مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ
سال 2023 به سختی آغاز شده است و ما سرشار از اطلاعاتی در مورد آنچه به نظر می رسد یکی از بزرگترین پیشرفت ها در فناوری و بازاریابی است: هوش مصنوعی مولد.
اما صبر کنید… آیا ما یک سال پیش پیشرفت تکنولوژی بزرگ دیگری را ندیده ایم؟
اگر به اوایل سال 2022 نگاهی بیندازیم، بازاریابان، برندها و حرفه ای ها از احتمالات جدیدی که متاورس نویدبخش بود، بسیار هیجان زده بودند. در اینجا در راک محتوا، من خودم چند بار در مورد این موضوع نوشتم و ما را در جریان این موضوع قرار دادم.
یکی از جدیدترین پست هایی که نوشتم در مورد کمبود اطلاعات در مورد متاورس بود، زیرا بسیاری از مردم هنوز از معنای واقعی آن آگاه نیستند. داده های اخیر نشان می دهد که اگر همه چیز به همین شکل پیش برود، ممکن است مردم هرگز متاورژن را نشناسند یا حتی فراموش کنند.
یکی از موضوعات مرتبط در دنیای تجارت اخیراً امکانات جدیدی است که توسط ابزارهای هوش مصنوعی ارائه شده است. امکان دیدن در آن وجود دارد Google Trends چگونه این موضوع در 12 ماه گذشته رشد کرده است:
اگر چه، اگر علاقه کاربران را برای یک بازه زمانی یکسان بررسی کنیم، اما برای عبارت “metaverse”، می توانیم کاهش علاقه را مشاهده کنیم:

دادهها به تازگی آنچه را که در طول دو ماه گذشته دیدهایم تأیید کردهاند. هوش مصنوعی روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، در حالی که متاورز مانند رویایی که برخی از مردم دیده بودند محو می شود و بعید است که به واقعیت گسترده تبدیل شود.
واکنش بازار چگونه است؟
چند ماه پیش Metaverse یک روند امیدوارکننده بود، با کسب و کارهایی که روی خلاقیت ها و خریدهای جدید سرمایه گذاری می کردند، اما اکنون این سناریو چندان خوب به نظر نمی رسد.
را مجله ی وال استریت حتی یکی از مقالات خود را در مورد این موضوع با عنوان “متاورس به سرعت در حال تبدیل شدن به مه تاورس” عنوان کرد. این نشریه به حرکتهای معکوس در رابطه با متاوری که اخیراً برندهای بزرگی مانند دیزنی و مایکروسافت انجام دادهاند، اشاره میکند.
در یکی از اخراجهای اخیر، دیزنی بخش متاورس را کاهش داد و مایکروسافت نیز همین کار را کرد که سرمایهگذاری خود را در زمینههایی مانند واقعیت مجازی کاهش داد.
مطابق با بلومبرگ گروه سونی هدستهای پلیاستیشن VR2 را در ماه فوریه عرضه کرد و در ابتدا انتظار میرفت تا پایان ماه مارس حدود 2 میلیون قطعه به فروش برسد، اما واقعیت جدید باعث شد که احتمالاً تنها حدود 300000 دستگاه به فروش برسد زیرا متاورس فعال نشده است. بالای ذهن مردم
علاوه بر این، گزارش روندهای بازاریابی جهانی Deloitte در سال 2023 بیان کرد که فقط 10٪ از بازاریابان فکر می کنند که متاورس برای آنها بی ربط است.
علاوه بر این، می توان به هفته مد Decentraland و Metaverse 2023 با برندهای معروفی مانند آدیداس، دولچه و گابانا، تامی هیلفیگر و بسیاری دیگر که مدل های دیجیتال را در یک باند فرودگاه مجازی به نمایش گذاشتند.
بسیاری از حرکتهای دیگر وجود دارد که نشان میدهد گروهی از بازاریابان از متاورژن کنار میروند در حالی که دیگران هنوز روی آن سرمایهگذاری میکنند.
زمان بندی هوش مصنوعی
در یکی از مقالههایم اشاره کردم که متاورز در دورهای که برای زمینهاش چندان امیدوارکننده نبود، بسیار دیده شد. هنگامی که مردم در حال ترک یک دوره طولانی قرنطینه بودند، واقعیت مجازی را در کانون توجه قرار دادیم، به جهات مختلفی رسید که کاربران به آن اشتیاق داشتند.
اکنون، در طول موج هوش مصنوعی، ویژگیهایی در لحظهای ظاهر شدهاند که احتمالاً حرفهایها و کسبوکارها را خوشحال میکند. ما در دوران رکود به سر میبریم، شرکتهایی که با تعدیلهای عظیمی مواجه شدهاند و تمام تلاش خود را برای صرفهجویی در هزینههای خود انجام میدهند.
داشتن هوش مصنوعی برای انجام برخی از کارهایی که باید توسط افراد واقعی انجام شود، هیجانی را در بین مشاغل ایجاد می کند. امکان پس انداز پول بدون نیاز به استخدام یا حفظ کارمند برای فعالیت های خاص می تواند برای تصمیم گیرندگان خوب به نظر برسد – توجه داشته باشید که من در مورد کیفیت کار ارائه شده صحبت نمی کنم.
نکته جالب دیگر این است که چگونه ویژگی های هوش مصنوعی بسیار بیشتر از متاورس در دسترس هستند. هرکسی میتواند به chat.openai.com دسترسی داشته باشد و سؤالات خود را بپرسد یا درخواستهای خود را به صورت رایگان ارائه دهد، و ایده واقعی از آنچه که هوش مصنوعی میتواند انجام دهد دریافت کند. از این جنبه، متاورس برای هر کسی که میخواست آن را امتحان کند چندان در دسترس نبود و ممکن است شامل هزینههای دیگری باشد که دسترسی به آن را کمی دشوارتر میکند.
همه این نکات می توانند تصادفی باشند، اما به نظر من، آنها کاملاً منطقی هستند، یک حرکت برنامه ریزی شده یا فقط چیزهایی که به طور طبیعی در زمان مناسب اتفاق می افتد.
مراحل بعدی
متاورس محبوبیت خود را کاهش می دهد زیرا بازاریابان و سایر متخصصان بیشتر بر روی امکانات هوش مصنوعی متمرکز هستند، زیرا به نظر می رسد نتایج بیشتری را با هزینه کمتر به ارمغان می آورد. با این حال، من باور ندارم که به طور کامل از زندگی ما قطع شود.
همانطور که قبلاً اشاره کردم، درک آن گران و دشوار است، بنابراین مردم هنوز به زمان نیاز دارند تا به آن عادت کنند، زیرا همچنین برای رشد بالقوه باید بهتر توسعه یابد.
در همان زمان، هوش مصنوعی در بازارهای مختلف، موارد استفاده و احتمالات پخش می شود. این در حال حاضر بخشی از زندگی خصوصی و حرفه ای بسیاری از افراد است و من معتقدم که نشان دهنده دوره جدیدی از تعامل دیجیتال است.
علیرغم این سناریوی امیدوارکننده، من تمام کارت های خود را روی این روند جدید شرط نمی بندم، زیرا: ممکن است برخی از مشکلات مربوط به حق نسخه برداری ظاهر شود، قابلیت اطمینان اطلاعات و داده های ارائه شده گاهی اوقات مشکوک است، مسائل حفاظت از داده ها، اخبار جعلی و فقدان یک انسان احساس، مفهوم.
با در نظر گرفتن این موضوع، من این مقاله را با یک سوال می بندم: ما متاورس را داشتیم، سپس هوش مصنوعی، پس آینده چه خواهد شد؟
آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایشهای مهم در چشمانداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!
پست آیا هوش مصنوعی متاورس را شکست داد؟ اولین بار در محتوای راک ظاهر شد.