The Verge امروز قطعه ای به نام دارد داخل ماشین پول SEO مبتنی بر هوش مصنوعی CNET. بسیاری از آنچه را که در داستان خود گزارش می کنیم را پوشش می دهد. جستجوی گوگل به BankRate پاسخ میدهد، برندهای بیشتری که از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا استفاده میکنند، اما بیشتر به این موضوع میپردازد که چگونه این شرکت از ماشینها برای جایگزینی انسانهای کمهزینه برای تولید محتوای با کیفیت پایین استفاده میکند که هدف آن رتبهبندی خوب در جستجو است.
الگوریتم های گوگل همه اینها مرا به یاد روزهای بهروزرسانی Google Panda میاندازد، جایی که Google الگوریتمهایی را برای شناسایی مزرعههای محتوا و محتوای نوشته شده با هدف ایجاد ترافیک جستجو ایجاد کرد. اکنون، با بهروزرسانی محتوای مفید، که بهطور خاص با هدف تخفیف محتوای نوشته شده برای رتبهبندی جستجو (و نه برای کاربران) – این استراتژی که توسط وبسایتهای Red Ventures به کار گرفته شده است، به نظر میرسد که در نهایت شکست خورده است – یعنی اگر الگوریتمهای Google این کار را انجام دهند. آنچه می گویند انجام خواهند داد
هدف Red Ventures به گفته The Verge، «مدل کسبوکار Red Ventures ساده و صریح است: محتوایی را منتشر میکند که بهمنظور رتبهبندی بالا در جستجوی Google برای جستوجوهای «با هدف بالا» طراحی شده است و سپس از آن ترافیک با لینکهای وابسته سودآور کسب درآمد میکند. این به طور خاص در تضاد با آخرین الگوریتم بهروزرسانی محتوای مفید گوگل است که هدف آن کاهش رتبه سایتهایی است که ابتدا محتوا برای موتورهای جستجو نوشته میشود، یعنی محتوایی که برای رتبهبندی در جستجو و نه کمکی به افراد نوشته شده است.
این مقاله در ادامه توضیح میدهد که چگونه این سایتها تلاش میکنند در فضای کارت اعتباری رتبه خوبی کسب کنند و این ترافیک را به کلیک برای درآمدهای وابسته تبدیل کنند. این مقاله توضیح میدهد: «Red Ventures جایگاه مهمی در کارتهای اعتباری و سایر محصولات مالی پیدا کرده است. این فقط فراتر از CNET است، این شرکت همچنین صاحب The Points Guy، Bankrate، و CreditCards.com است که “همه از طریق هزینه های وابسته کارت اعتباری کسب درآمد می کنند.”
داستانهای هوش مصنوعی CNET که در مرکز بحثها قرار دارند، نمونههای سرراست این استراتژی هستند: «آیا میتوانید یک کارت هدیه با کارت اعتباری بخرید؟» و “Zelle چیست و چگونه کار می کند؟” بدیهی است که برای رتبه بندی بالا در جستجوهای آن موضوعات طراحی شده اند. مانند CNET، Bankrate و CreditCards.com نیز مقالاتی با هوش مصنوعی درباره کارتهای اعتباری منتشر کردهاند که در آن آگهیهایی برای باز کردن کارتها وجود دارد.»
آشنا بنظر رسیدن؟
مزارع محتوا برای ایجاد مزرعههای محتوا، انسانها را با هوش مصنوعی جایگزین کنید، محتوایی که هدف آن رتبهبندی خوب در جستجو، ایجاد ترافیک، کلیک بر روی تبلیغات، درآمد حاصل از شرکتهای وابسته و سایر اهداف انتشار است. در ادامه مقاله آمده است: «با نگاه بدبینانه، کاملا منطقی است که Red Ventures هوش مصنوعی را به کار گیرد: الگوریتم جستجوی Google را پر از محتوا می کند، تلاش می کند برای جستجوهای مختلف با ارزش رتبه بالایی کسب کند، و سپس زمانی که بازدیدکنندگان بر روی یک کلیک می کنند، هزینه دریافت می کند. درخواست کارت اعتباری یا وام مسکن هوش مصنوعی هزینه تولید محتوا را کاهش می دهد و سود هر کلیک را افزایش می دهد. هیچ شرکت سهامی خاص در جهان وجود ندارد که بتواند در برابر این وسوسه مقاومت کند.»
آیا گوگل قبلاً با پاندا با سقوط مزرعههای محتوا به چنین تلاشهایی رسیدگی نکرده است؟ حدس می زنم نه، هنوز نه.
واژه ساز. ابزاری که برای تولید این محتوا استفاده می شود Wordsmith است، چیزی که آنها بیش از یک سال است که از آن استفاده می کنند و شرکت های دیگر نیز از آن استفاده می کنند. یکی از کارمندان سابق CNET میگوید که Red Ventures از فناوری خودکار برای محتوا استفاده میکرده است. آنها می گویند ابزاری به نام Wordsmith – که در داخل به دلیل استفاده از آن در داستان های وام مسکن با نام مستعار “Mortgotron” شناخته می شود – حداقل یک سال و نیم مورد استفاده قرار گرفته است.
جدید نیست. بله، یک سال و نیم است که این موضوع ادامه دارد. اما مدت طولانی تری ادامه داشته است. شما آن را با تجزیه و تحلیل اخبار درآمدهای مالی، داستانهای خبری امتیازات ورزشی و هر چیزی که میتوان تا حدودی قالببندی کرد، بسیار مشاهده میکنید. ماشینها میتوانند معیارها را استخراج کنند و سپس با استفاده از دادههای اصلاحشده مقاله معقولی بنویسند. ارزان است و هدف را برآورده می کند، اما آیا این همان محتوایی است که گوگل می خواهد رتبه بندی کند؟
در اینجا یک توییت از گلن گیب است که نشان می دهد سال ها پیش چگونه کار می کرد:
به اندازه کافی برای رتبه بندی خوب است. بنابراین با اخراج کارکنان در این شرکتهای انتشاراتی، آنها راههای بیشتری پیدا کردند تا ماشینها محتوایی را بنویسند که در جستجو رتبهبندی شود. The Verge نوشت که فقط باید به اندازه کافی خوب باشد، به اندازه کافی خوب برای رتبه بندی، “اما مقالات ربات منتشر شده در CNET نیازی به “خوب” ندارند – آنها باید در جستجوهای گوگل رتبه بالایی داشته باشند تا افراد زیادی آنها را باز کنند و روی پیوندهای بازاریابی وابسته سودآوری که در آنها وجود دارد کلیک کنید.”
نمی تواند دوام بیاورد. منظورم این است که نمی تواند دوام بیاورد، نمی تواند در دراز مدت به کار خود ادامه دهد – درست است؟ اگر گوگل نظر خود را بگوید، و آنها این کار را انجام دهند، گوگل میخواهد محتوایی به گونهای نوشته شود که برای کمک به کاربران طراحی شده باشد. اگر The Verge در گفتن اینکه هدف از این محتوایی که هوش مصنوعی مینویسد این است که فقط رتبه خوبی در جستجو داشته باشد، دقیق باشد، بهروزرسانی محتوای مفید جدید گوگل باید به این موضوع رسیدگی کند. ممکن است امروز با آن مقابله نکند اما در آینده باید با آن مقابله کند.
چرا ما اهمیت می دهیم. یافتن راه های کم هزینه برای تولید محتوای بی پایان که بتواند رتبه خوبی در جستجوی گوگل داشته باشد، وسوسه انگیز است. منظورم این است که چه کسی نمی خواهد به سرعت و با هزینه بسیار کم پول زیادی به دست آورد؟ اما این تلاش ها تا کی ادامه خواهند داشت؟ آیا این یک استراتژی بلند مدت است؟ آیا به این تلاشها نگاه میکنیم و میگوییم که به همین دلیل است که گوگل بهروزرسانی محتوای مفید را عرضه کرد؟
زمان مشخص خواهد کرد، اما تماشای همه اینها بسیار جالب است، درست مانند بهروزرسانیهای الگوریتم پاندا، پنگوئن و سایر الگوریتمهای جستجوی Google در طول سالها.
جدید در زمین موتورهای جستجو