تاثیر گذاری UX در وب سایت, تاثیر گذاری UX در وب سایت | تست UX سایت, محتوا مارکتینگ

این روزها، افزایش وفاداری به برند و نتیجه قوی هر دو نشانه‌هایی هستند که تجربه کاربری (UX) وب‌سایت یا اپلیکیشن شما کارآمد است. اما چگونه تاثیر گذاری UX در وب سایت محقق می شود؟

چگونه می دانید UX شما موثر است؟

همانطور که از نام آن پیداست، تاثیر گذاری UX در وب سایت – یعنی قرار دادن انسان در مرکز – تمرکز است. طراحی تجربه‌های دیجیتالی لذت‌بخش و بدون دردسر، «همیشه حق با مشتری است» جدید عصر دیجیتال ما است.

ابن مقاله در سایت خبری محتوا مارکتینگ منتشر می شود:

آیا UX در محصول دیجیتال شما تمرکز داشت؟

یک نسل قبل و شما نمی‌دانستید که UX یک حرفه است، اما در عصر دیجیتال امروز، متخصصان UX بسیار مورد توجه هستند.

دلیل تاثیر گذاری UX در وب سایت ساده است؛ نحوه تعامل و ارتباط مردم با بازار جهانی تکامل یافته است، و بنابراین ما به راهنماهایی نیاز داریم تا بهترین راه را برای ارتباط با کسانی که از محصول یا خدمات ما قدردانی می کنند به ما نشان دهند.

تاثیر گذاری UX در وب سایت, تاثیر گذاری UX در وب سایت | تست UX سایت, محتوا مارکتینگ

زیبا بودن وب سایت مساوی با کاربردی بودن نیست

داشتن یک وب سایت یا رابط کاربری اپلیکیشن (UI) از نظر زیبایی شناسی ممکن است به شما این احساس را بدهد که یک برند جذاب در دستان خود دارید. با این حال، اگر نتوان به طور مستقیم از آن استفاده کرد، یک دست انداز کوچک در جاده می تواند باعث شود شخصی که در غیر این صورت عاشق برند شما بود، در چند ثانیه آن را ترک کند.

خشن به نظر می‌رسد، اما ما در دوره‌ای بی‌صبر زندگی می‌کنیم که دامنه توجه کاهش می‌یابد، جایی که افراد پرمشغله به بی‌نظیرترین تجربه جذب می‌شوند. اگر این تجربه مال شما نیست، ممکن است فروش و درآمد خود را از دست بدهید.

بیا کفش عوض کنیم تا ببینیم من بودن چه حالی دارد.

رپر امینم در مورد ارزش همدلی و درک دیدگاه‌های دیگران اظهار داشت: «اما باید هزار مایل با کفش‌های من راه بروی تا ببینی من بودن چگونه است. من تو خواهم بود، بیایید کفش‌ها را عوض کنیم، فقط ببینیم چگونه می‌توانیم … به ذهن یکدیگر برویم.

بهترین تجربه کاربری، شما را به جای افرادی که قصد دارید با آنها ارتباط برقرار کنید، قرار می دهد و کار می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها هنگام تعامل با برند شما احساس راحتی می کنند. شما باید برای این واقعیت آماده باشید که این افراد شما نیستند.

مخاطبان شما می‌توانند شامل افرادی با همه توانایی‌ها، سطوح مختلف تحصیلات و هوش دیجیتالی و افرادی باشند که در هنگام تعامل با برند شما بیش از یک چیز را در ذهن خود دارند.

اگر این کار را به خوبی انجام دهید، تجربه آنها از برند شما به سادگی باعث ایجاد احساس کیفیت نمی شود، بلکه با تعریف برند شما به عنوان برندی با ارزش های واقعی که در سطح احساسی با مردم طنین انداز می شود، وفاداری ایجاد می کند. 

تاثیر گذاری UX در وب سایت چگونه است؟

برای یک کسب و کار، یکی از بدترین سناریوهای قابل تصور این است که یک مشتری بالقوه در وب سایت یا برنامه شما وارد شود، که واقعاً می خواهد خریدی انجام دهد، اما در نهایت با داشتن یک تجربه ضعیف، کیف پول خود را محکم نگهداری می کند. این عدم جذب می تواند به دلیل تاثیر گذاری UX در وب سایت باشد.

آیا تا به حال احساس کرده اید که می خواهید برای چیزی پول بپردازید، اما کسب و کار پول شما را نمی خواهد؟ پیدا کردن چیزی که می خواستی خیلی سخت بود؟ یا برای تکمیل معامله؟

حتی در فضای B2B، تجربیات دیجیتال می تواند دردناک باشد و مشتریان بالقوه را به سمت رقیب سوق دهد.

یک وب سایت و محصول ممکن است شگفت انگیز به نظر برسد، فریبنده باشد و توجه کامل آنها را به خود جلب کرده باشد. اما بدون یک سفر روشن برای یافتن اطلاعات مورد نیاز و اقدامات مشخصی که در صورت علاقه به مرحله بعدی انجام دهند، ممکن است بیایند و بروند بدون اینکه به برند شما فرصت ملاقات با آنها و شروع گفتگو را بدهند.

اگر شما یک شرکت B2B هستید و هر روز این اتفاق برای مشتریان احتمالی می افتد، چه؟ 

از نظر روانشناختی باید به عمق برویم .

تعامل متکی بر برآورده کردن انتظارات مشتری است، و هر آنچه که کسب و کار شما ارائه می دهد یا تولید می کند، مشکلی را حل می کنید یا به مشتریان با نوعی چالش کمک می کنید.

آن‌ها کمک می‌خواهند، راه‌حل‌هایی می‌خواهند، و شما باید پیدا کردن آنها را برای مشتریان آسان کنید. 

UX به انتظارات عاطفی و شناختی پایگاه مشتری شما نگاه می کند. چقدر اطلاعات می تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد؟ آنها می خواهند در هنگام انجام یک فرآیند چند مرحله بردارند؟

آیا مسیریابی پلت فرم شما ساده است یا ممکن است گیج کننده باشد؟ آیا هنگام ایجاد پورتال آنلاین خود، بسیاری از سبک های مختلف یادگیری و تفکر را در نظر گرفته اید؟

تجربه کلی چقدر سازگار است؟ آیا لحن صدای محتوای شما حمایت کننده و مراقبت کننده است؟ 

مشتریان شما ممکن است افراد باهوشی باشند، اما این به این معنا نیست که شما می‌خواهید یافتن محصول یا خدمات مورد نیازشان یک چالش باشد.

UX افکار و احساسات کاربر را در نظر می گیرد. هنگام گشتن در سایت چه احساسی دارند؟

آیا آنها فرصتی برای تعامل با برند شما دارند؟ آیا آنها می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند؟

آیا زبان سایت شما به راحتی قابل درک است؟

آیا UX فقط یکی دیگر از ترندهای کلیدواژه است؟

در هر سرمایه‌گذاری تجاری، درآمد، فروش و نتیجه نهایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، و در این عصر تحول دیجیتال ، طراحی UX بر نتایج کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد که هرگز قبلاً نبوده است:

  • نرخ تبدیل وب‌سایت و برنامه: وقتی مشتریان برای مدت طولانی‌تری با محصول شما درگیر می‌شوند، به احتمال زیاد منجر به فروش می‌شوند.
  • درآمد کلی از فروش: فرصت های از دست رفته به معنای فروش کمتر است. با اطمینان از اینکه مشتریان پلتفرم شما را ساده و قابل استفاده می بینند، درآمد را افزایش دهید.
  • یکپارچگی برند، اعتماد، و وفاداری مداوم: یک تجربه مثبت هنگام تعامل با برند شما منجر به افزایش حفظ مشتری و طول عمر رابطه می شود.
  • رتبه‌بندی صفحات موتور جستجو: زمان بارگذاری سریع‌تر صفحه همراه با نرخ پرش پایین‌تر، ماندن کاربران برای مدت طولانی‌تر در سایت، و بازدیدکنندگانی که صفحات بیشتری را بررسی می‌کنند، همگی به گوگل اطلاع می‌دهند که سایت شما یک مرجع در حوزه شماست.
  • زمان و پول مورد نیاز برای سرمایه گذاری: بهترین UX هزینه کمتری را برای کسب و کار شما به همراه دارد، زیرا نیازی به تعمیر موارد خراب ندارید.

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *