مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ
اگر 500 روز را در یک غار سپری نکرده اید و با جامعه ارتباط ندارید، می دانید که هوش مصنوعی (AI) شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها را تسخیر کرده است.
تقریباً غیرممکن است که از طریق یک جدول زمانی لینکدین یا اینستاگرام بگذرید، بدون اینکه با یک پست با هزاران پیام شگفت انگیز یا لیست عظیمی از ابزارهای هوش مصنوعی مواجه شوید که باید در مورد آنها بدانید.
اما هوش مصنوعی سازندگان محتوا را نگران می کند. گذشته از همه اینها، آیا می توان تنها از طریق ابزارهایی که متن، تصویر و ویدئو ایجاد می کنند، جایگزین این افراد حرفه ای شد و محتوا تولید کرد؟
آیا هوش مصنوعی محتوا تولید می کند؟
راه حل های مولد هوش مصنوعی در حال حاضر بخشی از ابزارهای موجود برای حرفه ای ها و برندهایی هستند که می خواهند محتوا تولید کنند، خواه یک پست وبلاگ، یک ویدیو یا یک کتاب الکترونیکی.
از طریق آنها می توان با سرعت بیشتری در مورد یک موضوع خاص تحقیق کرد، پیش نویس ایجاد کرد، آرگومان های جدید استخراج کرد، گزینه های عنوان را دریافت کرد، صدا را به متن تبدیل کرد و بالعکس… امکانات بی پایان هستند.
با این حال، هوش مصنوعی تنها گزینه دیگری در جعبه ابزار کسانی است که می دانند می خواهند از طریق بازاریابی محتوا به چه اهدافی دست یابند. کاملاً یک گزینه، که می تواند فرآیند را در صورت استفاده خوب کارآمدتر کند.
اما هوش مصنوعی فقط یک ابزار است. این ویژگیها به همان اندازه که هوشمند هستند، بر تفاوتهای ظریف زبان و شرایط انسانی تسلط ندارند. بنابراین، آنها قادر به تولید محتوای با کیفیت به تنهایی نیستند.
وقتی صحبت از تولید محتوا می شود، انسان از ابتدا تا انتها در این فرآیند ضروری است.
خطاها، متون عمومی و مسائل اخلاقی
ابزارهای مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، قبلاً خطاها و ناهماهنگی هایی را ارائه کرده اند. نه به ندرت، این ابزارها اطلاعات تحریف شده، حقایق نادرست و حتی رفتار نامناسب را نشان می دهند.
هوش مصنوعیهای مولد مبتنی بر مدلهای زبان بزرگ (LLM) بر روی هزاران قطعه اطلاعات، اعم از متن، تصویر، صدا یا دادههای ساختاریافته آموزش داده میشوند. برای ارائه نتایج منطقی، آنها قادر به جستجوی مراجع، تجزیه و تحلیل زمینه ها و اتصال اطلاعات هستند. اما آیا این برای جایگزینی نیروی انسانی کافی است؟
هوش مصنوعی متن هایی را ارائه می دهد که ما را شگفت زده می کند زیرا آنها توسط یک ماشین ایجاد شده اند. اگر همان محتوا توسط یک بازاریاب ایجاد می شد، احتمالاً از نبود عمق و اصالت ناامید می شدیم.
آنچه که هوش مصنوعی مولد ارائه میکند، بر اساس اطلاعاتی که برای آموزش آن استفاده میشود، یک نتیجه حداقل منسجم است. و در اینجا مشکل دیگری پیش می آید که این بار مربوط به استفاده اخلاقی از آن است.
اگر یک هوش مصنوعی از آثار یک تصویرگر برای تولید هنر خود استفاده کند، آیا سرقت ادبی انجام می دهد؟ هوش مصنوعیهای مولد بر روی محتوایی آموزش میبینند که اغلب دارای حق چاپ است. وقتی فکر می کنیم که نتیجه این فرآیند می تواند برای اهداف تجاری استفاده شود، این موضوع بحث برانگیزتر می شود.
ابزارهایی مانند Adobe’s Firefly قبلاً وعده تولید تصاویر را فقط بر اساس محتوای رایگان میدهند، اما این هنوز بحثی است که باید در ماههای آینده فصلهای جدیدی پیدا کند.
هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار
تکنولوژی به تکامل خود ادامه خواهد داد و امکانات بی شماری را برای تولید محتوا و سایر فعالیت های بازاریابی به ارمغان خواهد آورد. اما باید استراتژیک باشید و مزایا و معایب استفاده از آن را درک کنید.
شرکتهایی که روی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی شرطبندی میکنند، در پایان روز، محتوای با کیفیت را با محتوای عمومی که عمق ندارد معامله میکنند. نتیجه نه تنها برای استراتژی، بلکه برای تصویر و موقعیت برندها می تواند فاجعه بار باشد.
مصرف کننده مدرن خواستار است، به اطلاعات دسترسی دارد و قدرت بیشتری در تصمیم گیری خرید دارد. بنابراین، آنها انتظار دارند محتوایی را بیابند که به طور فزاینده ای شخصی سازی شده و برای نیازها و خواسته های آنها مفید باشد. و برای برآوردن این انتظارات، لازم است به سمت انسانی کردن استراتژی های بازاریابی حرکت کنیم – نه برعکس.
آیا میخواهید در مورد موضوع بیشتر بدانید و بدانید در مورد ادغام هوش مصنوعی در فرآیند تولید محتوا چه کاری باید انجام دهید یا نه؟ اکنون به کتاب الکترونیکی تعاملی دسترسی پیدا کنید “تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی محتوا”!