
اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنید یا با دنیای اینترنت سروکار دارید احتمالاً با عبارت بازاریابی محتوا یا تولید محتوا آشنا هستید. در صورتی که شما هیچگونه آشناییت با این عبارات ندارید ، میتوانید تا انتها با ما همراه باشید تا به اطلاعات بالاتری در این زمینه دست پیدا کنید. امروزه هر کسبوکار آنلاین و یا آفلاین درباره بازاریابی محتوا صحبت میکنند اما استراتژی محتوا چیست؟
در دنیای بازاریابی اینترنتی عبارت بازاریابی محتوا در حال تبدیل شدن به یک عبارت بسیار پرکاربرد است. بازاریابی محتوا عمل بسیار مهم و ضروری برای هر کسبوکار اینترنتی محسوب میشود و تمامی اقدامات ۱ کسبوکار آنلاین در زمینه بازاریابی محتوا صورت میگیرد سوالی که ممکن است در اینجا برای شما ایجاد شود این است که استراتژی محتوا چیست؟ آیا بین استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا تفاوتهایی وجود دارد ؟ در ادامه با لوپاس همراه باشید تا به بررسی این ۲ کلمه و عبارت بسیار با کاربرد در دنیای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.
استراتژی محتوا چیست؟
تصور کنید شما مهندس ساختمان هستید، برای ساخت ساختمان شما ابتدا نیازمند نقشه و طرح اولیه میباشید در این نقشه تمامی طرحها با جزئیات و تمام زوایا و ابعاد ساخت خانه مورد نظر قبل از پیریزی و ساخت و ساز به شما نشان داده میشوند. این طرحها نقشهها و اندازههای دقیق لولهکشی و سیمکشی و حتی محل دقیق نورگیری اتاق پنجرهها را به ما نشان میدهد. در واقع میتوان گفت استراتژی محتوا درحقیقت معادل همین طرحها و نقشهها در زمینه تولید محتوای ۱ تجارت است.
استراتژی محتوا شامل چه مواردی میشود؟
یک استراتژی خوب و بسیار دقیق به تمامی سوالات مرتبط با استفاده از محتوا پاسخ میدهند. بهطور مثال؛
مشتریان ما چه کسانی هستند؟
واکنشهای منتظر از این محتوا چگونه میباشند؟
پساز انتشار محتوا چه کاری انجام دهیم؟
با انتشار این محتوا وبسایت خود را به کدام سمت سوق میدهیم؟
یا این محتوا چه زمانی باید به مخاطبان نشان داده شود؟
و هنگامیکه شما پاسخ به این سوالات را پیدا نمودید سوالات مهمتری نیز برای شما ایجاد میشود از جمله؛
چه کسی محتوای شما را منتشر میکند؟
بهتر است هر چند وقت یکبار محتوای جدید را تولید کنیم ؟
بازخورد مخاطبان وبسایت نسبت به محتوای منتشرشده چگونه است؟
مخاطبان وبسایت به چه نوع محتوایی نیاز دارند ؟
تمامی این سوالات در استراتژی محتوا بررسی میشوند شما با تغییر ندادن استراتژی محتوای خود ممکن است در زمان صرفهجویی کنید، اما در طولانیمدت ممکن است تجارت شما رو به خطر بیفتد . چراکه نیازها و خواستههای مخاطبان مرتباً در حال تغییر میباشد و شما هم چنان از روشها و متدهای قدیمی برای رفع نیازهای آنها استفاده میکنید. هر چه استراتژی محتوای شما جدیدتر باشد مخاطبان رضایت بالاتری نسبتبه وبسایت شما داشته و درنتیجه راحتتر به خواستهها و نیازهای آنان پاسخ میدهید.