برنامه ها برای پلتفرم و سازندگان چیست؟



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

پس از کناره گیری سوزان وویچیکی از مدیرعاملی یوتیوب، پلتفرم اکنون یک رهبر جدید در نیل موهان دارد، مدیر ارشد محصول سابق YouTube. موهان اخیراً چشم انداز خود را برای YouTube 2023 در نامه ای سرگشاده به سازندگان ارائه کرده است.

او گفت که سازندگان و هنرمندان “قلب یوتیوب” هستند و او همچنان آنها را در اولویت قرار خواهد داد.

ما در حال سرمایه‌گذاری روی ویژگی‌ها و تجربیاتی هستیم که یوتیوب را در حال حاضر و در آینده به خانه‌ای عالی برای بینندگان و سازندگان تبدیل می‌کند، از دوبرابر کردن پخش جریانی و تلویزیون متصل گرفته تا باز کردن پتانسیل خلاقانه بی‌نظیر.»

اما برای موهان، این فقط مربوط به امسال نیست. او می‌گوید این پلتفرم «تصور می‌کند که آینده خلقت چگونه خواهد بود».

این یک سوال بزرگ است، اما به نظر می رسد موهان درک محکمی از صنعت و آنچه که او فکر می کند برای سازندگان و بینندگان به طور یکسان مفید است، دارد:

“این یک لحظه مهم برای صنعت ما است. ما با بادهای معکوس اقتصادی چالش برانگیز و شرایط ژئوپلیتیکی نامشخص روبرو هستیم. هوش مصنوعی فرصت های خلاقانه باورنکردنی را ارائه می دهد، اما باید با سرپرستی مسئولانه متعادل شود.

سازندگان، بینندگان و تبلیغ‌کنندگان انتخاب‌های بیشتری در مورد مکان گذراندن وقت خود نسبت به قبل دارند و پلتفرم‌هایی مانند YouTube باید در طیف وسیعی از قالب‌ها ارائه دهند و در عین حال روی سیاست‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که از پلتفرم‌ها در برابر آسیب‌های دنیای واقعی محافظت می‌کنند.»

امسال چه چیزی از YouTube در فروشگاه وجود دارد؟

موهان روی چندین حوزه مختلف تمرکز دارد، اما همه آنها به بهبود اوضاع برای سازندگان و هنرمندان منجر می‌شوند:

1) اولویت دادن به نیازهای خالقان

موهان می‌خواهد کسب درآمد بیشتر را برای سازندگان و هنرمندان آسان‌تر کند. موهان می‌گوید که علاوه بر پول تبلیغاتی، «کسب و کار اشتراک ما را گسترش می‌دهد، در خرید سرمایه‌گذاری می‌کند و به طور مستمر محصولات دیجیتال پولی خود را بهبود می‌بخشد».

این شرکت همچنین در حال کار بر روی بهبود ویژگی ها و تجربیات پلتفرم است. در حالی که برخی از این پیشرفت‌ها مستقیماً بر کارهایی که سازندگان می‌توانند انجام دهند یا میزان درآمدشان تأثیر نمی‌گذارد، تجربه بهتری را برای بینندگان فراهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد آنچه را که می‌خواهند و چگونه می‌خواهند تماشا کنند. البته، این به سازندگان نیز کمک می کند، زیرا سازندگان می توانند محتوای خود را به روش های مختلف و بهتر به بینندگان خود برسانند.

بینندگان اکنون می‌توانند Shorts را در تلویزیون خود تماشا کنند، زیرا YouTube اکنون آنها را در قالبی مناسب برای تلویزیون ارائه می‌کند و به سازندگان این فرصت را می‌دهد که آثارشان را در صفحه‌های بزرگتر ببینند. Shorts همچنین دسترسی بیشتری به سازندگان دارد و به آنها اجازه می‌دهد تا جوامع خود را بسازند و مخاطبان خود را افزایش دهند.

YouTube همچنین انتشار پادکست‌های خود را برای سازندگان آسان‌تر می‌کند و در اواخر امسال، سازندگان می‌توانند پادکست‌های خود را از طریق یکپارچه‌سازی RSS آپلود کنند.

علاوه بر این، سازندگان می‌توانند یک Short را در یک طرح کنار هم با ویدیوهای استاندارد YouTube و سایر Shorts ضبط کنند. آن‌ها به راحتی می‌توانند در مورد داستان‌های جدید گزارش دهند، نظرات خود را اضافه کنند و ویدیوهای واکنش اضافه کنند.

2) گوش دادن به آفرينندگان

یوتیوب همیشه به صحبت‌های سازندگانش گوش داده است، اما موهان بیان می‌کند که بازخورد سازنده بخش مهمی از نحوه توسعه محصولات YouTube است و او می‌خواهد امسال حتی با سازندگان بیشتری به صورت حضوری ملاقات کند.

دو پیشرفت حاصل از بازخورد سازنده عبارتند از:

  • صوتی چند زبانه، جایی که سازندگان اکنون می توانند آهنگ های صوتی را به زبان های مختلف در ویدیوهای خود آپلود کنند. این به طور خودکار توسط YouTube انجام نمی شود. سازندگان باید آهنگ‌ها را به هر زبان ضبط کرده و آن‌ها را به صورت دستی آپلود کنند، اما برای سازندگان و بازاریابان بین‌المللی، این می‌تواند یک تغییر بازی برای افزایش مخاطبان در سراسر جهان باشد.
  • دسترسی بیشتر برای افرادی که مشکلات شنوایی دارند. یوتیوب اکنون می‌تواند زیرنویس‌های خودکار را حتی به زبان‌های بیشتری نسبت به قبل ارائه دهد و به بینندگان این امکان را می‌دهد که زیرنویس‌های خود را در تلفن همراه خود به ۱۶ زبان مختلف از طریق ترجمه ماشینی ترجمه کنند.

3) بررسی امکانات هوش مصنوعی

احتمالات هوش مصنوعی بسیار بیشتر از آنچه تاکنون دیده ایم وجود دارد. یوتیوب به دنبال این است که چگونه هوش مصنوعی را مسئولانه ترکیب کند تا سازندگان بتوانند از آن برای بالا بردن ارزش تولید ویدیو خود استفاده کنند و به سادگی از آن لذت ببرند و با آن خلق کنند.

موهان تصور می‌کند که سازندگان می‌توانند لباس‌ها را به صورت مجازی عوض کنند و از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای ایجاد تنظیمات خیره‌کننده و فیلمی برای ویدیوهای خود استفاده کنند.

همچنین موارد بیشتری برای بینندگان وجود دارد، از جمله کانال‌های Primetime، که در آن کاربران می‌توانند سرویس‌های پخش انتخابی خود را تماشا کنند، و همکاری با NFL برای NFL Sunday Ticket، که در آن بینندگان می‌توانند با دیگر طرفداران ورزش نیز ارتباط برقرار کنند.

بنابراین، همه اینها چه معنایی برای بازاریابان دارد؟ خب، گزینه‌های بیشتری برای کسب درآمد در YouTube خواهید داشت، از جمله اشتراک آگهی، ادغام با Shopify و دیگر پلتفرم‌های خرید، اشتراک‌ها و موارد دیگر.

چیزی که موهان برنامه‌ریزی کرده است برای سازندگان بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد و برای بازاریابان پتانسیل زیادی دارد تا کلاه‌های خلاقانه خود را بر سر بگذارند و ببینند چگونه می‌توانند از این پلتفرم برای تبلیغ مشتریان خود استفاده کنند.

این پلتفرم در دسترس‌تر و فراگیرتر خواهد بود، با زیرنویس‌های بیشتر برای افراد کم‌شنوا، و با چند زبان در دسترس، بازاریابان جهانی می‌توانند به‌مراتب راحت‌تر به مخاطبان کشورهای دیگر دسترسی پیدا کنند.

در مجموع، چشم انداز موهان برای سال 2023، تصور یک شرکت را در دستان امن با آینده ای هیجان انگیز برای سازندگان و بازاریابان به جای می گذارد.

متن کامل نامه موهان به جامعه یوتیوب را می توانید بخوانید اینجا یا اگر ترجیح می دهید خلاصه ای از نامه او را بشنوید، می توانید این کار را در زیر انجام دهید:

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *