وردپرس در حال حاضر بیش از 60 درصد از سهم بازار سیستم های مدیریت محتوای جهانی را در اختیار دارد. گسترش یک پروژه منبع باز تا این حد از طریق کار سخت مشارکت کنندگان داوطلب امکان پذیر شده است.
هیجان انگیزتر این است که شما می توانید در وردپرس نیز مشارکت داشته باشید. وردپرس همیشه به دنبال افرادی است که عاشق این پروژه منبع باز هستند و می خواهند تأثیر بگذارند. مهم نیست که چه سطحی از تخصص دارید، می توانید به بهبود جنبه های مختلف محیط وردپرس کمک کنید.
در این مقاله قصد داریم نقش مشارکت کننده وردپرس را تعریف کنیم و راه های مشارکت در وردپرس را بررسی کنیم. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید که چگونه به عنوان یک توسعه دهنده یا به عنوان یک کاربر معمولی وردپرس به وردپرس کمک کنید.
چه کسی مشارکت کننده وردپرس در انجمن است؟
نقش یک مشارکت کننده در باطن وردپرس را با نقش یک مشارکت کننده در جامعه وردپرس اشتباه نگیرید.
در این مقاله، ما در مورد دامنه گسترده مشارکت برای یک علاقهمند به وردپرس در جامعه وردپرس صحبت میکنیم. وردپرس برای توسعه پروژه های جدید و بهبود پروژه های موجود به کاربران خود وابسته است. شما همچنین می توانید با صرف زمان، انرژی و حتی پول خود به وردپرس کمک کنید تا پروژه را زنده نگه دارید.
در اینجا یک تعریف ساده از مشارکت کننده وردپرس برای راحتی شما آورده شده است. هر کسی که در بهبود جامعه وردپرس به شکلی دیگر مشارکت داشته باشد، مشارکت کننده وردپرس نامیده می شود. سهم از گزینه های مختلفی مانند:
- توسعه و طراحی
- مستندات فنی
- زبان و دسترسی
- پاسخگویی موبایل
- رویدادهای آفلاین و موارد دیگر.
مشارکت کنندگان وردپرس چه می کنند؟
توسعه دهندگان و برنامه نویسان افزونه ها و تم ها را ایجاد می کنند و به همه اجازه می دهند که به صورت رایگان از آنها استفاده کنند. آنها با صرف زمان و تلاش خود به جامعه کمک می کنند. آنها همچنین اشکالات را برطرف کرده و محصول خود را برای مقابله با تغییرات جدید به روز می کنند. به عنوان یک توسعه دهنده، می توانید با ساخت محصولات جدید، مخزن وردپرس را غنی کنید.
به عنوان یک کاربر غیر فنی، میتوانید با بازپرداخت وردپرس به آنها پاسخ دهید. این می تواند به صورت اهدای پول یا فقط یک یادداشت “تشکر” باشد.
چند راه آفلاین نیز وجود دارد که می توانید برای بازپرداخت به جامعه دنبال کنید. بهعنوان یک سازماندهنده رویداد و داوطلب، میتوانید WordCamp، و ملاقاتهایی ترتیب دهید یا به جامعه محلی وردپرس خود بپیوندید.
بیایید در مورد نحوه مشارکت شما به عنوان یک توسعه دهنده در وردپرس از بخش زیر بیشتر بدانید.
نحوه مشارکت در وردپرس: 10+ راه اثبات شده

این مهم است که چگونه مشارکت شما می تواند اکوسیستم وردپرس را قبل از شروع به عنوان یک مشارکت کننده وردپرس بهبود بخشد. اولین قدم برای تبدیل شدن به یک مشارکتکننده وردپرس، دانستن معیار «پنج برای آینده» است که توسط مت مولنویگ در سال 2014 پیشنهاد شد. بیایید با آشنایی با این مفهوم، سفر مشارکت شما را شروع کنیم.
1. با مفهوم “پنج برای آینده” آشنا شوید
پنج برای آینده به مشارکت 5 درصدی سازمان ها برای تسهیل مسیر پیشرفت برای وردپرس اشاره دارد. سازمانها تشویق میشوند تا 5 درصد منابع خود را برای کمک به توسعه اصلی، بازاریابی، ترجمه یا هر کاری که منابع میتوانند ماهرانه انجام دهند، به کار گیرند.
من فکر میکنم قانون 5% قانونی است که همه پروژهها و شرکتهای منبع باز باید از آن پیروی کنند، حداقل اگر میخواهند یک دهه بعد سرزنده باشند.
مت مولنوگ
مت این را در سال 2014 گفت، اکنون تقریباً یک دهه از آن می گذرد و گفته های او ثابت شده است. وردپرس یکی از رایج ترین سیستم های مدیریت محتوای موجود در سراسر جهان است، بیشتر به دلیل مشارکت کنندگان است.
2. با کدنویسی وردپرس را بهتر کنید
تمرکز این تیم عمدتاً بر رفع اشکالات، نوشتن کد، افزودن ویژگیهای جدید، افزایش قابلیتها، آزمایش بتا و کمک به فرآیند توسعه است. شما باید در PHP، جاوا اسکریپت، CSS یا HTML تخصص داشته باشید تا بر روی نرم افزار اصلی تاثیر بگذارید. اما، وردپرس از توسعه دهندگان سطح مبتدی نیز برای شرکت در انجمن استقبال می کند.
3. به بهبود UI و UX کمک کنید

رابط کاربری و سایر طراحی های مرتبط میزان رضایت کاربر را تعیین می کند. طراحی های خوب تجربه کاربری بهتر را تضمین می کند. می توانید به وردپرس کمک کنید تا یک رابط کاربری قوی بسازد تا گردش کار خود را در محیط وردپرس هموارتر کند. شما می توانید در بحث های مربوط به تجربه کاربری، رابط کاربری و سایر طرح های بصری شرکت کنید.
4. کمک به افزایش تجربه تلفن همراه
تعداد کاربران اپلیکیشن موبایل وردپرس هر سال در حال افزایش است. این برنامه باید نیازهای کاربران تلفن همراه را برآورده کند. می توانید از مهارت های طراحی، تخصص UX، جاوا، Objective-C، مهارت های Swift و توانایی تست QA خود برای ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه برای کاربران iOS و Android استفاده کنید. این به وردپرس کمک می کند تا یک برنامه پاسخگو برای تلفن همراه برای هر دستگاه بسازد.
5. وردپرس را به زبان هایی غیر از انگلیسی ترجمه کنید

مردم از هر گوشه دنیا از وردپرس استفاده می کنند. جامعه وردپرس به مترجمان بومی از زبان های مختلف نیاز دارد تا وردپرس را به هر زبانی در دسترس قرار دهد. می توانید به تیم مترجم بپیوندید و ترجمه را پیشنهاد دهید. تیم زبان موجود آثار شما را بررسی میکند و در صورتی که با واژهنامهها و راهنماهای سبک مطابقت داشته باشند، آنها را تأیید میکنند.
6. بهبود دسترسی به محتوای وب در وردپرس
وردپرس یک پلتفرم فراگیر است که به افراد دارای معلولیت نیز پاسخ می دهد. شما می توانید در دسترسی به آن برای همه از جمله کاربران نابینا و ناشنوا کمک کنید. تیم دسترسپذیری مضامین اصلی را آزمایش میکند و عملکردهای مختلف را بهبود میبخشد تا آنها را برای همه قابل استفاده نگه دارد.
همه کدهای جدید یا به روز شده منتشر شده در وردپرس باید با دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب 2.1 در سطح AA مطابقت داشته باشد.
استانداردهای کدنویسی دسترسی وردپرس
میتوانید برای بهبود دسترسی به تمهای وردپرس و صفحههای مدیریت، به تیم دسترسی بپیوندید. افرادی که از فناوری کمکی استفاده میکنند میتوانند دیدگاههای جدیدی را برای کمک به وردپرس در بهبود دسترسی خود ارائه دهند. اگر شما هم یکی از آنها هستید، برای تاثیرگذاری در آن شرکت کنید.
7. برای کمک به وردپرس به تیم های بررسی بپیوندید
مخزن وردپرس به بیش از 70 هزار افزونه و تم مجهز است و هر روز بر تعداد آن افزوده می شود. وردپرس یک تیم داوطلب دارد تا این تم ها و افزونه ها را بررسی کرده و در صورت رعایت بهترین شیوه های کدنویسی، آنها را تایید کند. شما میتوانید به تیم بررسی بپیوندید تا مطمئن شوید که همه تمها و افزونهها قبل از انتشار در WordPress.org تستهای کیفیت و امنیت را پشت سر میگذارند.
8. کمک به بهبود اسناد

مستندات فنی به افراد کمک می کند تا خودشان راه خود را از مشکلات متعدد پیدا کنند. طبیعی است که در میانه مراحل توسعه گیر کنیم. مستندات شفاف و مؤثر در این لحظات بحرانی به کمک می آید. بنابراین تیم اسناد وردپرس نقشی حیاتی در قابل استفاده تر کردن آن برای افرادی با دانش فنی کمتر نیز ایفا می کند.
9. برای حل مشکلات به انجمن پشتیبانی بپیوندید
کاربران وردپرس با سطوح مختلف تخصص وجود دارند – از noobs گرفته تا متخصص. همه آنها از انجمن های پشتیبانی وردپرس بازدید می کنند و سوالات احمقانه و انتقادی می پرسند. بهعنوان یک توسعهدهنده، میتوانید به سؤالات آنها در حد توان خود پاسخ دهید. می توانید مسائلی را که با سطح مهارت شما مطابقت دارد حل کنید.
10. آموزش و آموزش سایر کاربران وردپرس
وردپرس به رشد به عنوان یک جامعه به جای علاقه فردی معتقد است. یک تیم آموزشی برای کمک به افراد در یادگیری نحوه استفاده از وردپرس و کمک به رشد آن دارد. شما می توانید از طرق مختلف مانند تهیه دروس، ویرایش آنها، طراحی مواد و آزمایش نقشه ها به تیم آموزشی کمک کنید.
همچنین بخوانید: 10 دوره آموزشی و آموزشی برتر توسعه افزونه وردپرس.
11. به تیم متا WordPress.org بپیوندید
این تیم بر نگهداری و مدیریت وب سایت های WordPress.org از جمله نظارت می کند WordCamp Central و وردپرس را بسازید. هر کسی در صورت مشاهده باگ یا پیشنهادی برای تیم متا میتواند یک بلیط ثبت کند. بنابراین، وبسایتهای وردپرس یک نوار مدیریت ساده، منوی ناوبری جهانی و سایر پیشرفتهای UX را ارائه میدهند.
12. برای ملاقات با سایر کاربران وردپرس در WordCamps و Meetups شرکت کنید

تقریباً همه کشورهای جهان دارای گروهی از علاقه مندان فعال و اختصاصی وردپرس هستند که به طور مرتب جلساتی را در منطقه خود ترتیب می دهند. با شرکت در این جلسات می توانید سایر کاربران وردپرس را در محل خود ملاقات کنید. علاوه بر این، چندین WordCamp در یک سال تقویمی در سراسر جهان برگزار می شود. شما می توانید در هر یک از این کنفرانس ها به راحتی شرکت کنید.
اگر میخواهید عضوی از تیم سازماندهی شوید، به تیم وردپرس Community/Outreach بپیوندید. این تیم معمولاً رویدادهایی مانند:
- جلسات
- WordCamps
- روزهای مشارکت کننده
- رویدادهای مجازی
- هکاتون های خیریه do_action و موارد دیگر.
آنچه را که معمولاً در WordCamp اتفاق میافتد از این وبلاگ ببینید ➡ WordCamp Europe 2022 Recap: What Happened and The Outcomes.
نحوه مشارکت در وردپرس- تیم مناسب خود را پیدا کنید
وردپرس دارای طیف گسترده ای از حوزه های مشارکت برای توسعه دهندگان و سایر کاربران وردپرس است. ابتدا باید علاقه و تخصص خود را پیدا کنید تا متوجه شوید که چگونه می توانید وردپرس را حتی بهتر کنید. منطقه ای را که به آن علاقه دارید انتخاب کنید و مراحل بعدی را بر اساس آن دنبال کنید.

از آنجایی که وردپرس یک پروژه بزرگ و پیچیده است، برای زنده نگه داشتن و مرتبط بودن آن در طولانی مدت به افراد با پیشینه های مختلف با مهارت های متعدد نیاز دارد. از مبتدی تا متخصص، همه می توانند با طیف وسیعی از مهارت های خود به وردپرس کمک کنند. در اینجا لیستی از گروه های مشارکت کننده اصلی است که می توانید به آنها بپیوندید:
- هسته
- طرح
- دسترسی
- چند زبانه
- پشتیبانی
- مستندات
- متا
به غیر از این گزینهها، میتوانید با پیوستن به گروههای مشارکتکننده Mobile, Test, Training, TV, Marketing, CLI, Hosting, Tide, Openverse, Photos و Core Performance به وردپرس کمک کنید.
نکاتی برای اولین بار مشارکت کنندگان وردپرس
اگر تا اینجا خوانده اید، اکنون باید بدانید که چگونه با استفاده از دانش، تجربه عملی و اشتیاق خود به وردپرس کمک کنید. این راهنمای سریع به شما کمک می کند تا سردرگمی خود را (در صورت وجود) از بین ببرید. بیایید نکات زیر را بررسی کنیم تا سفر مشارکت وردپرس خود را شروع کنیم.
- تیم مشارکت کننده خاصی را انتخاب کنید که بتوانید در آن تأثیر واقعی داشته باشید.
- در حین پرسش و پاسخ، یک ذهنیت فعال ایجاد کنید.
- به گروههای رسمی وردپرس Slack بپیوندید تا از آنچه در حال وقوع است مطلع شوید.
- فرصت های یادگیری آنلاین و آفلاین (هم محلی و هم بین المللی) را به دست آورید.
- برای یادگیری و جمع آوری تجربیات دست اول با وردپرس آزمایش کنید.
شروع به مشارکت کنید و نشان های مشارکت خود را به دست آورید

وردپرس حول محور کاربران و جامعه خود می چرخد. با افزودن نشانها بر اساس مشارکتشان در پروژه، سهم همه افراد را شناسایی میکند. در حال حاضر دو نوع نشان، تیم و مشارکت کننده وجود دارد. در حال حاضر، وردپرس دارای 27 نشان مشارکت با رنگ ها و آیکون های منحصر به فرد است.
با نگاه کردن به نشانها در نمایه وردپرس، یک ایده کلی در مورد کار یک مشارکتکننده وردپرس دریافت خواهید کرد. این یک راه موثر برای به رخ کشیدن مشارکت شما در رشد و بهبود اکوسیستم وردپرس است. از همین امروز شروع به مشارکت کنید و نشان هایی را که واقعاً شایسته آن هستید به دست آورید!
سایت محتوا مارکتینگ
برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!