به گفته مهندس پیشین پروین سشادری، گوگل در سال 2022 224 میلیارد دلار از درآمد تبلیغاتی به دست آورد که به پنهان کردن چهار مشکل عمده فرهنگی در داخل شرکت کمک کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. اگرچه سشادری عضوی از تیم جستجو نبود، اما او بینش های جالبی از داخل گوگل ارائه می دهد که ممکن است به ما کمک کند تا بفهمیم چرا گوگل در جنگ های مداوم هوش مصنوعی از بینگ عقب مانده است – و چرا گوگل بنیانگذاران لری پیج و سرگئی برین را بازگرداند. در طول “کد قرمز” آن.

چهار مشکل فرهنگی گوگل سه‌شادری که سه سال در گوگل کار می‌کرد، نوشت که گوگل چهار مشکل فرهنگی دارد:

  • بدون ماموریت
  • بدون فوریت
  • توهمات استثنایی.
  • سوء مدیریت.

سه‌شادری نوشت: این‌ها همه «عواقب طبیعی داشتن یک دستگاه چاپ پول به نام «آگهی‌ها» است که هر سال بی‌وقفه رشد می‌کند و همه گناهان دیگر را پنهان می‌کند. او اضافه کرد:

«در حالی که دو ارزش اصلی Google «احترام به کاربر» و «احترام به فرصت» است، در عمل سیستم‌ها و فرآیندها عمداً برای «احترام به ریسک» طراحی شده‌اند. کاهش ریسک بر هر چیز دیگری برتری دارد. اگر همه چیز به طرز شگفت انگیزی پیش برود، این منطقی است و مهمترین چیز این است که از تکان دادن قایق خودداری کنید و در جریان افزایش درآمد تبلیغات حرکت کنید.»

نه گوگل 10 سال پیش. به یاد نامه بنیانگذاران 2013 افتادم که توسط صفحه مدیر عامل آن زمان در می 2013 منتشر شد. به نظر من، به نظر می رسد که گوگل از دیدگاه خود فاصله گرفته و به چیزی تبدیل شده است که در آن زمان به نظر می رسید با آن مخالف بود. امروزه، به نظر می رسد که حداقل برخی از تیم های آن اساساً «در ملاس شنا می کنند».

وقتی از اصول اولیه شروع می‌کنید و تحت فشار روش‌های ثابت انجام کارها قرار نمی‌گیرید، شگفت‌انگیز است که با یک تیم کوچک اختصاصی چه چیزی می‌توانید به دست آورید. با این حال، در طول زمان آموخته‌ام که به‌طور شگفت‌انگیزی سخت است که تیم‌ها را به سمت فوق‌جاه‌طلبی سوق دهیم، زیرا اکثر مردم در این نوع تفکر مهتابی آموزش ندیده‌اند. آنها تمایل دارند تصور کنند که همه چیز غیرممکن است، یا از شکست می ترسند. به همین دلیل است که ما برای استخدام متفکران مستقل در گوگل و تعیین اهداف بزرگ انرژی زیادی صرف کرده ایم. زیرا اگر افراد مناسب را استخدام کنید و به اندازه کافی رویاهای جسورانه داشته باشید، معمولاً به آن خواهید رسید. و حتی اگر شکست بخورید، احتمالاً چیز مهمی یاد خواهید گرفت.

همچنین درست است که با گذشت زمان، بسیاری از شرکت‌ها در انجام کاری که همیشه انجام می‌دادند، با چند تغییر تدریجی راحت می‌شوند. این نوع افزایش گرایی در طول زمان منجر به بی ربطی می شود، به ویژه در فناوری، زیرا تغییر تمایل به انقلابی دارد، نه تکاملی.

لری پیج، مدیر عامل گوگل، نامه بنیانگذاران سال 2013 (از طریق Wayback Machine)

در حالی که گوگل در سال 2023 به سختی بی ربط است، گوگل در چندین جبهه با چالش هایی مواجه است. اعلامیه عجولانه Bard گوگل در واقع برعکس کاهش خطری بود که سهشادری درباره آن نوشته بود – و کارمندان گوگل پس از راه اندازی، ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت را مورد انتقاد قرار دادند. نامیدن آن “مشکل”.

مقاله سه شادری را بخوانید. پیچ و خم در موش است



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *