برخلاف سال بی پایان «سال موبایل»، جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی واقعاً چیز بزرگ بعدی است, محتوا مارکتینگ


را اولین تماس تلفن همراه نزدیک به 50 سال پیش در 3 آوریل 1973 ساخته شد.

کمتر مشخص است که دقیقاً در اوایل دهه 2000، پیش‌بینی‌کنندگان برای اولین بار اعلام کردند که این سال «سال موبایل» است، که از آن زمان به یک خط اصلی سئو تبدیل شده است.

گاهی اوقات در مورد شرط‌بندی‌های بزرگ در فناوری، مانند Google Glass یا تلفن Fire آمازون، چنین است.

بنابراین کاملاً طبیعی است که تعجب کنیم که آیا تمام سر و صداهای اخیر در مورد جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد (فکر کنید: ChatGPT، Bard) در مورد هیچ چیز زیادی غوغا نمی کند – یا اینکه آیا واقعاً چیز بزرگ بعدی است.

اسپویلر: احتمالاً دومی است.

«اگر انسان بود، در حالی که ما دست می زدیم، یاد می گرفت که به پشت بغلتد. در عوض، ما اینجا هستیم و شاهد برخورد بزرگ‌ترین شرکت‌های روی زمین با آن مانند یک بمب هسته‌ای هستیم.» الک کول، یک استراتژیست سئو در آژانس بازاریابی عملکرد Amsive Digital. “بنابراین، بله، من فکر می کنم این چیز بزرگ بعدی است.”

مشاور سئو سارا طاهر با این موضوع موافقت کرد.

هوش مصنوعی به خودکارسازی بسیاری از کارهای اضافی که قبلاً به صورت دستی انجام می‌دادیم کمک می‌کند و به سرعت بخشیدن به کار و بازگشت زمان به ما کمک می‌کند. اینجاست که بماند.» او گفت.

«همه ما هنوز در حال یادگیری نحوه استفاده از هوش مصنوعی هستیم و چه زمانی آن را قابل اعتماد بدانیم و چه زمانی نه، اما فکر نمی‌کنم در مورد مفید بودن آن بحثی وجود داشته باشد.»

در اینجا نگاهی دقیق تر به این می پردازیم که چرا هوش مصنوعی در جستجو معامله واقعی است.

“یک تهدید وجودی”

برای شروع، به نحوه کنترل گوگل نگاه کنید 91% از بازار جستجو برای شرکت تجزیه و تحلیل وب Similarweb – به آنچه کول به عنوان “تهدید وجودی” توصیف کرد، پاسخ داده است.

کول گفت: «حتی اگر در مورد خروجی‌های ChatGPT و Bard به شدت بدبین هستید و قصد استفاده از آنها را در کار خود ندارید، باید اذعان کرد که بزرگترین بازیکنان در جستجو با شما موافق نیستند.

«انتخاب گوگل برای حرکت به همان سرعتی که دارند، و با نشانه‌های وحشتی که نشان داده‌اند، یا انتخاب مایکروسافت برای اختصاص 10 میلیارد دلار به OpenAI، باید به وضوح به شما بگوید که ما به دنبال تغییری هستیم که این موضوع را تعریف می‌کند. صنعت به دلار و سنت برای آینده قابل پیش بینی است.

بری رولاپیک استراتژیست ارشد سئو در Amsive Digital با این نظر موافق است و خاطرنشان می کند که به ندرت می توان غول های فناوری را دید که «به این سرعت خود را به سمت مدها می کشند». و این شامل جستجوی صوتی است.

محتوای “در حال حاضر”.

به نوبه خود، مایکل بونفیلز، مدیر عامل جهانی آژانس بازاریابی دیجیتال SEM International، خاطرنشان کرد که در طول تقریباً 25 سال زندگی حرفه‌ای خود، مدهای زیادی دیده و رفته است – و تنها موردی که مد نبود، اجتماعی بود.

“به نظر شخصی من، به هیچ وجه احساس نمی کنم هوش مصنوعی یک مد است. فکر می‌کنم به همان اندازه اجتماعی که اولین بار معرفی شد، مخرب است [more so]،” او گفت.

این تا حدی به این دلیل است که به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا روش «جستجو، جستجو و یافتن» را که مدت‌هاست از آن استفاده می‌کردند را با آنچه Bonfils «محتوای فعلی» می‌نامید جایگزین کنند.

پلتفرم ویدئویی فرم کوتاه TikTok یک مثال عالی است.

یک مورد دیگر: فرض کنید مصرف کننده ای می خواهد فیلتر ماشین خود را عوض کند. تا به حال، آنها قادر به جستجو و مرور مقالات و انجمن ها برای یافتن موارد مفید بوده اند.

آن‌ها همچنین می‌توانند ویدیوهایی را در YouTube تماشا کنند تا جزئیات فیلتر مورد نظر را بیابند، اما همه اینها به طور بالقوه زمان‌بر است.

Bonfils گفت: “اگر بتوانم از هوش مصنوعی بخواهم که به من بگوید چگونه فیلترم را به طور خاص تغییر دهم و در کمتر از یک ثانیه پاسخ دقیق دریافت کنم، هیچ شانسی وجود ندارد که از جستجو/جستجو/پیدا کردن دوباره استفاده کنم.”

“اکنون فقط بپرسید و بدون اینکه توسط تبلیغات جستجو مختل شوید یا چیزی در نتایج جستجو کنید و پیدا کنید، پاسخ دریافت کنید.”

او خاطرنشان کرد که با این وجود این خطر وجود دارد که پاسخ های تولید شده توسط هوش مصنوعی نادرست باشند.

او افزود: “من فکر می کنم اکثر جویندگان اطلاعات اهمیتی نمی دهند.”

اکثر مردم به محدودیت های حریم خصوصی اهمیت نمی دهند. آنها اهمیتی نمی دهند که پاسخ های هوش مصنوعی کمی اشتباه باشد.”


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


راحتی – و هزینه

دانیتا اسمیت، رهبر برنامه SEO در آمریکای شمالی و متخصص ارشد وب در اشنایدر الکتریک، توافق کردند که جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی یک مد نیست – به خصوص که هوش مصنوعی چیز جدیدی نیست.

او گفت: “من احساس می کنم هوش مصنوعی اینجاست تا بماند.”

این تا حدی به این دلیل است که مصرف کنندگان عموماً دوست دارند کاری را که آسان است انجام دهند.

اسمیت افزود: «اگر چیزی بتواند زندگی را کمی آسان‌تر کند – و به‌ویژه نتایج مشابهی را به ارمغان بیاورد – معمولاً از این چیزی استفاده می‌کنیم، به همین دلیل است که همه ما با تلفن‌های همراه در دست راه می‌رویم».

یک مزیت دیگر وجود دارد: هزینه.

اسمیت گفت: «خطوط پایین واقعی هستند. “من فکر می کنم ما به دیدن ادامه خواهیم داد [businesses] تطبیق و استفاده [AI] بیشتر حتی از منظر هزینه خالص.”

با این اوصاف، برندها باید درک کنند که مصرف کنندگانشان چه واکنشی نشان خواهند داد – و اسمیت خاطرنشان کرد، آنها احتمالاً با اتوماسیون در برخی زمینه‌ها راحت هستند، اما نه در همه موارد.

او افزود: “من فکر می کنم این ابزار مفیدی خواهد بود که شرکت ها و افراد می توانند از آن استفاده کنند.”

“من فکر می کنم مهم تر است که سازمان ها واقعاً بر روی خدمت به مخاطبان واقعی خود متمرکز شوند و واقعاً کمکی را ارائه دهند که اتوماسیون لزوماً همیشه نمی تواند انجام دهد.”

جستجوی مکالمه – و منبع یابی

علاوه بر این، جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی را می توان به راحتی از طریق مرورگر با دستیارهایی مانند Alexa، Siri و Google Voice انجام داد.

کول افزود: “هوش مصنوعی مکالمه ای به طرز نفرت انگیزی قدرتمند است و هر کسی که فکر نمی کند چشم انداز جستجو را به طور قابل توجهی تغییر دهد، توجه نکرده است.”

با این حال، جان کلارک، شریک مدیر آژانس دیجیتال Moving Traffic Media، به یک مشکل بالقوه در منبع‌یابی اشاره کرد که آن را “سوال بزرگ باز” نامید.

او افزود: «به عبارت دیگر، اگر آنها از طریق پیوند یا چیزی شبیه به آن اطلاعات را از کجا دریافت می‌کنند، فکر می‌کنم پتانسیل واقعی برای از دست دادن ترافیک به وب‌سایت‌ها وجود دارد.»

“من فکر می کنم همه اینها به این برمی گردد که … چگونه آن محتوا در نتایجی که برمی گردند منبع می شود.”

اگر جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به درستی مطالب را تهیه نکند، کلارک آن را به عنوان “تغییر اساسی واقعی در صنعت ما از نظر اینکه چگونه جستجوی ارگانیک ترافیک را هدایت می کند” و خطر بزرگی برای ناشران توصیف کرد.

رولاپ به نوبه خود گفت که نگرانی او سرعت حرکت صنعت است.

او گفت: «خوشحالم که می‌بینم گوگل و بینگ هر دو می‌گویند که روی نسخه‌های محدود تمرکز می‌کنند تا بدانند پیامدهای ناخواسته‌ای می‌تواند داشته باشد، اما سازمان‌های کوچک‌تری هستند که می‌بینیم با کمی تردید برای اولین بودن عجله دارند.

من نگران تأثیر آن بر انتشار اطلاعات نادرست و تأثیر واقعی این ابزارها بر زندگی انسان هستم.»

این شامل همه چیز می‌شود، از نحوه اجتناب از آزمایش‌کنندگان انسانی و تیم‌های QA که این مدل‌ها را آموزش می‌دهند از برخی از بدترین محتوای اینترنت گرفته تا شرکت‌هایی که کارگران انسانی را برای افزایش سودآوری اخراج می‌کنند.

رولاپ افزود: «این یک نقطه عطف در فرهنگ بشری است و اگر ما بیش از حد بی احتیاطی حرکت کنیم، می تواند عواقب مخربی برای همه ما داشته باشد.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *