Google پیکربندی خودکار ویژگی های Universal Analytics شما را در Google Analytics 4 (GA4) برای شما آغاز می کند. اما تو در واقع نمی خواهند این کار را انجام دهند به دلایل بسیاری.
آیا GA4 شما قبلاً راه اندازی شده است؟ ممکن است همچنان مشمول «مهاجرت خودکار» باشید. برای جزئیات بیشتر در مورد آن و نحوه انصراف به ادامه مطلب بروید.
سوئیچ کردن به GA4
در 9 فوریه، گوگل ایمیلی ارسال کرد و گفت که آنها به زودی پیکربندی Google Analytics 4 را برای کاربران از ماه مارس (اوایل این هفته) آغاز خواهند کرد.

این به این معنی است که اگر یک دارایی Universal Analytics (UA) دارید اما به GA4 مهاجرت نکردهاید، Google بر اساس بسیاری از تنظیماتی که در UA دارید، مانند اهداف، مخاطبان، پیوندهای تبلیغات، ویژگی GA4 را برای شما ایجاد میکند. کاربران، و بیشتر.
اما تعریف گوگل از «مهاجرت نکردهاند» چیست؟
سناریو 1: شما یک دارایی UA دارید و یک ویژگی GA4 راه اندازی نکرده اید. ویژگی UA از تنظیمات انتقال خودکار خارج نشده است.
این یک سناریوی رایج برای افرادی خواهد بود که زمان کافی را نداشته اند یا نمی خواهند GA4 را راه اندازی کنند. این در اصل “دم بلند” مشتریانی است که گوگل می خواهد در GA نگه دارد.
اگر زمان یا تمایلی برای انجام مهاجرت نداشتید، شاید این گزینه بدی برای شما نباشد. اما توجه داشته باشید که داده های شما ممکن است کاملاً متفاوت به نظر برسند. (جزئیات بیشتر در مورد نحوه عملکرد مهاجرت در زیر.)
سناریو 2: شما یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید اما آن را به یک ویژگی UA مرتبط نکرده اید. Google نمیداند که این ویژگی مشابه دارایی UA شماست و آن را انتقال داده نمیداند.
آیا این مدال پاپ آپ را در GA4 دیده اید؟ به احتمال زیاد بله، زیرا هر بار که وارد سیستم می شوید یا بازخوانی می کنید ظاهر می شود.

پیوند دادن چه می کند؟ به Google می گوید که شما یک ویژگی GA4 مرتبط با یک ویژگی UA ایجاد کرده اید.
آیا این امر گوگل را از مهاجرت خودکار شما باز می دارد؟
لازم نیست.
این بستگی به این دارد که چه مقدار از دستیار تنظیم GA4 را تکمیل کرده اید (در یک لحظه بیشتر در مورد آن).
سناریو 3: شما یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید و آن را به یک ویژگی UA مرتبط کرده اید اما تمام مراحل دستیار راه اندازی GA4 را تکمیل نکرده اید.
اگر از مهاجرت در UA انصراف ندهید، Google شروع به پر کردن شکافهای شما در این سناریو خواهد کرد.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
با استفاده از GA4 Setup Assistant
GA4 Setup Assistant یک ابزار 12 مرحله ای است که به شما کمک می کند پیشرفت مهاجرت GA4 خود را پیگیری کنید.
این شامل برخی از ابزارهای بسیار مفید است، مانند کمک به مهاجرت مخاطبان و یک فرآیند ساده تر برای پیوند دادن Google Ads.

لینک دادن به تبلیغات
به طور کلی، شما باید دسترسی ادمین دوگانه داشته باشید، به این معنی که برای پیوند دادن باید در هر دو حساب Analytics و Ads مدیر باشید. اطمینان از داشتن سطوح دسترسی مناسب می تواند خسته کننده و زمان بر باشد.
ابزار دستیار راهاندازی به پیوندهایی که در UA دارید اشاره میکند و برای پیوند نیازی به دسترسی سرپرست به Ads ندارد. اگر کسی را دارید که معمولاً در تبلیغات مشارکت ندارد و به شما در مهاجرت کمک می کند، مانند یک پیمانکار یا کارشناس حرفه ای سئو، بسیار عالی است.

یکبار کلیک کنید واردات از Universal Analytics، یک صفحه جدید همه پیوندهای تبلیغاتی را که در UA تنظیم کرده اید به شما نشان می دهد.
میتوانید کادرهای مربوط به آنچه را که میخواهید به GA4 وارد کنید علامت بزنید یا علامت آن را بردارید و سپس روی وارد کردن پیوندهای تبلیغات انتخاب شده کلیک کنید. به همین راحتی است.

تبدیل ها
این ابزار به تبدیلهای شما در UA اشاره میکند و بررسی میکند که آیا آنها واجد شرایط هستند (یعنی اهداف رویداد یا مقصد) برای مهاجرت به GA4.
اهدافی که از سایر انواع هدف یا regex استفاده می کنند در حال حاضر واجد شرایط مهاجرت نیستند، اما ممکن است در آینده.

این صفحه مهاجرت شبیه به صفحه پیوند تبلیغات است. اهداف واجد شرایطی را که میخواهید به تبدیلهای GA4 منتقل کنید، بررسی کنید. اهداف نامناسب خاکستری می شوند.
شما می توانید نام تبدیل را تغییر دهید. توصیه می کنم آن را در قالب زیر خط بگذارید.

کاربران
این یکی چندان پر زرق و برق نیست، اما اگر کاربران زیادی دارید که به ویژگی UA خود دسترسی دارند و میخواهید آنها را در GA4 کپی کنید، ممکن است مفیدترین ابزار باشد.
وقتی انتخاب می کنید واردات از Universal Analytics، شما را به یک می فرستد مقاله مرکز کمک جزئیات فرآیند
برای این کار باید از ابزار افزودنی Google Sheets استفاده کنید. به نظر کار می رسد، اما بسیار سریع و بدون درد است. مقاله مرکز راهنمایی دستورالعمل های گام به گام عالی در مورد نحوه استفاده از آن ارائه می دهد.
چرا برخی از کاربران ممکن است بخواهند انصراف دهند
بازگشت به هشدارهایی که برای شما در نظر گرفته ام…
فرض کنید در سناریو 3 قرار می گیرید (یعنی یک ویژگی GA4 ایجاد کرده اید و آن را به یک ویژگی UA مرتبط کرده اید اما تمام مراحل دستیار راه اندازی GA4 را تکمیل نکرده اید).
هر چیزی که در ابزار GA4 Setup Assistant به عنوان کامل علامت گذاری نکرده اید، برای شما انجام می شود.
این جایی است که، به نظر من، همه چیز می تواند به سرعت به طور کلی پیش برود.

بله، همین الان به شما گفتم که دستیار راهاندازی ابزارهای مفیدی دارد. اما آنها مفید هستند زیرا می توانید مهاجرت را خودتان کنترل کنید.
برای تمام 12 مرحله در Setup Assistant، باید آنها را علامت گذاری کنید کامل حتی اگر آنها را انجام نداده باشید – مگر اینکه بخواهید گوگل آن را انجام دهد.
این امر به ویژه برای این هفت مرحله مهم است:
- روشن کردن Google Signals
- تنظیم تبدیل ها
- تعریف مخاطبان
- مدیریت کاربران
- لینک دادن به تبلیغات گوگل
- مناقصه به تبدیل GA4.
- هدف قرار دادن تبلیغات برای مخاطبان GA4.
بیایید چند مورد از این موارد را تجزیه کنیم:
پیوند دادن به سیگنال های گوگل
Google Signals برای بازاریابی مجدد/هدف گذاری مجدد با محصولات Google مورد نیاز است. اما برخی از کشورها ممکن است پیامدهای قانونی یا محدودیت هایی داشته باشند، بنابراین پیشنهاد می کنم برای اطمینان با تیم حقوقی خود مشورت کنید.
مدیریت کاربران
من فقط گفتم چقدر این ویژگی را دوست دارم. اما با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد. باید دسترسی اعطا شده را بررسی کنید، زیرا ممکن است کاربرانی وجود داشته باشند که مایل به مهاجرت نباشید. اگر به Google اجازه دهید این کار را انجام دهد، آنها همه را از UA مهاجرت خواهند کرد.
مناقصه به تبدیل GA4
اینجاست که خطر واقعی شروع می شود. اگر به Google اجازه دهید تبدیلهای شما را برای شما منتقل کند، و شما آنها را بررسی نکرده باشید، به قول آنها میگویید که هنوز اقداماتی را که از UA انجام میشود را مهم میدانید.
سپس، اگر به Google اجازه دهید برای آن تبدیلها در تبلیغات پیشنهاد دهد، آنها اهداف را از تبدیل UA به تبدیلهای GA4 تغییر میدهند که شما در مقابل آن پول واقعی خرج میکنید.
اگر شما این تبدیلها را تنظیم نکردهاید، در معرض خطر یک فرآیند خودکار قرار میگیرید که پول شما را به روشی که ممکن است نخواهید خرج کند یا برای اهداف فعلی شما بهینه نشده باشد.
هدف گذاری تبلیغات برای تبدیل GA4
همان نگرانی های بالا شما باید از گوگل بخواهید که مخاطبان را برای شما مهاجرت کند، به این امید که آنها به اندازه کافی خوب باشند، و سپس با پول شما به آنها پیشنهاد دهد. نظارت شما از فرآیند حذف شده است.
بنابراین مهاجرت چگونه خواهد بود؟
برای برخی چیزها، مانند تبدیل ها، ممکن است a اضافه کنند UA_ به نام تبدیل در GA4 نشان می دهد که از UA آمده است. چیزهای دیگر ممکن است هیچ نشانه ای از اینکه از کجا آمده اند نداشته باشند.
متقاعد؟ در اینجا نحوه انصراف آمده است
بنابراین آیا هنوز متقاعد شده اید که باید از مهاجرت خودکار خودداری کنید؟ در اینجا چگونه است.
در حساب Universal Analytics خود، به Admin > ستون ویژگی > GA4 Setup Assistant.
به پایین بروید و سوئیچ را برای “تنظیم خودکار یک ویژگی پایه GA4” خاموش کنید.

انصراف از انتقال اموال UA جلوگیری می کند.
اگر انصراف نمیدهید اما پیوند داده شدهاید (مدال بازشو که ما مدام دریافت میکنیم)، پس باید علامت گذاری به عنوان کامل تمام 12 مرحله (یا هر چیزی که نمیخواهید به صورت خودکار منتقل شود) در Setup Assistant در ویژگی GA4 شما.
اگر انصراف ندهید یا همه را بهعنوان کامل علامتگذاری نکنید، ممکن است Google برخی یا همه دارایی UA شما را از اوایل این هفته به یک دارایی GA4 منتقل کند.
هرچه ویژگی UA شما برای سئو سایت پیچیده تر باشد، دیرتر منتقل می شود زیرا احتمالاً با ویژگی های ساده تر شروع می شود.