, رویکردهای متفاوت Getty Images و Shutterstock نسبت به هوش مصنوعی, محتوا مارکتینگ



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

اگر اخیراً زمانی را در رسانه های اجتماعی سپری کرده اید، متوجه بحث های اغلب داغ در مورد هوش مصنوعی شده اید. برخی آن را بدنام می کنند، در حالی که برخی دیگر آن را بهترین اتفاق برای بشریت از زمان اختراع چرخ می دانند. بحث در مورد کاربردها و اخلاقیات هوش مصنوعی هنوز در دوران کودکی است زیرا سعی می کنیم پیامدهای فناوری را بر زندگی خود درک کنیم.

اخیراً، دو غول خدمات اشتراک تصویر سهام، Shutterstock و Getty Images، موضع‌گیری‌های بسیار متفاوتی در مورد رویکرد خود در استفاده از هوش مصنوعی اتخاذ کرده‌اند.

بنابراین اقدامات آنها چه پیامدهایی بر استفاده آینده از هوش مصنوعی دارد؟ آیا ابزاری برای توانمندسازی خواهد بود یا منبع ترس و بی اعتمادی؟

به ما بپیوندید تا عمیقاً به رویکردهای متضاد این غول های صنعت بپردازیم و پیامدهای آینده هوش مصنوعی را بررسی کنیم.

وقتی در مورد هوش مصنوعی صحبت می کنیم منظورمان چیست؟

هوش مصنوعی یا به اختصار هوش مصنوعی، اصطلاحی فراگیر است که مجموعه‌ای از فناوری‌ها را پوشش می‌دهد که هدفشان خودکارسازی کارهایی است که معمولاً برای انجام آنها به یک انسان نیاز دارند. از کپی‌نویسی گرفته تا تولید تصاویر از طریق پیام متنی، هوش مصنوعی در همه جا وجود دارد.

رویکردهای متفاوت به هوش مصنوعی توسط Shutterstock و Getty Images

Shutterstock و OpenAI

شاتر استاک بر اساس اشتراک عمل می کند و به کسانی که مشترک می شوند این امکان را می دهد که تعداد نامحدودی ویدیو، تصاویر و موسیقی را برای استفاده خود دانلود کنند. که در اکتبر 2022، آنها اعلام کردند که همکاری خود را با OpenAI با محصول متن به تصویر خود گسترش می دهند DALL-E 2 به طور مستقیم در سرویس Shutterstock ادغام شده است.

همزمان با این ادغام، Shutterstock در حال راه اندازی صندوقی است تا به سازندگان محتوا برای استفاده از تصاویرشان غرامت بدهد. سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند یوتیوب، سال‌هاست که از این مدل استفاده می‌کنند و بسیاری از تولیدکنندگان محتوا از تولید محتوا برای آن پلتفرم‌ها درآمد خوبی کسب می‌کنند.

پس جای تعجب نیست که Shutterstock تصمیم گرفته این مسیر را دنبال کند. آنها با ارائه غرامت به کسانی که محتوا تولید می کنند، انگیزه ای برای افراد ایجاد می کنند تا به استفاده از خدمات خود ادامه دهند و برای انجام این کار غرامت دریافت کنند. این یک حرکت نابغه است: به سازندگان پرداخت کنید، آن را با ابزارهای ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی ترکیب کنید، و اساسا جریان ثابتی از تصاویر جدید را تضمین کرده‌اید که می‌توانند درآمدزایی داشته باشند. با این حال باید دید که آیا این بر کیفیت محصول تولید شده تأثیر می گذارد یا خیر.

بسیاری نیز به دلیل دیگری آن را یک حرکت زیرکانه می دانند. سرویس‌های هوش مصنوعی مانند DALL-E 2 می‌توانند به راحتی تصاویر را از پیام‌های متنی تولید کنند، به این معنی که آنها تهدیدی برای مدل تجاری فعلی خدمات تصویر سهام مانند Shutterstock هستند. چرخش کسب و کار آنها برای استفاده از ابزار هوش مصنوعی به Shutterstock کمک کرده تا بقای آینده خود را تضمین کند.

Getty Images و Stability AI

وضعیت Shutterstock را با آنچه در حال وقوع است مقایسه و مقایسه کنید گتی ایماژ، که در حال حاضر شکایت کرده است هوش مصنوعی پایداری. در نگاه اول، فکر می‌کنید که گتی در مخالفت مستقیم با شاتر استوک موضع گرفته است، بخشیده می‌شوید، اما تحلیل دقیق‌تر نشان می‌دهد که اینطور نیست.

همانطور که آنها در یک ادعا می کنند، گتی از هوش مصنوعی پایداری در بریتانیا استفاده می کند بیانیه مطبوعاتی اخیر که:

هوش مصنوعی پایداری حقوق مالکیت معنوی از جمله حق چاپ در محتوای متعلق به گتی ایمیجز یا نمایندگی آن را نقض کرد. این موضع Getty Images است که Stability AI میلیون‌ها تصویر را که توسط کپی رایت محافظت می‌شوند و ابرداده‌های مرتبط متعلق به یا نمایندگی Getty Images بدون مجوز برای منافع تجاری Stability AI و به ضرر تولیدکنندگان محتوا، کپی و پردازش کرده است.

پیشرفت‌های فناوری با چنان سرعتی پیش می‌روند که جای تعجب نیست که سیاست‌های شرکت و قانون برای حفظ آن تلاش می‌کنند. به نظر می رسد در ایالات متحده، جمع کردن یا خرید داده برای توسعه ابزارهای هوش مصنوعی قانونی باشد. با این حال، در سایر حوزه های قضایی مانند بریتانیا، وضعیت کمتر روشن است. در واقع، سوالات مربوط به حق چاپ تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی، Shutterstock را وادار کرده است که آپلود تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را از اشخاص ثالث ممنوع کند. در حال حاضر، ما فناوری یا چارچوب قانونی برای تعیین اینکه چگونه یک ابزار هوش مصنوعی یک تصویر را می‌سازد و بنابراین، کجا باید حق چاپ را نسبت دهد، نداریم.

همه اینها به این معنی است که Shutterstock اقدامات جسورانه ای برای کنترل اوضاع و استفاده از هوش مصنوعی به نفع خود برداشته است. ما مشکوک هستیم که اگر آنها سرویس دیگری را با استفاده از تصاویر خود برای درخواست ابزار هوش مصنوعی شخص ثالث کشف کنند، اقدامات مشابهی را با Getty انجام خواهند داد.

بنابراین، آینده ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی چیست؟

ابزارهای هوش مصنوعی اینجا هستند تا بمانند، و ما شاهد توسعه استفاده از آنها به روش های جدید و نوآورانه خواهیم بود.

اقدامات Shutterstock و Getty Images دو روی یک سکه هستند. نادیده گرفتن هوش مصنوعی راه حل نیست. نادیده گرفتن پیشرفت های جدید در یک صنعت، راهی تضمین شده برای نابودی یک کسب و کار است. چالش جامعه این است که چگونه از این ابزارها به طور مسئولانه استفاده کنیم.

آینده نشان می‌دهد که اگر می‌خواهیم کسب‌وکارها – و مردم – رشد کنند، باید از فناوری استقبال کنیم. این، البته، سوالات اخلاقی را در مورد نحوه استفاده ما از این ابزارها ایجاد می کند. ما باید ذهن خود را باز نگه داریم و به بحث در مورد اینکه چگونه جامعه و کسب و کارها می توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند تا به نفع همه باشد ادامه دهیم و فقط به جیب عده معدودی اکتفا نکنیم.

به‌عنوان یک بازاریاب، می‌دانم که حفظ آخرین روندها و بهترین شیوه‌ها چقدر مهم است. به همین دلیل است که من شخصاً مشترک خبرنامه تعاملی The Beat، راک محتوا هستم. این منبع اصلی من برای همه چیزهای دیجیتال مارکتینگ است و فکر می کنم باید مال شما نیز باشد.

باور کن پشیمون نمیشی پس به من و دیگر متخصصان بازاریابی در The Beat بپیوندید. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *