انتظار می رود گوگل و متا کمتر از نیمی از تبلیغات را در سال 2022 نشان دهند



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

برای سال‌ها، گوگل و متا بر تبلیغات دیجیتال در ایالات متحده تسلط داشتند. اکنون، آنها در حال از دست دادن جایگاه خود به غول هایی مانند آمازون، تیک تاک و مایکروسافت هستند.

در یک تغییر عمده، سهم بازار گوگل و متا از صنعت تبلیغات دیجیتال در ایالات متحده ترکیب شد انتظار می رود برای اولین بار از سال 2014 به زیر 50 درصد برسدبه گفته گروه تحقیقاتی Insider Intelligence. این باعث می شود که گوگل 28.8٪ و متا 19.6٪ در مقایسه با اوج آنها 54.7٪، با 34.7٪ متعلق به Google و 20٪ به Meta، در سال 2017 – بهترین سال آنها تا کنون، را به خود اختصاص دهد.

ویژگی alt این تصویر خالی است.  نام فایل image-2.png است
منبع: Axios

پس چه چیزی را تغییر دادی؟ چگونه بر تبلیغ کنندگان تأثیر می گذارد؟ بیایید این موضوع را با جزئیات بررسی کنیم تا بتوانید در مورد بهترین روش استفاده از آنها به نفع کسب و کار خود تصمیمات آگاهانه بگیرید.

تغییر بزرگ

گوگل و متا با یک چشم انداز رقابتی فزاینده با بازیکنان جدید قدرتمند روبرو هستند.

اکنون ناشران، رسانه‌های اجتماعی، پخش‌کننده‌ها، شرکت‌های تجارت الکترونیک و فراتر از آن داریم که برای جلب توجه مبارزه می‌کنند.

تجربیات روزمره ما با صفحه نمایش اشباع شده است. از رایانه کاری ما گرفته تا تلفن همراه یا تلویزیون، هر ثانیه ای که مصرف کننده برای دستگاه خود صرف می کند، فرصتی را برای برندها فراهم می کند تا تبلیغات تأثیرگذار ارائه کنند.

با کاهش بودجه جهانی تبلیغ‌کنندگان در میان افزایش نرخ‌های بهره و تورم، شرکت‌ها به‌شدت برای بخشی از بازار تبلیغات دیجیتال 300 میلیارد دلاری رقابت می‌کنند.

بسیاری از شرکت‌ها با ایجاد پلتفرم‌های تبلیغاتی سلف‌سرویس که راهی مستقیم برای خرید تبلیغات برای تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌دهد، از گوگل و فیس‌بوک تقلید می‌کنند.

شرکت هایی مانند آمازون، تیک تاک و مایکروسافت در حال حاضر مقدار زیادی از داده های شخص اول را ضبط می کنند و در عین حال ارزشی را برای کاربران خود فراهم می کنند. ردیابی داده های شخص اول به بازیکنان جدید امکان می دهد ترجیحات، نیازها و خواسته های افراد را درک کنند، که همچنین به فروش دقیق تر چیزها به آنها کمک می کند. این دقت منجر به استفاده مؤثرتر از دلارهای بازاریابی در تبلیغات می شود در حالی که کمتر و کمتر بر داده های شخص ثالث تکیه می شود. در پی اقدامات حریم خصوصی که بیشتر توسط اپل اجرا شده است، این امر بیش از پیش به یک ضرورت تبدیل شده است.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، ادعا کرده است که از دست دادن درآمد تا حدی به دلیل به روز رسانی حریم خصوصی کاربر اپل است که قابلیت های ردیابی و تبلیغات هدفمند را پنهان می کند.

در نتیجه این افزایش رقابت و چالش های جدید حریم خصوصی، سهم بازار گوگل و متا در حال کاهش است.

یک بازیکن جدید در صحنه: آمازون

آمازون در حال تبدیل شدن به یک بازیگر مهم در تبلیغات دیجیتال است. مخالفت کرد خرید Sizmek در آوریل 2019، تبلیغات آمازون اکنون بزرگترین سرور تبلیغات و پلت فرم تجارت الکترونیک جهان را کنترل می کند.

مانند Walmart و eBay، آمازون اکنون از شبکه تبلیغات دیجیتال قوی خود برای افزایش دید محصولات در بازار خود استفاده می کند.

آمازون در همین جا متوقف نشد – سرمایه گذاری تبلیغات در سایت خود را بر روی پلت فرم تجارت الکترونیکی خود گسترش داد. این به آنها اجازه می دهد تا گزینه های بیشتری را برای هدف قرار دادن کاربران و اندازه گیری نتایج آنها به تبلیغ کنندگان ارائه دهند.

آمازون اکنون بزرگترین تهدید برای سهم بازار گوگل و متا است و به سرعت در حال رشد است. این شرکت تجارت تبلیغات خود را به بیش از 30 میلیارد دلار در سال گسترش داده است و انتظار می رود تا سال 2024 نزدیک به 13 درصد از بازار تبلیغات دیجیتال ایالات متحده را در اختیار بگیرد.

با مایکروسافت در مورد تجارت صحبت کنید

مایکروسافت حضور خود را در تبلیغات دیجیتال نیز احساس می کند. این شرکت اخیراً تبلیغات LinkedIn را خریداری کرد که به یک بازیگر مهم در بازار B2B تبدیل شده بود. مایکروسافت با دسترسی به بیش از 610 میلیون متخصص، اکنون می‌تواند مجموعه بزرگتری از مشتریان بالقوه را به تبلیغ‌کنندگان ارائه دهد و بینشی در مورد رفتار آنها به دست آورد.

لینکدین قابلیت های هدف گذاری تبلیغات انحصاری را ارائه می دهد که در هیچ پلتفرم اجتماعی دیگری موجود نیست. این امکان را به شما می دهد تا شناسه های کلیدی مانند عنوان شغل، سطح سابقه و صنعت را مشخص کنید تا فقط مرتبط ترین تبلیغات برای مخاطبان مورد نظر شما ارائه شود.

مایکروسافت همچنین سرمایه گذاری های عمده ای در موتور جستجوی خود، بینگ انجام داده است. در سال 2018، مایکروسافت سرمایه گذاری زیادی برای توسعه تجربه جستجوی هوشمندتر و کاربرپسندتر برای کاربران در سراسر دستگاه ها انجام داد و آن را به گزینه ای مناسب برای تبلیغ کنندگانی تبدیل کرد که به دنبال دستیابی به مشتریان جدید هستند.

از آن زمان، سهم بازار بینگ از 5.79 درصد به نزدیک به 9 درصد افزایش یافته است بازار جستجوی جهانیدر حالی که گوگل، رهبر بازار، حدود 83 درصد سهم داشت.

در دسامبر 2021، مایکروسافت با خرید یک حرکت استراتژیک انجام داد xandr – یک پلتفرم تبلیغاتی برنامه‌ای پیشرفته که متعلق به غول مخابراتی AT&T است. از طریق پلتفرم فناوری مبتنی بر داده Xandr، تبلیغ‌کنندگان و دارندگان محتوا می‌توانند به نیروها بپیوندند و راه‌حل‌های تبلیغاتی قدرتمند شخص اول را در یک شبکه گسترده ایجاد کنند.

با این حرکت، مایکروسافت خود را به روی مشارکت های بزرگ جدیدی مانند شراکت با آن باز کرد نتفلیکس. جدید Netflix Basic با تبلیغات‘سطح توسط پلت فرم فناوری تمام مقیاس مایکروسافت + Xandr ارائه می شود.

ویژگی های تبلیغات مایکروسافت شامل جستجوی Bing، Xbox، MSN و بسیاری از وب سایت های دیگر است که از Xandr برای فروش تبلیغات دیجیتال استفاده می کنند.

TikTok اینجاست تا بماند

TikTok در تبلیغات دیجیتال سر و صدای زیادی ایجاد می کند. تخمین زده می شود که تا سال 2024، TikTok از 8 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی فراتر خواهد رفت و آن را به طور محکم در جایگاه پنجم از نظر سهم بازار پس از مایکروسافت (Linkedin) قرار می دهد.

TikTok، یک تازه وارد به دنیای تبلیغات، پیشرفت قابل توجهی در حصول اطمینان از تجربه تبلیغ‌کنندگان یک فرآیند بدون زحمت داشته است.

مشابه رابط کاربری Meta Business Manager، TikTok پیکسل مخصوص به خود را دارد که می تواند برای اهداف بهینه سازی روی وب سایت ها نصب شود.

رشد TikTok تا حد زیادی به دلیل توانایی این پلتفرم است به مخاطبان جوان تر برسد و محتوای جذاب ایجاد کنید. همچنین فرصت‌های جدیدی را برای تبلیغ‌کنندگان فراهم می‌کند تا به نسل هزاره و ژنرال Z که به طور فزاینده‌ای زمان بیشتری را روی تلفن‌های خود می‌گذرانند، دسترسی پیدا کنند.

TikTok با دسترسی گسترده مخاطبان و توانایی هدف قرار دادن دقیق مخاطبان خاص، اینجاست که بماند.

این برای تبلیغ کنندگان چه معنایی دارد؟

همانطور که می بینید، چشم انداز تبلیغات دیجیتال به سرعت در حال تغییر است – و همینطور فرصت های تجاری. با استفاده از پلتفرم‌های متعدد برای کمپین‌های خود به جای اتکای صرف به گوگل یا متا، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند به مخاطبان گسترده‌تری دست یابند و محصولات یا خدمات خود را بیشتر دیده شوند.

علاوه بر این، با درک تفاوت هر پلتفرم با یکدیگر – از قابلیت های هدف گیری گرفته تا هزینه به ازای هر کلیک (CPC) – تبلیغ کنندگان می توانند استراتژی های موثری ایجاد کنند که بازگشت سرمایه آنها را به حداکثر می رساند در حالی که همچنان در محدودیت های بودجه باقی می مانند.

پیش‌بینی فرصت‌های جدید و استفاده از آن‌ها می‌تواند در ارائه کمپین‌های مؤثر تفاوت ایجاد کند.

اکنون زمان مناسبی برای استفاده برندها است.

نتیجه

واضح است که گوگل و متا در سال‌های اخیر بخشی از سلطه خود را در تبلیغات دیجیتال از دست داده‌اند – اما این بدان معنا نیست که هنوز فرصت‌های زیادی برای بازاریابان باهوشی وجود ندارد که می‌دانند چگونه از همه پلتفرم‌های موجود به طور موثر استفاده کنند.

با پذیرش فناوری‌های جدید مانند تبلیغات آمازون، تبلیغات TikTok، و تبلیغات مایکروسافت، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند کمپین‌های خود را بهینه کنند و به مخاطبان گسترده‌تری نسبت به قبل دسترسی پیدا کنند.

هنگام انتخاب پلتفرم برای محصول یا خدمات خود، همیشه مخاطبان هدف خود و آنچه که بیشترین تبدیل را به همراه دارد را در نظر بگیرید. شاخص های کلیدی عملکرد را بر اساس آن تنظیم کنید، سپس محتوای خلاقانه را آزمایش کنید تا ببینید کدامیک بهتر عمل می کند. پس از جمع‌آوری داده‌ها، درک روشن‌تری از چگونگی ادامه کار به دست خواهید آورد.

برندها باید محتوای تازه تولید کنند، آن را منتشر کنند و از عملکرد آن بینش کسب کنند تا استراتژی بلندمدت خود را در کانال های ارگانیک یا پولی اصلاح کنند. به یاد داشته باشید که اگر به محتوا نیاز دارید، در جای مناسبی هستید. فقط کافیست با محتوا مارکتینگ تماس بگیرید تا درباره پیشنهادات ایجاد محتوا ما بیشتر بدانید.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *