بسته بندی سفارشی چیست؟
بسته بندی سفارشی فرآیند بسته بندی کالا یعنی بسته بندی تمام اقلام برای یک سفارشی در یک ظرف مناسب قبل از ارسال آن به مشتری است. این گام دوم در انجام سفارشی است , درست پس از فرآیند چیدن . فرآیند بستهبندی در انبار انجام میشود و معمولاً شامل انتخاب مواد مناسب و ظرف مناسب برای بستهبندی محصولات، توزین توسط انواع دستگاه بسته بندی و برچسب زدن آن با فاکتور یا برگه بستهبندی مربوطه است.
مزایای بسته بندی سفارشی:
در اینجا وب سایت محتوا مارکتینگ در خدمت شماست با چند دلیل وجود دارد که بسته بندی سفارشی فرآیند مهمی است و مزایای بسته بندی سفارشی بسیار زیاد و مهم هستند:
جلوگیری از آسیب
همانطور که برای مشتریان مهم است که اقلام مناسب را دریافت کنند، به همان اندازه مهم است که آنها را در شرایط خوبی دریافت کنند. کالاهای آسیب دیده هم برای مشتری و هم برای کسب و کار دردسر است. برای مشتری، به این معنی است که آنها باید محصول را برگردانند و سپس دوباره برای تعویض یا بازپرداخت منتظر بمانند – که ممکن است هفته ها طول بکشد تا برسد. و برای تجارت، به معنای جمع آوری محصول آسیب دیده، سپس ارسال جایگزین یا بازپرداخت است. همه اینها به خوبی روی شرکت منعکس نمی شود. بنابراین بسته بندی یک سفارشی از محصولات شما در برابر شکستگی محافظت می کند تا زمانی که به دست مشتری شما برسد دست نخورده باقی بماند.
صرفه جویی در هزینه
به غیر از هزینه های مربوط به محصولات مورد رسیدگی، اکثر انبارها هزینه های دیگری نیز دارند. برخی از این هزینه ها مانند اجاره و برق ثابت هستند و برخی دیگر می توانند متفاوت باشند، مانند مبلغی که برای مواد بسته بندی هزینه می شود. میزان کارآمدی یک کسبوکار محصولات خود را بستهبندی میکند، تعیین میکند که در نهایت چقدر برای مواد بستهبندی خرج میکند، جایی که بستهبندی کارآمد استفاده از مقدار مناسبی از مواد مورد نیاز برای اطمینان از اینکه یک محصول به طور ایمن به دست مشتری میرسد – نه آنقدر زیاد که بتوان آن را به عنوان یک محصول در نظر گرفت. اتلاف مواد و پول، و نه خیلی کم که خطر آسیب وجود داشته باشد. از آنجایی که این هزینه قابل کنترل است، بسته بندی کارآمد می تواند به کاهش هزینه های کلی در یک انبار کمک کند.
علاوه بر این، هنگامی که مشتری محصولات آسیب دیده را دریافت می کند، معمولاً درخواست بازپرداخت یا تعویض می کند. این بدان معناست که کسب و کار باید پول بیشتری را برای بازیابی محصول و سپس جایگزینی یا بازپرداخت آن خرج کند که در هر صورت ضرر است. اما از آنجایی که بسته بندی کارآمد احتمال آسیب یا شکستگی را به حداقل می رساند، تعداد بازپرداخت یا تعویض صادر شده را نیز کاهش می دهد و باعث صرفه جویی در تجارت از این هزینه می شود.
هویت برند را ارتقا دهید
اکثر مشاغلی که از حمل و نقل خود مراقبت می کنند، علاوه بر فاکتور و برچسب حمل، چیز دیگری را برای شناسایی خود به بسته بندی خود اضافه می کنند. این می تواند لوگوی آنها، رنگ هایی که استفاده می کنند، طراحی جعبه یا جنبه های دیگری از بسته بندی باشد. به عنوان مثال، آمازون و فااسوس نامهای تجاری و لوگوی خود را به هر جعبه اضافه میکنند تا مشتریان بتوانند قبل از باز کردن بستهبندی، بدانند از کجاست. این نوع بسته بندی نه تنها از نظر بصری جذاب است، بلکه به تقویت هویت برند نیز کمک می کند و می تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده شود.
بسته بندی سفارشی چگونه کار می کند؟
در اینجا مراحل یک فرآیند معمولی بسته بندی سفارشی آمده است:
مرحله 1:
هنگامی که محصولات برداشت و به محل بسته بندی آورده شدند، بسته بندی ها جعبه یا ظرف مناسبی را برای قرار دادن محصولات انتخاب می کنند. همانطور که قبلا ذکر شد، استفاده از یک جعبه با اندازه مناسب بسیار مهم است تا بتوانید مقدار فضای تلف شده را کاهش دهید.
گام 2:
مرحله بعدی بسته بندی واقعی محصولات است. بسته بندی ها معمولاً مواد بسته بندی را بر اساس ماهیت محصولاتی که بسته بندی می کنند انتخاب می کنند. به عنوان مثال، شیشه و سایر محصولات شکننده نیاز به مواد اضافی مانند بادام زمینی فوم دار، پوشش حباب دار یا حتی بالشتک های هوا دارند تا در حین تحویل شکسته نشوند. برخی از نرم افزارهای مدیریت انبار حتی می توانند کارآمدترین روش بسته بندی را بر اساس وزن و ابعاد تمام جعبه ها و محصولات مورد استفاده ارائه دهند.
مرحله 3:
پس از بسته بندی، بسته بندی و مهر و موم شدن محصولات، بسته بندی وزن و اندازه گیری می شود. پکرها این اطلاعات را در نرم افزار مدیریت سفارشی خود وارد می کنند تا یک برگه بسته بندی دقیق برای بسته ایجاد کنند.
مرحله 4:
در نهایت یک پیک برای تحویل بسته انتخاب می شود. بسته بندی ها برچسب حمل و نقل بسته و فاکتور سفارشی را چاپ می کنند و هر دو را به بسته می چسبانند. پس از انجام این کار، بسته آماده ارسال است!