آیا لینک بیلدینگ مرده است؟  بیایید امروز ارتباط آن را در سئو تجزیه و تحلیل کنیم



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

مدت زیادی است که می بینیم که گوگل در مورد نحوه خواندن محتوا و تصمیم گیری در مورد آنچه که برای SERP مرتبط است کمی اوضاع را تغییر می دهد.

خوب، جای تعجب نیست که این اتفاق می افتد. وقتی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کاربران از نتایج Google راضی نیستند و نسل‌های جوان TikTok را به جای Google برای جستجو انتخاب می‌کنند، احتمالاً به این معنی است که SERP‌ها نیاز به بهبود دارند.

برخی تغییرات بزرگ اعلام شده است، مانند به‌روزرسانی الگوریتم اصلی Google در سپتامبر 2022 و به‌روزرسانی محتوای مفید، و برخی تغییرات کوچک دیگر. حتی اگر آنها تغییر دهنده بازی نباشند، تأثیر زیادی بر استراتژی های سئوی ما دارند.

آخرین مورد در مورد لینک بیلدینگ و چگونه استراتژی ارتباط خود را از دست داده است جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، هنگام پاسخ به سوالی در مورد وزن لینک ها در استراتژی سئو در مصاحبه.

در میان بسیاری از تغییرات در استراتژی سئوی ما، آیا ممکن است که لینک بیلدینگ در حال مرگ باشد؟ بیایید به بیانیه گوگل در مورد آن بپردازیم.

لینک بیلدینگ ارتباط خود را با سئو از دست می دهد

برای درک آنچه در جریان است، بیایید نگاهی به نقل قول های کامل مولر از این مصاحبه بیندازیم:

“خب، این چیزی است که در آن تصور می کنم، در طول زمان، سنگینی روی پیوندها در یک نقطه، کمی کاهش می یابد زیرا ما نمی توانیم کمی بهتر بفهمیم که چگونه محتوا در متن کل وب قرار می گیرد. و تا حدی، پیوندها همیشه چیزی هستند که ما به آن اهمیت می دهیم زیرا باید به نحوی صفحات را پیدا کنیم. مثل این است که چگونه می‌توان یک صفحه را بدون اشاره به آن در وب پیدا کرد؟»

اما حدس من این است که با گذشت زمان، آن چنان که گاهی اوقات امروز است، عامل بزرگی نخواهد بود. من فکر می کنم در حال حاضر، این چیزی است که کمی تغییر کرده است.»

از آنجایی که گوگل بهتر می‌فهمد که چگونه محتوا در متن کل وب قرار می‌گیرد، ممکن است پیوندها چندان ضروری نباشند. از سوی دیگر، آنها همچنان یک عامل رتبه بندی هستند و نقل قول های بالا این را تقویت می کند – “پیوندها همیشه چیزی هستند که ما به آن اهمیت می دهیم زیرا باید صفحات را به نحوی پیدا کنیم.”

با این وجود، نمی‌توانیم انکار کنیم که استراتژی‌های پیوند در حال تغییر هستند و متخصصان سئو باید برای این امر آماده شوند. اجازه دهید با آوردن چند مثال، نکات کاربردی و دیدگاه خود در مورد این موضوع به شما کمک کنم.

آیا ساخت لینک یک فاکتور رتبه بندی برای گوگل است؟

بله، اما این پاسخ گوگل نیست. با وجود اجماع در صنعت سئو مبنی بر اهمیت داشتن بک لینک، هیچ سندی وجود ندارد که به صراحت بیان کند که لینک ها یک عامل رتبه بندی هستند.

تنها اطمینانی که ما داریم این است که موتورهای جستجو اعمال هرزنامه و کلاه خاکستری را جریمه می کنند، همانطور که می بینید در سیاست های هرزنامه گوگل.

اگر می خواهید سایر فاکتورهای رتبه بندی را بررسی کنید، خواندن را توصیه می کنم اصول جستجوی گوگل، که قبلاً در مقاله دیگری در اینجا به آن اشاره کردم و این مقاله یک مطالعه کامل بازار در مورد فاکتورهای رتبه بندی گوگل ارائه می دهد که ارزش ذخیره سازی در موارد دلخواه شما را دارد.

اکنون که این موضوع را روشن کردیم، اجازه دهید استدلال هایی را برای هر دو روی سکه ارائه کنم.

چرا بک لینک ارتباط خود را از دست می دهد؟

این اینفوگرافیک تعاملی درباره تاریخچه به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل را بررسی کنید.

به تکامل الگوریتم و مسیر ساخت لینک توجه کنید:

  1. با پاندا، گوگل شروع به جریمه کردن مزارع پیوند کرد و به دنیا نشان داد که چگونه عمل اسپم برای محتوای موجود آنلاین مضر است.
  2. با وجود این، بازار به تلاش برای دور زدن فناوری موتورهای جستجو ادامه داد تا اینکه پنگوئن متوجه شد که لینک های بی کیفیت چیست و از خرید لینک بکاهد.
  3. تا جایی که لینک ها در آخرین به روز رسانی ها حتی به عنوان اولویت ظاهر نمی شدند.

به عبارت دیگر، گوگل صحبت از بک لینک را متوقف کرده است!

تاریخ به ما نشان می دهد که تمرکز باید روی محتوای خوب باشد و محتوای خوب باید برای مردم تولید شود. و سپس دلیل کافی برای تولید بک لینک به صورت ارگانیک ایجاد می کنید.

همچنین (و این نظر من است)، فناوری آنقدر پیشرفت کرده است و عوامل زیادی باید به آن اضافه شده باشد که لینک بیلدینگ فقط به یکی دیگر تبدیل شود.

چرا بک لینک هنوز مرتبط است؟

از طرف دیگر، هیچ کس نگفته است که لینک بیلدینگ مرده است (به هر حال، در اینجا پاسخ این عنوان است: نه، لینک بیلدینگ مرده نیست).

ببینید، از دست دادن ارتباط به معنای حذف کامل اهمیت این استراتژی نیست. این بدان معناست که شاید لازم باشد در مورد منابع سرمایه گذاری شده در آن سبد تجدید نظر کنید.

خود جان مولر گفت که گوگل همچنان باید نگران این موضوع باشد زیرا یکی از راه‌های خزیدن در اینترنت است. و ما فقط در مورد خزنده‌های آنها صحبت نمی‌کنیم، من و شما به‌عنوان کاربر نیز پیوندها را دوست داریم، به شرطی که پیوندهای خوبی باشند.

علاوه بر آن، در سال 2016 (چهار سال پس از پنگوئن)، یکی دیگر از افراد بزرگ فناوری سر و صدایی به بازار به راه انداخت. آندری لیپاتسف گفت که داشتن محتوای خوب و لینک های منتهی به آن عامل اصلی رتبه بندی بود.

چند سال پیش، در سال 2019، در مطالعه توسط مشاور معبد سنگ نشان داد که بین مکان های اول و استراتژی بک لینک آنها رابطه قوی وجود دارد.

و واضح است! چگونه می توانید به یک توصیه بزرگ اهمیت ندهید؟ اگر BuzzFeed یا Business Insider در پست خود به محتوای من پیوند دهند، بسیار هیجان زده خواهم شد. بنابراین، البته این باید عاملی برای قرار دادن من در رتبه اول باشد.

بنابراین، امروزه چگونه لینک بیلدینگ انجام می شود؟

اگر در مورد نحوه اجرای استراتژی پیوند خود شک داشتید، بدانید که هنوز چندین مورد از آنها وجود دارد که مطابق با دستورالعمل های گوگل هستند.

خواندن مقاله شگفت انگیز را توصیه می کنم لینک سازی برای سئو: راهنمای قطعی (2022) توسط Backlinko. مستقیماً به فصل 6 بروید که در مورد استراتژی ها صحبت می کند. مطمئنم از مطالبی که می خوانید شوکه می شوید.

چیزی که می توانم به این پست Backlinko که در زندگی روزمره خود اعمال می کنم اضافه کنم این است:

  1. بخشی از جامعه سئو و آگاهی از فرصت های مشارکت (لینکدین، انجمن ها، گروه های اسلک و غیره)؛
  2. و روشن شدن هشدار گوگل برای برندهایی که مدیریت می کنم هر بار که یکی از آنها ذکر می شود، می توانید با تولید کننده محتوا تماس بگیرید تا از آنها بخواهید لینکی را در نام برند درج کنند. همین کار را می توان برای دریافت هشدار برای کلمات کلیدی طولانی انجام داد.

گوگل هرگز به شما نگفت که سرمایه گذاری در استراتژی بک لینک را متوقف کنید. این فقط شیوه های سئو بازار سیاه را توصیه نمی کند. به هر حال، صحبت در مورد پیوندها و کلیک ها همیشه تا حدودی پنهان بود، زیرا شرکت متوجه شد که این می تواند اقدامات مخرب را تشویق کند.

در نهایت، هر بار که نظر یا تغییری در گوگل ارسال می شود، ناامید نشوید. روی تولید محتوای خوب تمرکز کنید!

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *