مخاطبان در قلب بازاریابی قرار دارند. دانستن اینکه چه کسانی بالقوه ایده آل شما هستند و چه چیزی آنها را برای تعامل با برند شما ترغیب می کند، سوال اصلی است که همه کمپین ها باید به آن بپردازند.
بازاریابی دیجیتال (به ویژه PPC) در دهه گذشته در مورد گزینههای هدفگیری نسبتاً خراب شده است. ما توانستهایم دقیقاً بدانیم چه کسی با ما تعامل دارد و از لیستها برای ایجاد هدفگیری خودمان استفاده میکنیم.
در حالی که بسیاری از مخاطبان ما هنوز در دسترس هستند، قوانین بسیار بیشتری برای محافظت از کاربران وجود دارد. این در نهایت چیز خوبی است زیرا تضمین می کند که ما با مردم خود گفتگوهای توافقی داشته باشیم و مردمی را که احتمالا هرگز تغییر نخواهند داد آزار نمی دهیم.
با این حال، همه صنایع نمی توانند از همه مخاطبان استفاده کنند.
این راهنما شامل موارد زیر خواهد شد:
- تفاوت بین مخاطبان بومی و داده های شخص اول.
- استراتژیهایی برای جذب مخاطبان شخص اول.
- چگونه با پیام رسانی مناسب با مخاطبان ازدواج کنیم.
تفاوت بین مخاطبان بومی و داده های شخص اول چیست؟
قبل از اینکه به استراتژی مخاطب بپردازیم، مهم است که تفاوت بین مخاطبان بومی و مخاطبانی که از داده های شخص اول ایجاد می کنیم را درک کنیم.
مخاطبان بومی از دادههای رفتاری استفاده میکنند که منبع آنها مبتنی بر رضایت است:
- پرس و جوهای جستجو
- سایت های بازدید شده
- مکان های بازدید شده
- رفتار خرید در گذشته
- مدل های شخصی و یادگیری ماشینی
این منابع به مخاطبانی مانند:
- در بازار: احتمال زیاد علاقه مندی به محصول یا خدمات را نشان می دهد.
- وقایع زندگی: نشان دهنده احتمال بالایی برای عبور از یک نقطه عطف بزرگ است.
- قرابت: احتمالاً علاقه مند به سرگرمی ها/کالاها/خدمات فراگیر است.
- قصد سفارشی: مخاطبان تحت تأثیر آگهیدهنده بر اساس عبارات جستجو یا سایتهای بازدید شده.
- مخاطبان مشابه (دیگر به تنهایی قابل هدف نیست): احتمال زیاد شبیه بودن به گروه مخاطبان شخص اول.
مخاطبان بومی در مناقصه هوشمند ساخته شدهاند و دلیل بزرگی برای واگذاری پیشنهادها به شبکههای تبلیغاتی هستند. با این حال، با توجه به اینکه دوام آنها به رضایت کاربر بستگی دارد، گاهی اوقات آنها برای کارکنان مشکل دارند یا نمی توانند توسط برخی از صنایع استفاده شوند.
تبلیغکنندگان میتوانند از حالت مشاهده استفاده کنند تا ببینند کدام مخاطبان بومی ترافیک آنها را تشکیل میدهند و برخی از مخاطبان نامطلوب را حذف میکنند.
در حالی که میتوانید هدفی تعیین کنید و به طور انحصاری مخاطبان بومی را هدف قرار دهید، این به معنای از دست دادن مخاطبان الگوریتمی داخلی است. به این ترتیب، معمولاً بهتر است از مخاطبان بومی به یکی از دو روش استفاده کنید:
- مخاطبان غیرضروری را حذف کنید و به مناقصه هوشمند اجازه دهید بهترین افراد شما را پیدا کند.
- از مناقصه دستی استفاده کنید و از مخاطبان بومی به عنوان تنظیمات پیشنهادی از طریق حالت مشاهده استفاده کنید.
از سوی دیگر، می توانید از داده های خود برای ایجاد مخاطب استفاده کنید.
مخاطبان داده های شخص اول (FPD) به داده های زیر متکی هستند:
- ایمیلها/شمارههای تلفن/آدرسهای مبتنی بر رضایت (تطابق با مشتری).
- ترافیک/تبدیل های وب سایت به شرطی که رضایت کاربر ایمن باشد.
مخاطبان FPD را می توان به همان روش های بومی اعمال کرد، با این حال، آنها همچنین امکان هدف گذاری یک به یک بیشتری را نیز دارند. افزودن مخاطبان FPD همچنین کمپینهای PMax را از طریق سیگنالهای مخاطب بهبود میبخشد و به ایجاد سیگنالهای مخاطب مشابه بیشتر برای کمپینهای هوشمند شما کمک میکند.
در پایان روز، هر دو نوع مخاطب می توانند به خوبی در حساب ها استفاده کنند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
استراتژیهایی برای به دست آوردن مخاطبان داده شخص اول
مخاطبان داده شخص اول حول محور اعتمادسازی با مشتریان بالقوه شما می چرخند. اگر کاربران از شرکتی باشد که دوست دارند و برای آنها ارزشی دارد، با ردیابی و ارتباط موافقت کنند.

افزودن نمادهای اعتماد مانند جوایز، گواهینامهها، بررسیها و انتشارات میتواند به مردم کمک کند تا بدانند برند شما ارزش سرمایهگذاری دادهها را دارد. در حالی که ما بیشتر بر روی مخاطبان متمرکز شدهایم، این به دریافت رضایت کوکی برای ردیابی نیز کمک میکند.
پیشنهادات پاپ آپ ساده ترین راه برای دریافت FPD است. آنها در کمپین های پولی و ارگانیک قابل اجرا هستند و باید امتیاز کیفیت و تغییر طرح تجمعی (CLS) را در نظر بگیرند. هر دو نیاز دارند که پنجرههای بازشو حداقل 5 ثانیه به تأخیر بیفتند، اما در حالت ایدهآل حداقل 15 ثانیه صبر کنید.
سه استراتژی اساسی برای جمع آوری اطلاعات تماس (خارج از تولید سرنخ) وجود دارد:
- پیشنهادهای ورودی
- پیشنهادات خروج
- عضو ارزشمند
پیشنهادات ورودی باید بدون آزاردهنده بودن جذاب باشد. این می تواند به معنای استقبال از کاربر با صدای برند شما یا دعوت از او برای انجام یک بازی با تخفیف باشد.
به عنوان یک قانون کلی، شما می خواهید از ماژول های پیشنهادی دو مرحله ای استفاده کنید. با یک بار “بله گفتن” کاربر، او را عادت می دهید که به بله گفتن ادامه دهد. این تضمین می کند که آنها در طرز فکری برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و در نهایت خرید هستند.

این پیشنهاد در سه ماهه سوم 2022 عملکرد زیر را داشت:

نرخ تعامل در پاپ آپ 12.5% قابل احترام و نرخ تبدیل 27% است. این کار بسیار خوبی است که کاربر را وادار به گفتن “بله” و قاب بندی تخفیف به عنوان کد “من” می کند.
استفاده از “من” به جای “شما” به تقویت تخفیف کمک می کند که گویی خرید احتمالی از قبل متعلق به مشتری است.

پیشنهادهای خروج تعامل کمتری خواهند داشت، اما همچنان میتوانند نتایج قدرتمندی داشته باشند. خلاق باید واقعی به نظر برسد. فونت باید به راحتی قابل خواندن باشد و بر روی پیشنهادی که کاربر پشت سر می گذارد تمرکز کند.

اگرچه سطح تعامل با پیشنهاد ورودی یکسان نیست، شایان ذکر است که تبدیل (فروش) بسیار بالاتر بود. از پرسیدن نترسید.
تعاملات با ارزش اعضا بسته به نحوه طراحی آنها ممکن است مورد توجه یا از دست دادن قرار گیرند. آنها باید صدای برند را تراوش کنند و به کاربر اطلاع دهند که چیزی ارزشمند دریافت میکنند:
- اولین کسی باشید که در مورد تبلیغات/راه اندازی محصول می دانید.
- خبرنامه هایی با محتوای ارزشمند در مورد محصول/خدمت.



اطمینان حاصل کنید که همه پیامها با قوانین حفظ حریم خصوصی بازار شما مطابقت دارند. برای مثال، باید در خلاقیت خود مشخص کنید که اشتراکگذاری ایمیل کاربر را در فهرست پستی قرار میدهد (که باید از آن انصراف دهد).
نحوه ازدواج با مخاطبان با پیام رسانی
خلاقیت تبلیغات فقط به اندازه تطابق بین پیام رسانی و مخاطب قدرتمند است. خواه خلاقیت برای رسیدن به یک جمعیت شناسی خاص «نیازمند» باشد، یا بتوان آن را در تمام شخصیت های بازاریابی شما اعمال کرد، همچنان باید بین بازار و پیام هم افزایی وجود داشته باشد.

چیزی که این تبلیغ را بسیار قدرتمند می کند این است که نه تنها با پوشاندن صورت کاربر به حفظ حریم خصوصی اشاره می کند، بلکه ویژگی های شناسایی را نیز مسدود می کند. این بدان معنی است که می توان آن را برای همه گروه های کاربری اعمال کرد.
بخشی از ایجاد بهترین خلاقیت، توجه به چگونگی محتوای بصری است. تمام پلتفرم های تبلیغاتی بر روی ویدئو و تصاویر تمرکز دارند.
خلاقیت تبلیغاتی باید به کانالی که برای آن استفاده میشود و مخاطبانی که هدف آن هستید احترام بگذارد.
اگر کاربر تازه با نام تجاری (مخاطبان بومی و غیره) باشد، صدای برند و ایجاد یک ارتباط عاطفی بسیار مهمتر از یک رویکرد کاربردی یا معاملاتی است.
همانطور که کاربر بیشتر در معرض دید قرار می گیرد، منطقی خواهد بود که برای غلبه بر مخالفت ها یا داده ها برای توجیه خرید فوری، ارائه خلاقیت را آغاز کند.

از داده ها برای ایجاد مخاطبین PPC مبتنی بر رضایت استفاده کنید
هدف گذاری مبتنی بر رضایت تا حد زیادی به ایجاد اعتماد و حفظ آن بستگی دارد.
با استفاده از مخاطبان داده شخص اول در پلتفرمهای تبلیغاتی، میتوانید ROI و احساسات برند را بهبود بخشید.
تماشا کنید: راهنمای شما برای هدفیابی مخاطب مبتنی بر مجوز
در زیر ویدیوی کامل ارائه SMX Next من است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
جدید در زمین موتورهای جستجو