ممکن است گوگل در اعلامیه Bard خود دچار مشکل شده باشد، اما با یک نسخه دیگر در اوایل فوریه (حداقل برای من) حسن نیت را ایجاد کرد. دستورالعمل های جستجوی جدید در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی.
به نظر می رسد گوگل از آنچه بسیاری از سئوکاران خوب برای مدتی استدلال کرده اند پشتیبانی می کند:
مهم نیست که از چه چیزی برای ایجاد محتوا استفاده می کنید تا زمانی که چیزی با ارزش برای مردم تولید می کنید – و موتور جستجو را بازی نمی کنید.
با چشم انداز گوگل برای دیدن همه، سئوکاران از اینجا به کجا می روند؟ موضوع را از چند جهت بررسی می کنم:
- ازدواج گوگل و هوش مصنوعی
- هشدارهایی که باید هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای محتوا در نظر گرفت.
- مهارت هایی که سئوکاران باید همین الان توسعه دهند.
ازدواج گوگل و هوش مصنوعی
گوگل و مایکروسافت بینگ از محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارائه نتایج جستجو استفاده می کنند و این نباید برای کسی تعجب آور باشد.
حتی دستورالعملهای گوگل میگوید که مدتهاست که از هوش مصنوعی به شکلی استفاده میکنند. (و بازاریابان جستجوی پولی می دانند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چقدر بازی PPC را تغییر داده است.)
حدس میزنم این شرکتها میدانستند که مردم از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده میکنند، زمانی که به طور گسترده در دسترس قرار گرفت – لحظهای که با انتشار ChatGPT مشخص شد.
این امکان پذیر نیست که به مردم بگویید از آن استفاده نکنند. در عوض، هر دو موتور جستجو برای تثبیت خود به عنوان متصدیان مسئول محتوای هوش مصنوعی رقابت می کنند.
تمرکز بر خلق ارزش با محتوا همیشه برای من مهم بوده است. اکنون مشخص است: گوگل نیز همین استاندارد را دارد.
از این گذشته، انسانها میتوانند محتوای هرزنامهای را به آسانی مانند هوش مصنوعی بنویسند. مثل این است که بگوییم ماشین حساب برای نتایج ریاضی بد است زیرا خودتان جواب آن را پیدا نکرده اید.
و ما قبلاً از طریق استدلال “هرزنامه در مقابل کیفیت”، به ویژه با پیوندها، برخورد کرده ایم.
همانطور که وجود دارد، گوگل همچنان بر روی محتوای مفید متمرکز است، صرف نظر از فناوری استفاده شده برای تولید آن.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
محتوای گوگل و هوش مصنوعی: هشدارها
اگر از هوش مصنوعی به عنوان بخشی از مجموعه ابزار خود برای ارائه محتوای ارزشمند استفاده میکنید، گوگل شما را تحت فشار قرار نخواهد داد.
مشکل این است که استفاده نادرست از این ابزارها فریبنده است. گوگل به شما چراغ سبز نمی دهد که ChatGPT برای شما بنویسد و آن را یک روز صدا کنید.
مانند هر ابزار دیگری، ChatGPT و رقبای آن دقیقاً همین هستند – ابزارهایی که انسان ها را ملزم به استفاده از آنها می کند.
در غیر این صورت، چیزی را که شما به آن میخورید میگیرد و باز میگرداند و هیچ ارزشی فراتر از تجمیع ارائه نمیکند. شما چیز جدیدی به کاربران نمی دهید.
به عنوان مثال، می توانم موارد استفاده نامناسبی را ببینم که در آن بازاریابان از ChatGPT برای پر کردن مکان هزاران صفحه درگاه حق رای دادن مشابه استفاده می کنند و آن را در روز فراخوانی می کنند.
با اطمینان میتوانم بگویم که پرواز نمیکند – اما چیزی که نمیدانم، و گوگل هنوز بیان نکرده است، این است که پنالتی چگونه خواهد بود.
- اگر گوگل فکر کند که از هوش مصنوعی برای اهداف رتبه بندی مستقیم استفاده می کنید، آیا یک ضربه دستی وجود خواهد داشت؟
- آیا برخی از الگوریتمهای خود را برای مشاهده نمونههایی از دستکاری هوش مصنوعی تغییر خواهد داد؟
- آیا کسی می تواند به طور قانونی تلاش کند کاری را به درستی انجام دهد، گرفتار یک پنالتی دستی شود؟
همانطور که بیشتر سئوکاران میدانند، الگوریتمهای گوگل گاهی اوقات شرکتهای کلاه سفید را در گذشته مورد توجه قرار داده است. هر تغییر قابل توجهی در الگوریتم این نگرانی را ایجاد می کند که ممکن است در مقیاس اتفاق بیفتد.
در مورد دستورالعمل ها، بخشی که برای من مبهم ترین (و شوم) به نظر می رسید، بخشی در مورد افشای هوش مصنوعی است.
گوگل گفت که میتوانید اضافه کردن آن را «در نظر بگیرید»، که یک منطقه خاکستری عجیب است که به هیچ وجه به بازاریابان اطمینان نمیدهد:

مهارت های متمرکز برای SEO ها
از هر نظر که نگاه کنید، هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند برای تولید محتوا است. سئوکارانی که هنوز نکات و نکات آن را نمی دانند باید در یادگیری جدی باشند.
محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی فرصتی عظیم برای نویسندگان و بازاریابان ماهر ایجاد می کند تا از آنچه ممکن است حمله قریب الوقوع نسخه های تنبل و متوسط باشد، بالا بروند.
هر چه نویسندگان خوب بتوانند کارهای هنری بیشتری اضافه کنند، تشخیص ارزش واقعی برای گوگل آسان تر خواهد بود. محتوای تولید شده با هوش مصنوعی راه سریع تری برای ایجاد یک خط پایه است – اما هنوز هم فقط یک خط پایه است.
سئوکاران خوب باید یاد بگیرند که چگونه:
- ورودی های ارزشمند را توسعه دهید.
- اطلاعات منبع خوبی را ارائه دهید (مجموعه های اولیه کلمات کلیدی یا ایده های هوشمندانه را برای خلاصه محتوا در نظر بگیرید).
- مهارت ها و تحقیقات منحصر به فرد آنها را به مرحله اصلاح اضافه کنید تا محتوا واقعاً منحصر به فرد و ارزشمند باشد.
سئوکاران باید از قبل مفاهیم روانشناسی و نیازهای کاربر را بشناسند و از این مفاهیم برای افزودن نکات ظریف و ارزش قانونی استفاده کنند.
در نهایت، هر چه سئوکاران بیشتری بتوانند با استفاده از هوش مصنوعی تمرین کنند – حتی برای سرعت بخشیدن به کارهای بلوک و مقابله – بهتر در آن عمل خواهند کرد.
آنها با محیط انتشار، قابلیت های هوش مصنوعی و شاید مهمتر از همه، محدودیت های آن بیشتر آشنا خواهند شد.
نوشتن محتوای مفید برای کاربران ستاره شمالی است
محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، در اصل، یک به روز رسانی معاصر برای یک طناب کشی فلسفی کلاسیک در سئو است.
میتوانید الگوریتم را بازی کنید و از میانبرهایی برای پیشرفت استفاده کنید، یا میتوانید وبسایتها و محتوای در سطح جهانی را با UX عالی در سراسر پلتفرمها ایجاد کنید.
گوگل موضع خود را روشن کرده است. بازاریابانی که به ستاره شمالی در استفاده از درک مشتری برای ایجاد ارزش وفادار می مانند.
برنامه ها ممکن است تکامل یابند، اما هدف ثابت می ماند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.