‌های هوش مصنوعی تغییر می‌کنند.

رشد قرقره ها زاکربرگ همچنین گفت که بازی‌های Reels در فیس‌بوک و اینستاگرام در طول سال گذشته بیش از دو برابر شده است و بخش اجتماعی افرادی که Reels را مجدداً به اشتراک می‌گذارند تنها در ۶ ماه گذشته بیش از دو برابر شده است.

به گفته زاکربرگ، چالش Reels «بهبود کارایی درآمدزایی یا درآمدی است که در هر دقیقه تماشای Reels ایجاد می‌شود».

آینده تبلیغات متا متا به کسب درآمد از واتس اپ و همچنین تبلیغات پیام رسان با استفاده از یک ویژگی درون برنامه ای که به مصرف کنندگان اجازه می دهد مستقیماً با مشاغل تعامل داشته باشند، ادامه خواهد داد.

  • قصد دارد به کسب درآمد از پیام‌رسانی با تبلیغات کلیک به پیام ادامه دهد که در حال حاضر 10 میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کند.
  • ورود مشاغل بیشتر به پلتفرم تجاری واتس اپ، جایی که مشاغل می توانند به سوالات مشتریان پاسخ دهند، به روز رسانی ها را ارسال کنند و مستقیماً در چت بفروشند.

اقدامات شفاف سازی ردیابی اپلیکیشن اپل همچنان باعث کاهش درآمد می شود. لی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات ATT (شفافیت ردیابی اپلیکیشن) اپل باعث کاهش درآمد شده است، گفت: «فکر می‌کنم آنچه می‌گویم این است که هنوز مطمئناً یک باد مخالف مطلق برای تعداد درآمد ما وجود دارد.

«با این اوصاف، ما در حال عرضه و پذیرش آن هستیم، و در حال پیشرفت در کاهش تأثیر به دلیل کارهای زیادی هستیم که … من همین الان در مورد آن صحبت کردم، از جمله ابزارهای مختلف تبلیغ‌کننده، از جمله قالب‌های تبلیغاتی که باعث ایجاد تبدیل می‌شوند. سایت و از جمله سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت هوش مصنوعی در فناوری‌های افزایش حریم خصوصی.»

عمیق تر حفاری کنید. می توانید رونوشت درآمد را در Meta’s مرور کنید روابط سرمایه گذار سایت.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *