(خالی)


با هدف گذاری مخاطب در وردپرس VIP آشنا شوید.

همانطور که ترافیک سایت و کتابخانه محتوای شما رشد می کند، نیاز به ارائه محتوای مرتبط برای مخاطبان شما نیز افزایش می یابد. شخصی سازی به شما این امکان را می دهد که محتوای پویا را به بازدیدکنندگان سایت خود ارائه دهید و تعامل و در نهایت تبدیل ها را افزایش دهید.

در عین حال، عملکرد سایت جزء مهمی از تجربه کاربر است و می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. بالاترین سطوح کارایی با ذخیره محتوا برای یک دوره مشخص و ارائه آن از نزدیکترین مرکز داده به کاربر نهایی از طریق شبکه تحویل محتوا (CDN) به دست می آید. این امر حداقل تأخیر ممکن را برای بازدیدکنندگان سایت تضمین می‌کند و تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهد و در عین حال سایت‌ها را قادر می‌سازد تا به سرعت مقیاس شوند تا حجم زیادی از ترافیک را مدیریت کنند.

در نگاه اول، عملکرد سایت و محتوای پویا مانند اولویت های رقابتی با همپوشانی کمی به نظر می رسد. اما هر دو می‌توانند به راحتی با یکدیگر همزیستی داشته باشند و مکمل یکدیگر باشند تا محتوای شخصی‌سازی‌شده و بسیار کارآمد را تولید کنند.

انواع شخصی سازی

شخصی‌سازی محتوا انواع مختلفی دارد، اما همیشه به ارائه تجربه‌ای سفارشی‌تر و جذاب‌تر به مخاطبان مربوط می‌شود. محتوای پویا شامل:

  • محتوایی که مختص مناطق است
  • محتوای انتخاب شده بر اساس آنچه که خواننده در گذشته مشاهده کرده یا دوست داشته است
  • محتوایی که برای جمعیت‌شناسی خاص هدف‌گذاری شده است
  • محتوای مبتنی بر تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده یا موتورهای توصیه‌کننده و APIها

برای سایت‌هایی که محتوای تولید شده توسط کاربر دارند، محتوای پویا همچنین می‌تواند شامل کاربرانی باشد که افراد یا موضوعات خاصی را برای فید مرتبط‌تر دنبال می‌کنند یا محتوای خود را برای مصرف به اشتراک می‌گذارند.

نحوه شخصی سازی محتوا در وردپرس VIP

پلتفرم وردپرس VIP API های قدرتمندی را برای تقسیم بندی محتوا و در عین حال حفظ حافظه پنهان و حداکثر کارایی ارائه می دهد. به‌طور پیش‌فرض، وردپرس VIP محتوای ذخیره‌شده را به بازدیدکنندگان احراز هویت نشده ارائه می‌کند تا سریع‌ترین تجربه کاربر را تضمین کند.

برای کاربرانی که وارد سایت وردپرس شما شده‌اند، هر پاسخ از حافظه پنهان خارج می‌شود و از قبل برای آن‌ها بدون نیاز به مراحل اضافی طراحی شده است. اما در مورد کاربران متوسط ​​- غیر احراز هویتی که می خواهید محتوای پویا را به آنها ارائه دهید، چطور؟

Cache Personalization API یک راه برنامه ریزی شده برای کنترل کش لبه وردپرس VIP و ارائه چندین نسخه منحصر به فرد از یک منبع ارائه می دهد که هر کدام برای بخش های خاصی از کاربران طراحی شده اند. این با گروه بندی کاربران مشابه به دست می آید بخش ها و پاسخ‌ها را برای هر بخش منحصربه‌فرد به طور جداگانه ذخیره کنید.

آ بخش نشان دهنده یک سطل کش منحصر به فرد در یک گروه است که در آن همه کاربران یک بخش می توانند پاسخ ذخیره شده مشابهی را دریافت کنند. برای شروع تقسیم‌بندی کاربران به سطل‌های کش جداگانه، ابتدا گروه‌هایی را برای پشتیبانی تعریف کنید. آ گروه یک مجموعه مرتبط است بخش ها.

بیایید از مثال تست A/B سه نسخه مختلف از سرفصل‌های مقاله استفاده کنیم تا اثربخشی آن‌ها را نزد خوانندگان بسنجیم. برای انجام این کار، یک “عناوین مقاله” ایجاد کنید گروه که از سه تشکیل شده است بخش ها: a، b، و c.

ابتدا، Cache Personalization API را بارگیری کنید:

​​// Load the VIP Vary_Cache class
require_once( WPMU_PLUGIN_DIR . '/cache/class-vary-cache.php' );

use AutomatticVIPCacheVary_Cache;

سپس می توانیم گروه “عناوین مقاله” خود را ثبت کنیم:

Vary_Cache::register_group( 'article_headlines' );

با ثبت گروه، API شخصی سازی کش می داند که حافظه پنهان را بر اساس بخش کاربر در این گروه تغییر می دهد. ابتدا هر گروه را با Vary_Cache کلاس

سپس، با استفاده از این تابع، کاربران را به بخش های خاصی در گروه اختصاص دهید:

Vary_Cache::set_group_for_user( $group, $segment ); 

نحوه تعریف بخش کاربر به شما بستگی دارد. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند بخش‌ها را انتخاب کنند، بر اساس ویژگی‌های درخواست (مانند مرورگرشان) اختصاص داده شوند یا به‌طور تصادفی به آنها اختصاص داده شود. وقتی تصمیم گرفتید که یک کاربر به کدام بخش تعلق دارد، به سادگی آنها را اختصاص دهید:

Vary_Cache::set_group_for_user( 'article_headlines', 'b' );

کد بالا به API شخصی سازی کش دستور می دهد تا کاربر فعلی را دائماً در آن قرار دهد b بخش برای سرفصل های مقاله درخواست‌های بعدی این کاربر محتوای ذخیره‌شده را برای این کاربر برمی‌گرداند b بخش. بخش های کاربر در یک کوکی ذخیره می شوند.

توجه: طول عمر کوکی پیش‌فرض برای بخش‌های کش یک ماه است. این را با تماس تنظیم کنید:

Vary_Cache::set_cookie_expiry( $ttl_in_seconds );

حداقل TTL کوکی یک ساعت است.

اکنون که کاربر بخش بندی شده است، می توان محتوای مناسب را برای او ارائه کرد. به سادگی بررسی کنید که آنها به کدام بخش تعلق دارند و پاسخ را مطابق با آن تغییر دهید:


if( Vary_Cache::is_user_in_group_segment( 'article_headlines', 'a' ) {
    echo esc_html( $article_headline_a );
} else if ( Vary_Cache::is_user_in_group_segment( 'article_headlines', 'b' ) {
    echo esc_html( $article_headline_b );
} else {
    // Default, user is not in another segment
    echo esc_html( $article_headline_c );
}

چندین گروه و بخش را می توان برای یک درخواست/کاربر استفاده کرد و هیچ محدودیتی برای تعداد گروه ها و بخش ها وجود ندارد. با این حال، توجه داشته باشید که هر ترکیبی از گروه + سگمنت نشان دهنده یک سطل کش منحصر به فرد است که می تواند نرخ ضربه کلی کش سایت شما را کاهش دهد.

هر چه تعداد گروه ها + بخش های منحصر به فرد سایت شما کمتر باشد، نرخ بازدید حافظه نهان لبه شما بیشتر می شود، و در نتیجه، زمان پاسخ کلی شما کمتر می شود. نرخ بازدید حافظه پنهان بالاتر و زمان پاسخ کمتر برای عملکرد سایت ایده آل است.

رمزگذاری

همانطور که اشاره شد، بخش‌های کاربر در یک کوکی در رایانه کاربر ذخیره می‌شوند. این کوکی رمزگذاری یا امضا نشده است، که برای اکثر استفاده‌های API شخصی سازی کش مناسب است. با این حال، اگر داده‌های بخش‌بندی حساس هستند یا نیاز به محدود کردن دستکاری دارید (مانند جلوگیری از دور زدن کوکی‌های جعلی از دور زدن محتوای دیوار پرداخت)، کوکی تقسیم‌بندی را می‌توان رمزگذاری و امضا کرد.

برای رمزگذاری کوکی های تقسیم بندی خود، با تیم پشتیبانی وردپرس VIP تماس بگیرید.

هدف گذاری جغرافیایی

هدف گذاری جغرافیایی معمولاً برای تغییر حافظه پنهان استفاده می شود. به جای اینکه خودتان این را با API شخصی سازی کش سطح پایین پیاده سازی کنید، یک پلاگین VIP وردپرس – VIP Geo Uniques – می تواند کارهای سنگین را برای شما انجام دهد. این افزونه سرویس دهی محتوای مختلف را بر اساس موقعیت جغرافیایی بازدیدکننده آسان می کند – یا حتی از دسترسی به محتوای شما از مکان های خاص جلوگیری می کند – بدون تغییر دستی حافظه پنهان یا اختصاص دادن کاربران به گروه ها و بخش ها.

برای شروع، افزونه را در plugins یا client-mu-plugins دایرکتوری در مخزن سایت شما و بارگذاری آن:

wpcom_vip_load_plugin( 'vip-go-geo-uniques' );

Geo Uniques آدرس IP بازدیدکنندگان را با کشور مبدا مطابقت می دهد و به طور خودکار حافظه پنهان را بر اساس کشور تغییر می دهد. پلت فرم VIP وردپرس اطلاعات کشور را به درخواست از طریق ارائه می کند $_SERVER['GEOIP_COUNTRY_CODE']، سپس افزونه از این اطلاعات برای تغییر کش برای کشورهایی که شما تعریف می کنید استفاده می کند.

برای اطمینان از حداکثر قابلیت حافظه پنهان، Geo Uniques فقط حافظه پنهان را برای مجموعه کشورهای مشخص شده در کد تغییر می دهد. این امر نرخ بازدید کش بالا را تضمین می کند و در عین حال امکان پاسخ های سفارشی را برای کشورهایی که به محتوای متفاوتی نیاز دارند، می دهد.

برای این کار، کشور پیش فرض را تعریف کنید. این سطل کش زمانی استفاده می شود که کشور کاربر باشد نه یکی از کشورهای تعریف شده با محتوای متفاوت:

VIP_Go_Geo_Uniques::set_default_location( 'US' );

اکنون فهرست کشورهایی را که می‌توان با استفاده از کد کشور ISO 3166 برای آنها پاسخ‌های متفاوتی ارائه کرد، تعریف کنید:

VIP_Go_Geo_Uniques::add_location( 'GB' ); // United Kingdom
VIP_Go_Geo_Uniques::add_location( 'FR' ); // France
VIP_Go_Geo_Uniques::add_location( 'DE' ); // Germany

با تعریف کشورهای پشتیبانی شده، کشور کاربر را بررسی کنید و پاسخ را بر این اساس تغییر دهید:

if ( function_exists( 'vip_geo_get_country_code' ) && 'GB' === vip_geo_get_country_code() ) {
    echo 'Please select your favourite colour:';
} else {
    echo 'Please select your favorite color:';
}

برای جزئیات بیشتر، به مستندات افزونه وردپرس VIP Geo Uniqes مراجعه کنید.

ابزارهای شخصی سازی Parse.ly

Parse.ly، بخشی از وردپرس VIP، ابزارهای متعددی را برای تسهیل تلاش‌های شخصی‌سازی، از جمله Content API و تقسیم‌بندی مخاطب، ارائه می‌دهد.

Content API

با استفاده از افزونه Parse.ly برای وردپرس، به Content API دسترسی پیدا کنید تا به سرعت و به راحتی توصیه های محتوا را در همه کانال های خود ادغام کنید. بخشی از Content API شامل یک بلوک توصیه‌ها است که در وردپرس موجود است، که محتوای مرتبط را برای افزایش تعامل و افزایش گردش مجدد به کاربر پیشنهاد می‌کند.

نمونه ای از بلوک توصیه ها در عمل، برجسته کردن "مطالب مرتبط" در ادمین وردپرس

تقسیم بندی مخاطب

تقسیم‌بندی مخاطب برای درک رفتار گروه‌های کاربر هدف مختلف در مخاطبان شما استفاده می‌شود و به عنوان راهی ارزشمند برای جمع‌آوری بینش‌های کلیدی برای اطلاع‌رسانی به استراتژی شخصی‌سازی شما عمل می‌کند. Parse.ly راه حل های آماده برای تقسیم بندی را ارائه می دهد، یا می توانید راه حل های خود را بسازید.

چه بخواهید کاربران را بر اساس موقعیت جغرافیایی (شبیه به هدف گذاری جغرافیایی ذکر شده در بالا)، پایگاه مشترک یا سطح عضویت هدف قرار دهید—Parse.ly به شما امکان می دهد داده های تعامل مخاطبان خود را تقسیم بندی و تجزیه و تحلیل کنید تا استراتژی شخصی سازی برای هر گروه ارائه دهید.

بلومبرگ با استفاده از بخش‌های جغرافیایی Parse.ly توانست علایق مخاطبان محلی را بسنجد، محتوای آنها را برای خوانندگان در مناطق مختلف جهان بهینه کند و جامعه جهانی خود را مقیاس‌بندی کند.

سفر کاربر خود را با وردپرس VIP سفارشی کنید

شخصی‌سازی بخش‌های مختلف مخاطب را هدف قرار می‌دهد، تیم‌های بازاریابی شما را برای توسعه پیام‌های تاثیرگذار توانمند می‌کند و تجربه کاربری ساده‌تری ایجاد می‌کند. طیف گسترده ای از ابزارها، انعطاف پذیری را برای پیاده سازی یک ویژگی ساده یکباره یا توسعه یک پلتفرم شخصی سازی جامع و غنی فراهم می کند.

فراتر از ابزارهای شخصی سازی محتوا که در وردپرس VIP تعبیه شده است، ما با شرکت های فناوری پیشرو در صنعت همکاری کرده ایم تا مجموعه قدرتمندی از ابزارهای سفارشی سازی را ارائه دهیم.

چه سازمان شما آماده گسترش ظرفیت شخصی سازی خود باشد یا در مراحل اولیه تجزیه و تحلیل ریسک/منافع باشد، کارشناسان VIP وردپرس برای کمک در دسترس هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *