employee branding



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

همه کسانی که درگیر هستند بازار یابی باید بداند برندسازی چیست

اما «برندسازی» خیلی چیزهای بیشتری از لوگو و رنگ‌ها وجود دارد. داستان برندسازی شما باید برای طیف وسیعی از افراد از جمله مشتریان، سهامداران و حتی کارمندان خود جذاب باشد.

برندسازی کارمند نوع خاصی از برندسازی است که همیشه به اندازه استراتژی های سنتی برندسازی خارجی تمرکز ندارد. با این حال، زمانی که به سمت درون می روید، باید بتوانید یک داستان و پیام برندینگ ارائه دهید که با افراد داخل و خارج از شرکت شما طنین انداز شود.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا برندسازی کارمندان بسیار مهم است و چند استراتژی برای موفقیت به شما ارائه می دهیم.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

برندسازی کارکنان چیست؟

برندسازی کارمند جنبه ای از آن است نام تجاری به عنوان یک کل در یک سازمان

برندسازی کارکنان به این موضوع می پردازد که چگونه یک شرکت توسط افرادی که در آن کار می کنند یا می خواهند در آن کار کنند، درک می شود. اساساً، این تصوری است که کارمندان و نامزدهای بالقوه در تجارت شما دارند.

مشاغلی که فرهنگ کاری قوی دارند کارکنانی دارند که انگیزه کار دارند و از توصیه دیگران به شرکت هیجان زده هستند.

از سوی دیگر، شرکت‌هایی که از کارمندان خود حمایت نمی‌کنند یا مشکلات رهبری دارند، کمتر کارمندان شاد و سخت‌کوشی دارند. و یافتن استعدادهای جدید برای آن برندها ممکن است سخت باشد.

به‌عنوان یک کسب‌وکار، باید کار کنید تا کارمندان خود را در مورد آنچه که کسب‌وکارتان نشان می‌دهد، در یک صفحه قرار دهید. ارزش ها و ماموریت شما باید توسط هر فردی در شرکت شما به اشتراک گذاشته شود.

سپس، با گذشت زمان و از طریق بازاریابی دهان به دهان، کارکنان شما به سخنگویان اصلی برند شما تبدیل می شوند و به شما کمک می کنند شهرت خود را در بین تیم های داخلی و نامزدهای جدید بالقوه بهبود بخشید.

نمونه ای از برندسازی کارکنان چیست؟

یک نمونه عالی از یک برند با برندسازی خوب کارمندان، Heineken است.

این شرکت آبجوسازی به خاطر کمپین های «Go Places» که حول محور اهداف و جاه طلبی های اعضای تیم است، شناخته شده است. این کمپین ها توانستند نشان دهند که چگونه این برند به کارکنان خود اهمیت می دهد و می خواست بر منحصر به فرد بودن آنها تأکید کند.

این کمپین هم در تبلیغات و ویدئوها و هم در محتوای دیجیتال آنلاین که در آن مصاحبه‌های عمیق با کارمندان انجام می‌شد، نمایش داده شد. و موفقیت کمپین در افزایش قابل توجه برنامه های کاربردی Heineken پس از پایان کمپین احساس شد.

منبع: Heineken

چرا برندسازی کارمند مهم است؟

برندسازی کارمندان به چند دلیل مهم است. اولین مورد این است که یکی از اجزای حضور برند موجود شماست. به منظور افزایش شناخت برند، شما به چیزی بیش از فعالیت های برندسازی مشتری نیاز دارید.

یکی دیگر از مزایای مهم برندسازی کارکنان، توانایی جذب و حفظ استعدادهای برتر است. هر شرکتی می خواهد که بهترین ها را درخواست کند. و افرادی که در صدر رشته های خود هستند گزینه های بیشتری در مورد جایی که می خواهند کار کنند دارند.

وقتی کسب و کار شما از نام تجاری ضعیف کارمندی رنج می برد، استعدادهای برتر بعید است که بخواهند برای شرکت شما درخواست دهند. به هر حال، اگر شایعات این است که می توان با آنها در یک شرکت دیگر بهتر رفتار کرد و در آنجا احترام بیشتری قائل شدند، چرا آنها با شما درخواست می دهند؟

هنگامی که شما یک برند کارمند قوی و شهرت برند عالی در بین کارمندان فعلی دارید، استعدادهای برتر علاقه مند به همکاری با شما هستند و فعالانه برای نقش های باز استفاده می کنند.

یک برند کارمند قوی همچنین به شما کمک می کند مشتریان بیشتری به دست آورید.

وقتی برندسازی سفارشی شما و برندسازی کارکنان با هم کار می کنند، می توانند شهرت برند شما را بیش از پیش تقویت کنند و فرهنگ برند را برای همه کسانی که با کسب و کار شما تعامل دارند ایجاد کنند.

مشتریان همچنین می خواهند بدانند که از کسب و کاری حمایت می کنند که با کارکنان منصفانه رفتار می کند و محیط کاری خوبی را فراهم می کند.

اهمیت محتوا برای برندسازی کارمندان

برندسازی کارمندان فقط از هوا بیرون نمی آید. باید توسط محتوا و مواد بازاریابی که می تواند به شما در اطلاع رسانی و آموزش کارکنان کمک کند، پشتیبانی شود.

محتوایی مانند کتاب های راهنمای کارمندان، دستورالعمل های آموزشی، ارائه های کارگاهی، صفحات شغلی، و حتی پیام های داخلی، همگی در برند کارمند نقش دارند.

اگر به دنبال ایجاد محتوای عالی برای استراتژی برند کارمند خود هستید، به WriterAccess نگاه نکنید.

نویسندگان ما بررسی و تأیید شده اند، بنابراین می دانید که با بهترین ها برای تولید محتوا کار می کنید. گرفتن یک آزمایشی 14 روزه رایگان WriterAccess در حال حاضر.

محتوایی که با WriterAccess اجرا می شود

4 مؤلفه کلیدی برندسازی کارکنان

چهار جزء از برندسازی کارکنان باید در استراتژی شما گنجانده شود تا تأثیرگذار باشد. این چهار بلوک ساختمانی هسته ای هستند که استراتژی شما را برای بهبود و رشد برند کارمندتان تشکیل می دهند.

1. حامیان برند

حامی برند شخصی در سازمان شما است که حامی و سخنگوی فعال برند شما است. آنها داوطلبانه برند شما را بدون هیچ گونه جبران یا تهدیدی تبلیغ می کنند و از آن حمایت می کنند.

آنها به دوستان و خانواده خود می گویند که کار برای شرکت شما چقدر عالی است و آن را به جویندگان کار توصیه می کنند. شما باید آنچه را که می توانید در داخل انجام دهید تا طرفداران برند بیشتری برای شرکت خود به دست آورید.

2. حضور اجتماعی

یکی دیگر از بخش های مهم برند کارمند شما، حضور شما در رسانه های اجتماعی است. رسانه های اجتماعی راهی برای شرکت شما برای برجسته کردن فرهنگ شرکت است.

تاکتیک‌هایی مانند جشن تولد، عکس‌های رویداد شرکت، فریادهای کارکنان و جوایز راه‌هایی برای به نمایش گذاشتن برند کارمند خود با نامزدهای بالقوه و کارمندان فعلی هستند. هرچه محتوای مثبت بیشتری داشته باشید، برند کارمند شما بهتر است.

3. صفحات شغلی

صفحه شغلی جایی است که می توانید موقعیت های شغلی آزاد خود را در وب سایت شرکت خود ارسال کنید.

حتی اگر فعالانه استخدام نمی کنید، یک صفحه شغلی می تواند به شما کمک کند فرهنگ کاری خود را نشان دهید و به نامزدهای بالقوه توضیح دهید که چرا شرکت شما یک محیط کاری مثبت و سالم است.

می‌توانید از آن برای توصیف دقیق مزایا استفاده کنید و دلایل مهمی را فهرست کنید که چرا شخصی باید بخواهد با شما کار کند.

4. ثبات برند

درست مانند هر جنبه دیگری از برندسازی، شما باید در پیام‌های خود ثبات داشته باشید. اگر پیام های مزخرف و زبان یا تصویر نام تجاری متناقض دارید، می تواند شرکت شما را سازماندهی نکرده به نظر برساند.

شما می خواهید ثبات را در سراسر برندسازی خود حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که حرفه ای بودن در راس ذهن کارمندان شما قرار دارد.

برندسازی کارفرما
منبع: Shutterstock

10 راه برای ایجاد استراتژی های برندسازی کارمندان موثر

در اینجا 10 راه عالی وجود دارد که می توانید استراتژی های برندسازی خود را تقویت کنید و یک برند کارمند قوی بسازید.

1. ایجاد محتوا برای نامزدها

تولید محتوا معمولاً با هدف اطلاع رسانی یا آموزش مشتریان در نظر گرفته می شود، اما می توان از آن برای جذب کارکنان نیز استفاده کرد. به آن به عنوان بازاریابی برای نامزدها فکر کنید، نه مشتریان.

2. پشتیبانی از آموزش کارکنان

یکی از راه‌های افزایش رضایت کارکنان، ارائه آموزش و ابزارهایی برای کمک به رشد حرفه‌ای آنها در محل کار است.

3. به طور فعال استعدادهای جدید را جستجو کنید

ننشینید و منتظر باشید تا استعدادهای برتر به سراغ شما بیایند. فعال بودن در جستجوی استعداد به شما این فرصت را می دهد که ابتدا برای شرکت خود صحبت کنید و نام تجاری کارکنان خود را به نامزدهای بالقوه معرفی کنید.

4. در رسانه های اجتماعی فعال بمانید

رسانه‌های اجتماعی مکانی عالی برای صحبت با تیم خود و ایجاد پست‌های جذاب برای کارمندان است. همچنین می تواند افزایش یابد آگاهی از برند و تیم خود را به نمایش بگذارید.

5. ارزش های اصلی را شناسایی کنید

ارزش‌های کسب‌وکار شما می‌تواند به تعریف فرهنگ و هویت برند شما با کارمندان کمک کند. هرچه ارزش های اصلی شما خاص تر باشد، برای برند شما بهتر است.

6. فرهنگ شرکت خود را توسعه دهید

فرهنگ شرکت شما ارزش ها، مأموریت و محیط کاری است که ایجاد می کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که فرهنگ شما برای افرادی که برای شما کار می کنند مثبت و معنادار است.

7. اهداف استعدادهای برتر خود را بشناسید

همانطور که پروفایل مشتری دارید، باید پروفایل استخدام نیز داشته باشید. این به شما کمک می کند معیارهایی را که می خواهید در هنگام جستجو در استخرهای استعداد خود روی آنها سرمایه گذاری کنید، بدانید.

8. کارکنان را در استخدام مشارکت دهید

می‌توانید برای ارجاع‌هایی که به استخدام تبدیل می‌شوند، جایزه بدهید تا به کارمندانتان کمک کنید در مورد کمک به استخدام هیجان‌زده شوند. به این ترتیب، آنها استعدادهای برتر را از شبکه خود برای شما انتخاب می کنند.

9. ثبات برند را حفظ کنید

اطمینان حاصل کنید که پیام‌های داخلی و خارجی شما ارزش‌ها، فرهنگ و اهداف یکسانی را منتقل می‌کنند تا برند شما ثابت و موثر بماند.

10. از رسیدگی به اشتباهات نترسید

هیچ کسب و کاری کامل نیست. وقتی با کارمندان سروکار دارید، حتماً چند اشتباه مرتکب خواهید شد. از پرداختن به آنها و حل مشکل برای جلوگیری از مشکلات بیشتر در آینده نترسید.

بسته شدن

استراتژی برندسازی کارمند بخش مهمی از تصویر برند شما است. وقتی کارمندان شما خوشحال هستند و می دانند که در محل کار مورد احترام هستند، آن را با شبکه های خود به اشتراک می گذارند. این استعدادهای جدید را جذب می کند و تیم های فعلی شما را راضی نگه می دارد.

اگر می خواهید استراتژی برندسازی کارکنان خود را تقویت کنید، WriterAccess اینجاست تا به شما کمک کند. با WriterAccess به هزاران فریلنسر تأیید شده دسترسی داشته باشید تا در استراتژی برندسازی کارمندان به شما کمک کنند. آزمایشی رایگان دو هفته ای ما را امتحان کنید امروز.

نویسندگان و کپی رایترها را با WriterAccess استخدام کنید



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *