مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ
مدیر عامل TikTok، ونسا پاپاس، در مقابل این جلسه شهادت داد کمیته امنیت داخلی سنا در سال 2022 با این ادعا که «کارمندان غیر مستقر در ایالات متحده، از جمله کارمندان مستقر در چین، تنها به مجموعه محدودی از دادههای کاربران TikTok ایالات متحده، مانند ویدیوهای عمومی و نظرات در دسترس برای هر کسی در پلتفرم TikTok، برای اطمینان از قابلیت همکاری جهانی دسترسی خواهند داشت».
هرچه که TikTok داشته باشد، واقعیت این است که CCP در چین الزامی را شامل میشود که هر کسبوکار متعلق به چین باید دادههای کاربر را در صورت درخواست به دولت چین ارائه دهد.
این موضوع باعث شد تا TikTok در موقعیت جالب توجه 22 قرار بگیرد، حتی قبل از اینکه این داستان منتشر شود شرکت مادر TikTok، متعلق به چینی ByteDance، از TikTok برای جاسوسی از برخی روزنامه نگاران آمریکایی استفاده کرده بود.. ByteDance به اطلاعات شخصی و آدرس IP یک روزنامه نگار از فایننشال تایمز دسترسی پیدا کرد زیرا فکر می کرد روزنامه نگاران به اطلاعات حساس دسترسی پیدا کرده اند. بدیهی است که این یک نقض جدی حریم خصوصی است.
در حال حاضر، TikTok از هرگونه تلفن مجلس نمایندگان و تلفن های دولتی در 19 ایالت منع شده است. TikTok نیز تحت بررسی است کمیته سرمایه گذاری خارجی به دلیل پیوندهای آن با CCCP.
TikTok فعالانه در تلاش است تا با وزارت دادگستری درباره یک قرارداد دادهای ایالات متحده مذاکره کند. با این حال، با توجه به آخرین اخبار مبنی بر اینکه شرکت مادر آنها در حال جاسوسی از خبرنگاران آمریکایی دستگیر شده است، در حال حاضر مشخص نیست که آیا این معامله می تواند به نتیجه برسد یا خیر.
در واقع، آنها می توانند یا با ممنوعیت کامل در ایالات متحده مواجه شوند یا می توانند به مالکیت ایالات متحده فروخته شوند. اگر ممنوعیت ایالات متحده لازم الاجرا شود، احتمالاً این ممنوعیت در کشورهای دیگر نیز به دنبال خواهد داشت، کشورهایی که بیشتر از ایالات متحده به جاسوسی نگاه نمی کنند.
ممنوعیت Tiktok: عواقب آن برای بازاریابان
Tiktok یک پلتفرم بسیار محبوب بین بازاریابان است و دلیل خوبی هم دارد. این دارای یک مخاطب بزرگ و در حال افزایش است که بسیار پاسخگو است که بازاریابان آن را دوست دارند. مطابق با گزارش داده“ایالات متحده آمریکا 140.6 میلیون کاربر فعال TikTok 18 ساله و بالاتر دارد.” در صورت ممنوعیت TikTok، این تعداد زیادی از کاربران را از دست می دهند، به خصوص که بازاریابان در سال 2022 بیش از هر زمان دیگری پول روی این پلتفرم سرمایه گذاری کردند.
نه تنها این، بلکه با تعداد روزافزون ویژگی ها و طیف وسیعی از ابزارها برای تجزیه و تحلیل مخاطبان، تیک تاک دسترسی بازاریابان را به افراد مناسب با محتوای مناسب در زمان مناسب آسان تر می کند.
اگر TikTok به طور کامل ممنوع شود، هر کسی که تمام تخم مرغ های بازاریابی خود را به طور محکم در سبد TikTok داشته باشد، روزهای بسیار بدی خواهد داشت.
با این حال، قبل از شروع وحشت، بیاد داشته باشیم که TikTok تنها بازی در شهر نیست. هر بازاریاب هنوز به تمام پلتفرمهای اجتماعی دیگر دسترسی دارد، که بسیاری از آنها با مخاطبان زیاد، ویژگیهای مفید و تجزیه و تحلیل عالی همراه هستند.
در حال حاضر بازاریابان چه باید بکنند؟
در حال حاضر، این یک بازی انتظار است. TikTok هنوز در حال مذاکره با وزارت دادگستری است. آنها تلاش می کنند با توافقی موافقت کنند که به ایالات متحده در مورد نگرانی های امنیتی اطمینان دهد و به آنها اجازه دهد تا به طور معمول به فعالیت خود ادامه دهند.
در حالی که این امر در حال حاضر همه چیز را برای بازاریابان مخفی می کند، بازاریابان می توانند به تجارت خود در TikTok ادامه دهند و تا زمانی که می توانند از آن نهایت استفاده را ببرند.
با این حال، پیشنهاد میکنیم در صورتی که ممنوعیت TikTok در ایالات متحده اجرایی شود، برنامهای را تهیه کنید:
- اطمینان حاصل کنید که در هر کجا که می توانید در TikTok پیوندهایی به وب سایت خود، جزئیات تماس خود و سایر سیستم عامل های اجتماعی ارائه می دهید. سپس میتوانید به کاربران دستور دهید تا شما را در پلتفرمهای دیگر دنبال کنند تا اگر TikTok دیگر گزینهای برای شما نیست، همه دنبالکنندگان خود را از دست ندهید.
- اگر با بازاریابی خود کاملاً در TikTok هستید، اکنون تنوع و ایجاد مخاطبان خود را در پلتفرم های مختلف آغاز کنید. ممکن است هیچ تغییری پیدا نکنید، اما هرگز ایده خوبی نیست که کل کمپین بازاریابی خود را صرفاً بر روی یک پلت فرم بسازید، به خصوص پلتفرمی که مال شما نیست.
- هر کاری که می توانید انجام دهید تا فالوورها را تشویق کنید تا در لیست پستی شما ثبت نام کنند. به این ترتیب، اگر پلتفرم حذف شود، میتوانید بازاریابی را به آنها ادامه دهید. به هر حال این بهترین روش است – پول واقعاً در لیست است – اما همیشه تکرار می شود. و مطمئناً در این شرایط حرکت عاقلانه ای است.
- وحشت نکنید. ممکن است این ممنوعیت اتفاق نیفتد، بنابراین هنوز برنامههای TikTok را که با دقت تنظیم کردهاید برای بقیه سال رها نکنید. بگذارید همه چیز درست پیش برود و مراقب آنچه در حال رخ دادن است باشید، اما در حال حاضر طوری رفتار کنید که گویی مثل همیشه کار است. اگر جزئیات بیشتر آشکار شود و ممنوعیت به طور فزایندهای محتمل به نظر میرسد، همیشه میتوانید برنامه بازاریابی TikTok خود را با سایر پلتفرمها، مانند Reels اینستاگرام و YouTube Shorts تنظیم و تطبیق دهید.
اگر در TikTok واقعاً خوب عمل می کنید و ترافیک و فروش زیادی دارید، ممکن است این پایان دنیا به نظر برسد. اما اینطور نیست. یک نفس بکشید و برنامه ریزی کنید. دیگر پلتفرمهای اجتماعی همچنان برای استفاده و بازاریابی برای مخاطبان شما وجود خواهند داشت، مهم نیست برای TikTok چه اتفاقی میافتد.
آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایشهای مهم در چشمانداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!