بازاریابی و فروش دست به دست هم می دهند، به همین دلیل است که هر چه بیشتر درگیر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ خود باشید، کسب و کار شما موفق تر خواهد بود. مطمئناً شروع از صفر لزوماً آسان نیست، اما با گذشت زمان و منابع اطلاعاتی، هر کسی می‌تواند استراتژی ایجاد کند که منجر به افزایش فروش شود. و برای کمک به شما در این زمینه، در زیر مجموعه ای از نکاتی را خواهید یافت که هنگام شروع به فکر کردن درباره استراتژی بازاریابی دیجیتال و محتوا مارکتینگ ما خود باید به خاطر داشته باشید.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ که باعث فروش بیشتر شما می شود چیست؟

نمونه‌هایی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ شامل کمپین رسانه‌های اجتماعی است که شامل مشارکت با اینفلوئنسرها، استراتژی بازاریابی محتوا است که برای اینفلوئنسر مارکتینگ از راهنماهای آنلاین برای هدایت مشتریان استفاده می‌کند، یا استراتژی بازاریابی رشد که از رسانه‌های اجتماعی و ایمیل برای ایجاد وفاداری مشتری استفاده می‌کند.

6 نکته مهم در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای فروش بیشتر!

  1. تصمیم گیرندگان مشتری را در نظر بگیرید

برای ایجاد استراتژی های دیجیتال مارکتینگ محکم برای کمک به شما برای دستیابی به مشتریان بالقوه، باید دریابید که آنها هنگام تصمیم گیری برای خرید کالا یا خدمات در دسته ای که در آن فعالیت می کنید، چه عواملی را در نظر می گیرند. و برای شناسایی این عوامل می‌توانید یک سری تحقیقات کیفی انجام دهید که از طریق آن می‌توانید دریابید که مشتریان بالقوه شما چه نوع نیازهایی دارند و سپس نحوه راه‌حل خدمات یا کالاهای شما را در میان بگذارید. برای حفظ و حتی توسعه موقعیت خود در بازار، و برای هدایت رشد، باید به اهداف و نیازهای فعلی مشتریان خود پاسخ دهید.

  1. استراتژی های دیجیتال مارکتینگ روش “قیف”.

به این موضوع فکر کنید: شما می توانید بهترین، مقرون به صرفه ترین و با کیفیت ترین محصول یا خدمات را در جهان داشته باشید، اما اگر کسی از شرکت شما اطلاعی نداشته باشد، مشتری نخواهید داشت. به همین دلیل ساخت خط لوله فروش باید برای شما در اولویت باشد.

چگونه کار می کند:

  1. به مشتری این فرصت را بدهید تا مراحل زیر را انجام دهد:
    1. آگاهی از گزینه.
    2. ایجاد علاقه.
    3. ارزیابی محصول/خدمت.
    4. تعهد خرید.
    5. فروش واقعی.
  2. حتما از کانالی استفاده کنید که:
    1. طراحی سایت و محتوای جذاب ارائه دهید.
    2. این امکان را برای عموم فراهم می کند تا از طریق این محتوا به راحتی به سایت و قیمت ها دسترسی داشته باشند.
    3. اطلاعات محصول/خدمات را ارائه می دهد.
    4. برای مخاطب هدف شما سفارشی شده است.
    5. این یک نیاز بسیار خاص را حل می کند.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

  1. ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شرکت خود را شناسایی کنید

در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ همچنین به عنوان پیشنهاد ارزش منحصر به فرد در انگلیسی شناخته می شود، این برای هر کسب و کار موفق ضروری است. حتی اگر خدمات یا محصولی بی نقص ارائه دهید، اگر تعداد زیادی از شرکت های دیگر همین کار را انجام دهند و با همان کیفیت انجام دهند، افزایش فروش چندان آسان نیست. اینجاست که این پیشنهاد ارزش منحصر به فرد وارد می شود – از طریق آن، شما به مشتریان خود اطلاع می دهید که چه ارزش واقعی و افزوده ای را می توانید به زندگی آنها بیاورید و در نتیجه وفاداری آنها را به دست آورید.

  1. در شبکه های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام ارتباط برقرار می کند

مطالعات نشان می دهد که 80 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک حساب تجاری را دنبال می کنند. با شروع از این فرض، فرصتی برای ارتباط با کاربران و فروش محصولات یا خدمات از طریق یکی از گزینه‌های تبلیغاتی متعدد موجود در پلتفرم ایجاد می‌شود. یکی از قابل توجه ترین استوری های اینستاگرام است.

این ابزار 2 گزینه را در اختیار شما قرار می دهد: تبلیغات پولی یا محتوای ارگانیک. ارسال پست در مورد محصول یا خدمات خود برای کسانی که قبلاً شما را دنبال می کنند یک عنصر کلیدی در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ شما است – با برقراری ارتباط مداوم در استوری های اینستاگرام، می توانید دنبال کنندگان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

با این حال، تبلیغات پولی نیز راه خوبی برای فروش فوری یا افزایش علاقه هستند. برچسب “پیوند” را به استوری ها اضافه کنید و کاربران را به وب سایت خود هدایت کنید، جایی که می توانند به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشند یا قیمت ها را ببینند.

  1. ترافیک وب سایت خود را با سئو افزایش دهید

قدرت بهینه سازی و سئو وب سایت خود را برای موتورهای جستجو دست کم نگیرید. اگرچه احتمالاً سخت ترین شکل بازاریابی است، اما سرمایه گذاری است که در دراز مدت به شما کمک زیادی می کند.

ویژگی های خاصی وجود دارد که سئو همیشه خواهد داشت و باید یاد بگیرید که بر آنها مسلط شوید:

  • متون و توضیحات متناسب با مخاطب هدف در مورد یک موضوع خاص.
  • تصاویر سفارشی بهینه شده برای وب سایت شما.
  • اطلاعات جلب توجهی که در هیچ جای دیگری یافت نمی شود.
  • محتوایی که کاربران را تشویق می کند تا زمانی که ممکن است در سایت بمانند.
  • پیوندهایی به صفحات دیگر در سایت شما که ممکن است برای کاربران جالب باشد.
  1. پایه های یک خبرنامه را بگذارید

بازاریابی ایمیلی همواره یکی از موثرترین استراتژی های فروش است. ببین چرا:

  • به ازای هر دلاری که برای بازاریابی ایمیلی خرج می شود، یک کسب و کار ۴۴ دلار درآمد دارد.
  • 89 درصد از بازاریابان می گویند ایمیل کانال اصلی تولید سرنخ آنهاست.
  • بازگشت سرمایه (ROI) برای بازاریابی ایمیلی 4300٪ است.
  • 20.9 درصد از مردم بیش از پنج بار در روز ایمیل خود را چک می کنند.

بنابراین بله، در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ شما قطعا باید لیست مخاطبین خود را داشته باشید. یک راه موثر برای انجام این کار جمع آوری آنها از سایت است، چه به عنوان بخشی از فرآیند پرداخت یا زمانی که کاربر یک حساب کاربری ایجاد می کند.

نتیجه

یک استراتژی بازاریابی موثر به معنای همگام شدن با روندها و تکامل مداوم برای پاسخگویی به نیازهای متغیر مخاطبان است. بعلاوه، استفاده از جدیدترین ابزارهایی که به شما امکان می دهد با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید، مشتریان خود را درگیر نگه دارید و شما (و شرکت شما) را در لیست کارهای آنها قرار دهید، بسیار مهم است.