در حالی که اکثر مردم اولین برداشت ها را با ملاقات حضوری مرتبط می دانند، همین پدیده زمانی رخ می دهد که شخصی برای اولین بار وارد وب سایت شما شود. گاهی اوقات می دانید آنها چه کسانی هستند، اما اغلب آنها ناشناس هستند. در حقیقت، 67 درصد از سفر خریدار قبل از اینکه آنها سیگنال خریدی را نشان دهند انجام می شود و حدود دو سوم خریداران بالقوه پس از یک تجربه بد از آنجا خارج می شوند.
وقتی به آن فکر می کنید، وب سایت شما ویترین فروشگاه شماست، پنجره ای به سمت برند شما. می گوید شما کی هستید، چه کار می کنید و به بازدیدکننده می گوید که چه چیزی می تواند انتظار داشته باشد و چه احساسی باید داشته باشد.
بسیاری از شرکت ها کوتاهی می کنند زیرا زمان کافی را صرف فکر کردن به اولین باری که کسی وب سایت آنها را تجربه می کند، نمی کنند. آنها معمولاً یک صفحه اصلی ثابت دارند و سپس هزاران صفحه فرود را برای شخصی سازی برای تبلیغات ایجاد می کنند زیرا تغییر وب سایت مشکل است. حتی اگر دادههای شخص اول داشته باشید، بسیاری از کارهایی که انجام میدهید در بین بازدیدکنندگان ناشناس از بین میرود، زیرا آنها قبل از اینکه فرصتی برای غوطهور شدن در همه چیز شما داشته باشند، در سایت شما فرود میآیند و آنجا را ترک میکنند. صفحه اصلی استاتیک مرده است.
تحقیقات نشان می دهد که مردم در کمتر از نیم ثانیه تصمیم خود را درباره چیزی می گیرند. آنها زمانی که برای اولین بار سایت شما را می بینند یک تصور ایجاد می کنند. اگر این برداشت مثبت باشد، به احتمال زیاد آنها به کاوش سایت شما ادامه خواهند داد. اگر آنچه را که می بینند دوست نداشته باشند، می روند. مطالعات نشان می دهد که مشتریانی که تجربه مثبتی دارند تمایل به خرج کردن دارند 140٪ بیشتر با یک مارک مشخص.
بنابراین، چه کاری باید انجام دهید؟
- سرعت سایت خود را اغلب بررسی کنید. زمان بارگذاری صفحه بیشترین تأثیر را بر اولین برداشت وب سایت شما دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر نشان داد که تاخیر 2 ثانیه ای در زمان بارگذاری منجر به ایجاد آن شد نرخ رها کردن تا 87٪.
- روی تجربه مشتری تمرکز کنید و محتوای انتقادی و پیام های خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید. در حالی که مشتریان عادت دارند در وبسایتها حرکت کنند، شما کمتر از نیم ثانیه فرصت دارید تا نظر خود را به دیگران برسانید، و هنگامی که توجه آنها را جلب کردید، تقریباً 2.6 ثانیه طول میکشد تا چشمهای مصرفکننده تمرکز کند و بر اولین برداشت او تأثیر بگذارد.
- تا حد امکان از سوسو زدن خودداری کنید. سوسو زدن به زمانی اشاره دارد که یک صفحه وب در یک حالت بارگیری میشود و سپس به سرعت انتقال مییابد تا یک تجربه وبسایت متفاوت را نشان دهد – معمولاً یک تغییر پویا با عناصر شخصیشده. اگرچه ممکن است این یک عارضه جانبی بی ضرر شخصی سازی وب سایت به نظر برسد، اما می تواند تأثیرات ماندگاری بر نرخ تبدیل شما داشته باشد. در واقع، در اخیر مطالعه توسط Radware، Walmart دریافت که به ازای هر یک ثانیه بهبود در زمان بارگذاری صفحه، تبدیلهای خود را دو درصد افزایش میدهد.
- برای همه بازدیدکنندگان، حتی افراد ناشناس، شخصی سازی کنید. هنگامی که برخی از ویژگیهای بازدیدکنندگان وب خود را میشناسید، مانند تبلیغی که روی آن کلیک کردهاند تا به سایت شما برسند، شخصیسازی مبتنی بر یادگیری ماشین میتواند به شما کمک کند یک گام جلوتر بردارید و پیام یا محصول یا تصویر خود را بهصورت پویا بر اساس فرموگرافیک و رفتاری سفارشی کنید. و داده های متنی طبق مطالعهای که توسط Segment انجام شد، ۷۱ درصد از مشتریان وقتی تجربهشان با یک نام تجاری غیرشخصی است، احساس ناامیدی میکنند.
- زیبایی در چشم بیننده است و طراحی ضعیف اغلب با بی اعتمادی به یک برند همراه است. طبق یک مطالعه اخیر، اولین برداشت ها 94 درصد به طراحی مربوط می شود. مهمترین چیزهایی که می توانید در نظر بگیرید، تصاویر، تایپوگرافی و زیبایی شناسی کلی است. آیا تصویر یا ویدیو حسی را که میخواهید خریدار تجربه کند را منتقل میکند؟ آیا بازدیدکننده را برای انجام اقدام مورد نظر ترغیب می کند؟
صرف نظر از اینکه یک برند B2B هستید که بازاریابی مبتنی بر حساب (ABM) انجام میدهید یا یک برند D2C با یک فروشگاه آنلاین، اولین برداشت مهم است، شما را هدر ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد اولین تاثیر عالی با وب سایت خود، با کارشناسان ما صحبت کنید و درخواست نسخه ی نمایشی کنید.
جدید در زمین موتورهای جستجو