امسال استرسهای متفاوتی همراه با بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل، استرسهای همهگیر کمتر، و استرسهای مرتبط با رکود بیشتر بود. ما امسال ده بهروزرسانی الگوریتم تأیید شده Google داشتیم، همان تعداد بهروزرسانی الگوریتم تأیید شده که در سال 2021 داشتیم. امسال، یک سیستم رتبهبندی کاملاً جدید به نام بهروزرسانی محتوای مفید داشتیم، و دو مورد از آنها را داشتیم.
همچنین مشابه سال گذشته، گوگل دو بهروزرسانی بزرگ الگوریتم را در پایان سال ارائه کرد.
گوگل خلاصه به روز رسانی الگوریتم را تایید کرد
ما این جدول زمانی را که تمام بهروزرسانیهای الگوریتم جستجوی Google تأیید شده در سال 2022 را مستند میکند، جمعآوری کردیم، بنابراین میتوانید بهروزرسانیها را در طول سال تجسم کنید. لطفا توجه داشته باشید، دو آپدیت آخر هنوز کامل نشده است، وقتی تمام شد، این داستان را به روز خواهم کرد.
بهروزرسانیهای اصلی ماه می و سپتامبر گوگل بهروزرسانیهای بزرگی بودند
به روز رسانی اصلی می 2022. در 25 می 2022، گوگل اولین به روز رسانی هسته ای را برای سال 2022 منتشر کرد، به روز رسانی اصلی می 2022. انتشار آن بهروزرسانی 15 روز طول کشید و در 9 ژوئن 2022 به پایان رسید. این بهروزرسانی یک بهروزرسانی بزرگ بود و به سرعت برای بسیاری از پرسشهایی که ارائهدهندگان داده پیگیری میکنند، منتشر شد. ما شاهد برخی “لرزش ها” بودیم، تغییراتی در نوسانات، پس از به روز رسانی اولیه، بزرگترین لرزش ها حدود 5 ژوئن و این باید مجموعه نهایی نوساناتی باشد که از انتشار اولیه بهروزرسانی هسته گسترده مشاهده خواهید کرد.
به روز رسانی اصلی سپتامبر 2022. در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲، گوگل دومین بهروزرسانی هستهای را برای سال ۲۰۲۲ منتشر کرد، بهروزرسانی اصلی سپتامبر ۲۰۲۲. عرضه آن بهروزرسانی دو هفته کامل طول کشید و در 26 سپتامبر 2022 به پایان رسید. این بهروزرسانی سریع منتشر شد، اما تأثیرگذاری کمتری نسبت به بهروزرسانیهای قبلی داشت. در حالی که مقداری نوسان رتبه وجود داشت، اتفاق نظر بر این بود که نسبت به بهروزرسانیهای اصلی گوگل ضعیفتر است.
حداقل تا پایان سال انتظار هیچ بهروزرسانی هستهای اضافی را نداریم.
دو به روز رسانی محتوای مفید جدید گوگل رام به نظر می رسید
گوگل بهروزرسانی الگوریتم جدیدی را با نام بهروزرسانی محتوای مفید منتشر کرد که هدف آن کاهش محتوایی است که برای رتبهبندی در موتورهای جستجو نوشته شده است و برای کمک به افراد نوشته نشده است.
به روز رسانی محتوای مفید آگوست 2022. در 25 آگوست 2022، گوگل بهروزرسانی محتوای مفید جدید را منتشر کرد. بهروزرسانی محتوای مفید، وبسایتهایی را هدف قرار میدهد که محتوای نسبتاً رضایتبخش یا غیر مفیدی دارند، جایی که محتوا برای موتورهای جستجو به جای انسان نوشته شده است. انتشار این بهروزرسانی 15 روز طول کشید و در 9 سپتامبر 2022 به پایان رسید. به روز رسانی بزرگی بود که باعث تکان شدیدی نشد.
به روز رسانی محتوای مفید دسامبر 2022. در ۶ دسامبر ۲۰۲۲، گوگل دومین بهروزرسانی محتوای مفید را منتشر کرد، بهروزرسانی محتوای مفید دسامبر ۲۰۲۲. این بهروزرسانی هنوز منتشر نشده است، اما وقتی انجام شد، این داستان را بهروزرسانی خواهم کرد. (این بهروزرسانی X روز طول کشید تا در دسامبر 2022 به پایان برسد.) همچنین این بهروزرسانی در مقایسه با بهروزرسانیهای اصلی یا بهروزرسانیهای بررسی محصول، گسترده یا آنقدر تأثیرگذار نبود.
بهروزرسانیهای بررسی محصولات مارس، ژوئیه و سپتامبر گوگل، قفسهها را به هم ریخت
در حالی که گوگل در سال 2022 تنها دو بهروزرسانی اصلی داشت، در سال 2022 سه بهروزرسانی بررسی محصول را ارائه کرد. این یک بهروزرسانی بررسی محصول بیشتر از سال 2021 است.
بهروزرسانی بررسیهای محصول مارس 2022. در 23 مارس 2022، گوگل اولین بهروزرسانی بررسی محصول را برای سال 2022 منتشر کرد، بهروزرسانی بررسیهای محصول مارس 2022. انتشار این بهروزرسانی 19 روز طول کشید و در 11 آوریل 2022 به پایان رسید. از نظر فنی، این سومین بهروزرسانی بررسی محصول در تاریخ بود که اولین بهروزرسانی بررسی محصول در 8 آوریل 2021 و دومین بهروزرسانی در 1 دسامبر راهاندازی شد. 2021.
با انتشار سومین بهروزرسانی بررسیهای محصول، گوگل گفت این بهروزرسانی بر اساس کار دو بهروزرسانی اول بررسی محصول است تا «توانایی Google برای شناسایی بررسیهای محصول با کیفیت بالا» را افزایش دهد. آلن کنت از گوگل گفت: «این کار دریافت مشاوره خرید صحیح در مقابل کاربران و پاداش دادن به سازندگانی که جدیت دارند کمک میکند.»
این بهروزرسانی بر اساس دادههای ارائهدهندگان داده، به اندازه بهروزرسانی دسامبر 2021 نبود.
بهروزرسانی بررسیهای محصول جولای 2022. در 27 جولای 2022، گوگل دومین بهروزرسانی بررسی محصول را برای سال 2022 منتشر کرد، بهروزرسانی بررسیهای محصول جولای 2022. انتشار این بهروزرسانی تنها شش روز طول کشید و در 2 آگوست 2022 به پایان رسید. ما بسیار دیدیم تغییرات محدود از ابزارهای ردیابی و صادقانه بگویم، در حالی که به نظر می رسید برخی از سایت ها با این به روز رسانی سخت شده اند، به نظر نمی رسد که در جامعه SEO در مورد تغییرات رتبه بندی به دلیل این به روز رسانی صحبت های زیادی وجود داشته باشد. در واقع، در 3 آگوست شاهد افزایش شدیدی بودیم، اما پس از تکمیل این بهروزرسانی بود.
بهروزرسانی بررسیهای محصول در سپتامبر 2022. در 20 سپتامبر 2022، گوگل سومین بهروزرسانی بررسی محصول را برای سال 2022 منتشر کرد، بهروزرسانی بررسیهای محصول در سپتامبر 2022. انتشار این بهروزرسانی تنها شش روز طول کشید و در 26 سپتامبر 2022 به پایان رسید.
بهروزرسانیهای هرزنامه و پیوندهای هرزنامه گوگل باعث ترس شد
مانند هر بهروزرسانی هرزنامه، سئوکاران و سازندگان محتوا از اینکه ممکن است سایت یا محتوای آنها ضربه بخورد، ترسیده و عصبی میشوند.
به روز رسانی هرزنامه اکتبر 2022. اولین آپدیت اسپم سال در 19 اکتبر 2022 منتشر شد، آپدیت هرزنامه اکتبر 2022. انتشار این بهروزرسانی تنها 48 ساعت طول کشید و در 21 اکتبر 2022 به پایان رسید. Google از SpamBrain، نوعی هوش مصنوعی، برای شناسایی بهتر هرزنامهها و عدم رتبهبندی آن در جستجوی Google استفاده کرد. این بهروزرسانی هرزنامه به نظر بزرگ نبود، اما هرزنامه را هدف قرار میداد نه محتوایی که توسط افراد عادی برای اهداف عادی نوشته شده بود.
پیوند به روز رسانی هرزنامه در دسامبر 2022. سپس در 14 دسامبر 2022، گوگل بهروزرسانی هرزنامه پیوندی را با نام آپدیت هرزنامه پیوند دسامبر 2022 منتشر کرد. این به روز رسانی هنوز انجام نشده است اما وقتی تمام شد، این داستان را به روز خواهم کرد. (این بهروزرسانی X روز طول کشید تا در دسامبر 2022 به پایان برسد.) این اولین باری است که Google از هوش مصنوعی SpamBrain برای شناسایی و خنثی کردن هرزنامههای لینک استفاده میکند. به نظر می رسد که تأثیری بر پیوندها و رتبه بندی داشته باشد.
به روز رسانی تجربه صفحه گوگل برای دسکتاپ
ما امسال فقط بهروزرسانی تجربه یک صفحهای داشتیم و این بهروزرسانی برای آوردن سیگنالهای تجربه صفحه به دسکتاپ بود. این بهروزرسانی تجربه صفحه برای deskop در 22 فوریه 2022 راهاندازی شد و عرضه آن نه روز طول کشید و در 3 مارس 2022 تکمیل شد. این بهروزرسانی شامل همه سیگنالهای فعلی نسخه تلفن همراه بهروزرسانی تجربه صفحه، خارج از صفحه باید سازگار با موبایل باشد. گوگل گفت که همه عوامل تجربه صفحه برای تلفن همراه شامل می شود، به استثنای الزامات سازگاری با تلفن همراه، که واضح است.
سایر تغییرات الگوریتم گوگل، به روز رسانی ها، ترفندها یا موضوعات
یک سال پرمشغله دیگر برای تیم جستجوی گوگل، با بیش از 5500 تغییر تنها در سال 2021، و من گمان می کنم که این تعداد برای سال 2022 بیشتر باشد.
ما متوجه شدیم که آپدیت پاندا در نهایت به الگوریتم Coati تبدیل شد، اگرچه هر دو اکنون در الگوریتم اصلی ساخته شدهاند. ما در واقع از صحبت با هیونگ جین کیم، معاون جستجوی گوگل در SMX، چیزهای زیادی یاد گرفتیم. Google همچنین شروع به استفاده از MUM در مناطق بیشتری کرد، مانند قطعههای برجسته و موارد دیگر. و گوگل همچنین الگوریتم عنوان خود را برای صفحات چند زبانه یا ترجمه شده به روز کرد.
گوگل برخی از سیستمهای رتبهبندی قابل توجهتر را مستند کرد و با آن تأیید کرد که الگوریتمهای سرعت صفحه 2010 و 2018 دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرند.
Google دستورالعملهای وبمستر را با Google Search Essentials جایگزین کرد، دستورالعملهای ارزیابی کیفیت را با افزودن «Expertise»، یک E اضافی به EAT تغییر داد.
همچنین، ما بررسی عمیقی درباره نحوه استفاده گوگل از هوش مصنوعی در جستجو انجام دادیم.
آیا همه شما برای سال 2023 هیجان زده هستید، می دانم که هستم.
جدید در زمین موتورهای جستجو