اگر ببینید “کشف – در حال حاضر نمایه نشده است” در کنسول جستجوی گوگل، به این معنی است که گوگل از URL آگاه است، اما هنوز آن را خزیده و ایندکس نکرده است.
لزوماً به این معنی نیست که صفحه هرگز پردازش نخواهد شد. همانطور که اسناد آنها می گوید، آنها ممکن است بعداً بدون هیچ تلاش اضافی از طرف شما به آن مراجعه کنند.
اما عوامل دیگری می تواند مانع از خزیدن و فهرست بندی گوگل در صفحه شود، از جمله:
- مشکلات سرور و مشکلات فنی در محل که توانایی خزیدن Google را محدود یا ممانعت می کند.
- مسائل مربوط به خود صفحه، مانند کیفیت.
همچنین میتوانید از Google Search Console Inspection API برای صفبندی URLها برای آنها استفاده کنید coverageState
وضعیت (و همچنین سایر نقاط داده مفید) به طور انبوه.
درخواست نمایه سازی از طریق کنسول جستجوی گوگل
این یک راه حل واضح است و در اکثر موارد مشکل را حل می کند.
گاهی اوقات، گوگل به سادگی در خزیدن URL های جدید کند است – این اتفاق می افتد. اما مواقع دیگر، مسائل اساسی مقصر هستند.
هنگامی که درخواست نمایه سازی می کنید، یکی از دو مورد ممکن است رخ دهد:
- URL می شود “خزیده شده – در حال حاضر نمایه نشده است”
- نمایه سازی موقت
هر دو نشانه مشکلات اساسی هستند.
مورد دوم به این دلیل اتفاق میافتد که درخواست نمایهسازی گاهی اوقات به URL شما «تقویت تازهسازی» موقتی میدهد که میتواند URL را بالاتر از آستانه کیفیت لازم قرار دهد و به نوبه خود منجر به نمایهسازی موقت شود.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
مشکلات کیفیت صفحه
اینجاست که واژگان ممکن است گیج کننده شوند. از من پرسیده شده است، “اگر هنوز خزیده نشده است، گوگل چگونه می تواند کیفیت صفحه را تعیین کند؟”
این سوال خوبی است و پاسخ این است که نمی تواند.
گوگل در مورد کیفیت صفحه بر اساس سایر صفحات موجود در دامنه فرض می کند. طبقه بندی آنها نیز بر اساس الگوهای URL و معماری وب سایت است.
در نتیجه، انتقال این صفحات از “آگاهی” به صف خزنده می تواند بر اساس عدم کیفیتی که در صفحات مشابه پیدا کرده اند، از اولویت خارج شود.
این امکان وجود دارد که صفحاتی با الگوهای URL مشابه یا صفحاتی که در مناطق مشابه معماری سایت قرار دارند، در مقایسه با سایر محتوایی که اهداف و کلمات کلیدی کاربر مشابهی را هدف قرار میدهند، دارای ارزش پیشنهادی پایینی باشند.
علل احتمالی عبارتند از:
- عمق محتوای اصلی
- ارائه.
- سطح محتوای پشتیبانی
- منحصر به فرد بودن محتوا و دیدگاه های ارائه شده.
- یا حتی مسائل دستکاری بیشتر (به عنوان مثال، محتوا با کیفیت پایین است و به طور خودکار تولید می شود، چرخانده می شود، یا مستقیماً محتوای از قبل ایجاد شده را کپی می کند).
کار بر روی بهبود کیفیت محتوا در خوشه سایت و صفحات خاص می تواند تاثیر مثبتی بر افزایش علاقه گوگل به خزیدن محتوای شما با هدف بیشتر داشته باشد.
همچنین میتوانید صفحات دیگری را در وبسایت که تأیید میکنید از بالاترین کیفیت برخوردار نیستند، برای بهبود نسبت صفحات با کیفیت خوب به صفحات با کیفیت بد در سایت، noindex کنید.
خزیدن بودجه و کارایی
Crawl Budget مکانیزمی است که اغلب در سئو درک نشده است.
اکثر وب سایت ها نیازی به نگرانی در این مورد ندارند. در واقع، گری ایلیس از گوگل، این ادعا را دارد که احتمالاً این کار را انجام داده است 90 درصد وب سایت ها نیازی نیست به بودجه خزیدن فکر کنید. اغلب به عنوان یک مشکل برای وب سایت های سازمانی در نظر گرفته می شود.
از سوی دیگر، کارآیی خزیدن میتواند بر وبسایتها در هر اندازه تأثیر بگذارد. نادیده گرفته شده، می تواند منجر به مشکلاتی در مورد نحوه خزیدن و پردازش گوگل در وب سایت شود.
برای نشان دادن، اگر وب سایت شما:
- URL ها را با پارامترها کپی می کند.
- با و بدون اسلش های بعدی حل می شود.
- در HTTP و HTTPS موجود است.
- محتوا را از چندین زیر دامنه (به عنوان مثال، https://website.com و https://www.website.com) ارائه می دهد.
… در این صورت ممکن است مشکلات تکراری داشته باشید که بر فرضیات Google در اولویت خزیدن بر اساس فرضیات گستردهتر سایت تأثیر میگذارد.
ممکن است بودجه خزیدن Google را با URL ها و درخواست های غیر ضروری تلف کنید. با توجه به اینکه Googlebot وبسایتها را در قسمتهایی میخزد، این میتواند منجر به این شود که منابع Google به اندازه کافی گسترش نیابد تا همه URLهای تازه منتشر شده را با سرعتی که میخواهید کشف کند.
شما می خواهید به طور منظم وب سایت خود را خزیده و اطمینان حاصل کنید که:
- صفحات به یک زیر دامنه واحد (در صورت تمایل) حل می شوند.
- صفحات به یک پروتکل HTTP حل می شوند.
- URL های دارای پارامترها به ریشه (در صورت تمایل) متعارف می شوند.
- پیوندهای داخلی بی جهت از تغییر مسیرها استفاده نمی کنند.
اگر وبسایت شما از پارامترهایی مانند فیلترهای محصولات تجارت الکترونیک استفاده میکند، میتوانید خزیدن این مسیرهای URI را با غیرمجاز کردن آنها در فایل robots.txt مهار کنید.
سرور شما همچنین می تواند در نحوه تخصیص بودجه توسط گوگل برای خزیدن وب سایت شما مهم باشد.
اگر سرور شما بیش از حد بارگیری شده است و خیلی کند پاسخ می دهد، ممکن است مشکلات خزیدن ایجاد شود. در این صورت، Googlebot نمیتواند به صفحه دسترسی پیدا کند و در نتیجه برخی از محتوای شما خزیده نمیشود.
در نتیجه، گوگل سعی خواهد کرد بعداً برای ایندکس کردن وب سایت بازگردد، اما بدون شک باعث تاخیر در کل فرآیند خواهد شد.
لینک سازی داخلی
هنگامی که شما یک وب سایت دارید، داشتن لینک های داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر بسیار مهم است.
گوگل معمولاً توجه کمتری به URL هایی دارد که لینک های داخلی یا کافی ندارند – و حتی ممکن است آنها را از فهرست خود حذف کند.
می توانید تعداد لینک های داخلی صفحات را از طریق خزنده هایی مانند Screaming Frog و Sitebulb بررسی کنید.
داشتن یک ساختار وب سایت سازمان یافته و منطقی با لینک های داخلی بهترین راه برای بهینه سازی وب سایت شماست.
اما اگر در این مورد مشکل دارید، یکی از راههای اطمینان از اتصال تمام صفحات داخلی این است که با استفاده از نقشههای سایت HTML به عمق خزیدن هک کنید.
اینها برای کاربران طراحی شده اند نه ماشین ها. اگرچه ممکن است اکنون آنها را به عنوان یادگاری در نظر بگیرند، اما هنوز هم می توانند مفید باشند.
علاوه بر این، اگر وب سایت شما URL های زیادی دارد، عاقلانه است که آنها را بین چندین صفحه تقسیم کنید. شما نمی خواهید همه آنها از یک صفحه پیوند داده شوند.
پیوندهای داخلی همچنین باید به جای تکیه بر توابع جاوا اسکریپت از تگ برای پیوندهای داخلی استفاده کنند. onClick()
.
اگر از یک چارچوب Jamstack یا JavaScript استفاده می کنید، بررسی کنید که چگونه آن یا هر کتابخانه مرتبط با پیوندهای داخلی مدیریت می کند. اینها باید به صورت تگ ارائه شوند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.