مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ
آیا سازمان بازاریابی شما داده های مورد نیاز خود را دریافت می کند؟ در این مقاله به یافته های الف می پردازیم مطالعه اخیر توسط Treasure Data و سعی کنید پاسخ دهید چرا بهینه سازی داده ها بسیار مهم است (و چرا اطلاعات بیش از حد می تواند مضر باشد) و چگونه می توانید امروز بهترین نوع داده را جمع آوری کنید.
یافته های تحقیق داده های گنج
یک مطالعه توسط Treasure Data نشان داد که اکثر بازاریابان (84٪) معتقدند داده ها برای کار آنها ضروری است. با این حال، ناکارآمدی داده ها مانع از دستیابی آنها به پتانسیل کامل خود می شود.
در شش ماه گذشته، بازاریابان به طور متوسط 31 درصد از بودجه خود را صرف بهینه سازی ضعیف داده ها کرده اند. این عدم سازماندهی برای آنها 1.6 میلیون پوند هزینه داشته است.
سه چهارم بازاریابان بریتانیایی اعتراف می کنند که تیم آنها ناکارآمدی داده ای دارد که بر توانایی های بازاریابی آنها تأثیر می گذارد. علاوه بر این، بیش از نیمی از آنها احساس میکنند که برای استفاده بهینه از دادههای مشتری به اعتماد بیشتری نیاز دارند.
بسیاری از بازاریابان در توانایی های خود در مورد داده ها احساس ناامنی می کنند، به خصوص که فشار بیشتری برای تولید نتایجی که هزینه های خود را توجیه می کند، مواجه می شوند. در نظرسنجی از 500 بازاریاب ارشد، 72 درصد گفتند که اقتصاد فعلی آنها را برای ارائه بازگشت سرمایه پاسخگوتر کرده است.
طبق این مطالعه، 65 درصد از بازاریابان قبلاً مجبور به کاهش بودجه شده اند و تعداد مشابهی نیز در آینده موارد بیشتری را پیش بینی می کنند.
پارادوکس داده ها
این گزارش ادعا می کند که داده ها برای یک استراتژی بازاریابی موفق حیاتی هستند، اما داشتن بیش از حد آن می تواند مضر باشد. دغدغه اصلی؟ داده های زیادی وجود دارد که بازاریابان برای درک معنای هر یک از آنها به کمک نیاز دارند. 66 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در بررسی تمام اطلاعات با مشکل مواجه هستند.
داشتن دادههای زیاد فوقالعاده است، اما دانستن اینکه از کجا شروع کنید یا با آن چه کاری انجام دهید، میتواند زمان و تلاش لازم را داشته باشد. به همین دلیل است که بهینه سازی برای باز کردن پتانسیل کامل اطلاعات شما و به دست آوردن نتایج مورد نیاز کلیدی است.
پاسخ: بهینه سازی داده ها
بهینهسازی دادهها فرآیند تمیز کردن، سازماندهی و مدیریت دادهها برای مؤثرتر کردن آنها است. بهینه سازی داده های شما می تواند کمپین های بازاریابی شما را بهبود بخشد، مشتریان خود را بهتر درک کند و در کل تصمیمات بهتری بگیرد.
بنابراین، چرا بهینه سازی داده ها اینقدر مهم است؟ در اینجا سه دلیل کلیدی وجود دارد:
روی داده های مناسب تمرکز کنید
با داده های بسیار در دسترس، به راحتی می توانید در نویز غرق شوید و گم شوید. بهینه سازی داده ها به شما کمک می کند تا بر روی مرتبط ترین داده ها برای اهداف و مقاصد خود تمرکز کنید. به این ترتیب، میتوانید مطمئن شوید که از دادههای خود به بهترین شکل استفاده میکنید و زمان خود را برای دادههایی که مرتبط نیستند تلف نمیکنید.
بهتر تصمیم بگیرید
بهینه سازی داده ها نه تنها به شما کمک می کند تا روی داده های صحیح تمرکز کنید، بلکه به شما امکان می دهد تصمیمات کلی بهتری بگیرید. وقتی داده های شما سازماندهی شده و به روز باشد، تشخیص الگوها و روندها آسان تر می شود. این بینش می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد کمپین ها و استراتژی های بازاریابی خود بگیرید.
صرفه جویی در زمان و منابع
بهینه سازی داده ها همچنین می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و منابع کمک کند. وقتی داده ها به خوبی مدیریت می شوند، پیدا کردن داده های مورد نیاز در زمان نیاز آسان تر می شود.
بهینه سازی داده ها برای موفقیت بازاریابی در عصر مدرن ضروری است. بهینه سازی داده های شما می تواند کمپین های شما را بهبود بخشد، مشتریان خود را بهتر درک کند و در کل تصمیمات بهتری بگیرد.
مزایای بهینه سازی داده ها چیست؟
اطمینان از اینکه داده های شما برای شما کار می کند، نه علیه شما، مزایای زیادی دارد، از جمله:
ROI افزایش یافته است
با تقسیم بندی داده های خود و هدف قرار دادن مخاطبان خود به طور موثرتر، می توانید بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید.
روابط بهتر با مشتری
شما می توانید با درک داده های خود و بهبود روابط با مشتری، محتوای هدفمند و شخصی سازی شده بیشتری ایجاد کنید.
مشکلات بهینه سازی داده ها چیست؟
هنگام بهینه سازی داده های خود باید از چند مشکل آگاه باشید. ما قبلاً می دانیم که داده های بیش از حد می تواند طاقت فرسا باشد و می تواند منجر به فلج تجزیه و تحلیل شود.
اما دقت دادهها برای موثر بودن بهینهسازی دادهها ضروری است – اگر دادههای شما نادرست باشد، نتایج شما نیز خواهد بود. و دقیق ترین داده ای که می توانید دریافت کنید، داده های شخص اول است.
داده های شخص اول اینجا باقی می مانند
دو رویداد در حال تغییر صنعت امروز اتفاق میافتد، که تغییر را به سمت یک سیستم داده شخص اول سوق میدهد.
اولین تغییری که می بینیم کاهش کوکی های شخص ثالث است. این تغییر به طور قابل توجهی بر اکوسیستم های تبلیغات دیجیتال تأثیر می گذارد.
دوم حفظ حریم خصوصی و مقررات است که تقاضا برای داده های با کیفیت بالاتر را ایجاد می کند که به روش های شفاف تر جمع آوری می شوند. این به افراد کمک می کند تا محتوای مورد نظر خود را دریافت کنند در حالی که هنوز احساس می کنند به حریم خصوصی آنها احترام گذاشته می شود.
در نتیجه این تغییرات، داده های شخص اول از همیشه ارزشمندتر هستند. دادههای شخص اول، دادههایی هستند که مستقیماً از مشتریان و مشتریان احتمالی خود جمعآوری میکنید و دقیقترین دادههایی هستند که میتوانید دریافت کنید و برای بهینهسازی دادهها ضروری هستند.
داده های مشتری از طریق محتوای تعاملی
برخلاف اشکال سنتی محتوا، محتوای تعاملی کاربران را درگیر می کند و آنها را درگیر می کند و آن را به یکی از بهترین راه ها برای جمع آوری داده های شخص اول تبدیل می کند.
این مشارکت به شما کمک می کند تا داده هایی را در مورد ترجیحات، علایق و نیازهای آنها جمع آوری کنید. سپس میتوانید از این دادههای شخص اول برای ایجاد محتوای هدفمندتر و شخصیشدهتر استفاده کنید که منجر به روابط بهتر با مشتری میشود.
محتوای تعاملی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند آزمون ها، ارزیابی ها، ماشین حساب ها و غیره. این یک راه عالی برای افزایش تعامل وب سایت یا وبلاگ شما و شناخت بهتر مخاطبان است.
نتیجه
برای اینکه تلاشهای بهینهسازی داده شما مؤثر باشد، دادههایی که استفاده میکنید باید دقیق باشند. به همین دلیل است که داده های شخص اول بسیار ارزشمند هستند. مستقیماً از مشتریان شما می آید. و اگر می خواهید اطلاعات بیشتری از مشتری جمع آوری کنید، محتوای تعاملی یکی از بهترین راه ها برای انجام آن است.
پلتفرم محتوای تعاملی ما، Ion، به شما این امکان را میدهد تا ضمن دریافت دادههای مورد نیاز، تجربیات محتوای جذابی را که مشتریتان میخواهد، ارائه دهید. میتوانید از دادههای Ion برای ارائه سفرهای شخصیشده با توجه به ترجیحات کاربر و ارائه اطلاعات کلیدی کاربر به تیم فروش خود استفاده کنید تا مکالمه را از جایی که بازاریابی متوقف شد ادامه دهید.
پس برای چی منتظری؟ جمع آوری داده های شخص اول ارزشمند را شروع کنید و همین امروز محتوای تعاملی ایجاد کنید!
آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایشهای مهم در چشمانداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!