متا پس از اینکه رگولاتورهای اتحادیه اروپا (EU) دریافتند که کاربران را به طور غیرقانونی مجبور به پذیرش تبلیغات شخصی کرده است، 390 میلیون یورو (414 میلیون دلار) جریمه شد.
چی شد. به گفته نیویورک تایمز، متا شامل زبانی در قرارداد شرایط خدمات خود میشود، بیانیه بسیار طولانی که کاربران باید قبل از دسترسی به خدماتی مانند فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ بپذیرند، که عملاً به این معنی است که کاربران باید اجازه دهند دادههایشان برای تبلیغات شخصیسازی شده یا استفاده شود. استفاده از خدمات رسانه های اجتماعی متا را به طور کامل متوقف کنید. از آنجایی که قبل از استفاده از سرویس باید با شرایط موافقت کنید، کاربران چاره ای ندارند جز اینکه اجازه دهند از داده های خود برای تبلیغات استفاده شود.
الان چه اتفاقی می افتد. متا سه ماه فرصت دارد تا نحوه اجرای این حکم را توضیح دهد. این تصمیم مشخص نمیکند که شرکت باید چه کاری انجام دهد، اما میتواند منجر به این شود که متا به کاربران اجازه دهد انتخاب کنند که آیا میخواهند از دادههایشان برای چنین تبلیغات هدفمند استفاده شود یا خیر.
انصراف تعداد زیادی از کاربران از اشتراکگذاری دادههایشان، درآمد تبلیغات متا را به خطر میاندازد، زیرا این قضاوت 5 تا 7 درصد از آن را در معرض خطر قرار میدهد.
چنین مقرراتی در ایالات متحده وجود ندارد.
چرا ما اهمیت می دهیم. تبلیغ کنندگان اتحادیه اروپا ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، اما هر تغییری که متا در نتیجه این حکم ایجاد کند می تواند بر کاربران ایالات متحده تأثیر بگذارد. بسیاری از شرکتهای فناوری قوانین اتحادیه اروپا را در سطح جهانی اعمال میکنند، زیرا اجرای آن آسانتر از محدود کردن آنها به اروپا است.
تبلیغ کنندگان متا باید بدون توجه به هرگونه به روز رسانی و تغییر در هدف خود مراقب باشند.
جدید در زمین موتورهای جستجو