تخمین زده می شود که در حدود 61 میلیون آمریکایی با معلولیت زندگی می کنند. این حدود 18٪ از کل جمعیت ایالات متحده را در سرشماری سال 2022 نشان می دهد. از جهاتی دیگر، این رقم 61 میلیون نشان دهنده کل جمعیت کشورهای آفریقای جنوبی یا ایتالیا خواهد بود.

این عدد معمولاً به چهار گروه مجزا تقسیم می‌شود که اکثر گروه‌ها دارای ناتوانی‌های همپوشانی هستند:

  • اختلالات بینایی (حدود 12 میلیون).
  • اختلالات شنوایی (حدود 48 میلیون).
  • اختلالات فکری (حدود 6.5 میلیون).
  • اختلالات جسمی (حدود 39 میلیون).

فراگیر بودن برای کاربران دارای معلولیت همیشه باید از دغدغه های اصلی باشد. برای این منظور، دستورالعمل‌هایی در مورد آنچه برای وب‌سایت‌ها و محتوای آنلاین انتظار می‌رود توسط سازمان توسعه داده شد دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) تحت نظارت کنسرسیوم وب جهانی (WC3).

این دستورالعمل‌ها بهترین شیوه‌های فنی و محتوایی را برای ارائه تجربیات آنلاین معنی‌دار برای همه کاربران، از جمله معلولان، پوشش می‌دهند.

خواه این دستورالعمل ها باشد، قانون آمریکایی های دارای معلولیت و بخش 508، قانون قابل دسترس کانادا یا هر قانون دسترسی محلی یا ایالتی دیگر، هدف این است که باشد که در انطباق با این دستورالعمل ها و یا خطر عواقب قانونی احتمالی.

متأسفانه، در بسیاری از موارد، اصلاح ADA می تواند گران باشد.

چیز های زیادی وجود دارد شما می توانید انجام دهید تا سایت شما در دسترس باشد اما در پایان، هیچ سایتی نمی تواند 100% در دسترس باشد (و در نتیجه 100% عاری از اقدامات قانونی احتمالی) مگر اینکه از بالا به پایین به این صورت “طراحی” شده باشد.

پوشش های دسترسی را وارد کنید

به طور خلاصه، همپوشانی اصطلاح گسترده‌ای است که برای طبقه‌بندی ابزارک‌ها یا فناوری‌هایی که کد منبع شخص ثالث را به یک صفحه (معمولاً جاوا اسکریپت) تزریق می‌کنند تا در کد منبع جلویی صفحه مورد نظر بهبود یابد، استفاده می‌شود.

محبوبیت این پوشش‌ها در چند سال گذشته به حدی افزایش یافته است که اکنون در ده‌ها هزار سایت در سراسر وب قرار دارند. اگرچه ده ها مورد وجود دارد، دو محبوب ترین همپوشانی بر اساس سهم بازار عبارتند از UserWay و accessiBe.

با پرداخت هزینه ماهانه، این پوشش‌ها با نصب یک خط کد در وب‌سایت، 100% انطباق ADA و WCAG، محافظت در برابر دعاوی حقوقی و UX برتر برای کاربران ناتوان را به کاربران وعده می‌دهند.

اگرچه واقعیت به مراتب خشن تر است.

در حالی که روکش‌ها می‌توانند برخی تعمیرات خودکار را برای کاربران ناتوان فراهم کنند، این اثر ناهموار، ناقص است و بارها با صفحه‌خوان‌ها و ویژگی‌های دسترسی داخلی موجود در مرورگر تداخل می‌کند.

پوشش‌ها همچنین انطباق کامل و محافظت در برابر مشکلات عدم انطباق WCAG 2.x و ADA را هنگامی که معکوس معمول است، تبلیغ می‌کنند.

مهمتر از همه، اکثر افراد ناتوان بینایی با همپوشانی مخالف هستند.

دلیل 1: معلولین نفرت پوشش داده و به طور فعال علیه آنها مبارزه می کند

ممکن است فکر کنید همپوشانی‌هایی که برای آسان‌تر کردن تجربه گشت و گذار آنلاین برای کسانی که از صفحه‌خوان‌ها یا فناوری کمکی داخلی Chrome و سایر مرورگرها استفاده می‌کنند، طراحی شده‌اند، طرفداران روشنی در جامعه معلولان داشته باشند.

و با این حال، در توییتر برای هشتگ هایی مانند جستجو می کند #UserWay و #accessiBe پر از صدها از شکایات توسط کاربران ناله پوشش ها. شکایات متنوع هستند اما نشان دهنده انزجار آشکار کاربران مبتدی و با تجربه نسبت به این افزونه است.

برخی از کاربران ناتوان تا آنجا پیش رفته‌اند که راه‌حل‌هایی را برای مسدود کردن همپوشانی‌ها معرفی کرده‌اند، زیرا تداخل زیادی با صفحه‌خوان‌های پذیرفته‌شده مانند فک یا NVDA.

استیو کلوور، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار نابینا که در زمینه دسترسی تخصص دارد، این راهنما را منتشر کرد برای مسدود کردن accessiBe پس از آن که ساختمان آپارتمان او پوشش را برای وب سایت خود پذیرفت.

حتی قانع‌کننده‌تر، پاسخ صنعت حرفه‌ای به سؤال پوشش‌ها است.

این برگه اطلاعات همپوشانی توسط شناخته شده نگهداری می شود کارل گرووز کارشناس دسترسی و توسط صدها مدیر عامل، ADA و متخصصان دسترسی، مربیان و اساتید، سازمان های تجاری، طراحان وب و مدافعان معلولیت امضا شده است. همه مخالف استفاده و پذیرش همپوشانی هستند.

در نهایت، فدراسیون ملی نابینایان علناً علیه همپوشانی ها ظاهر شده است.

آنها accessiBe را از کنفرانس 2021 خود به عنوان حامی منع کردند و علناً اعلام کردند که این شرکت را یافته اند “…به طور جدی و تحقیرآمیز نگرانی افراد نابینا در مورد محصولات و رویکرد آن به دسترسی را رد می کند.”


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


دلیل 2: همپوشانی‌ها همه مشکلات دسترسی را اصلاح نمی‌کنند – حتی بدتر از آن، موارد جدیدی ایجاد می‌کنند

این یک واقعیت شناخته شده در صنعت دسترس‌پذیری است که هیچ ابزار واحدی، از جمله پوشش‌ها، وجود ندارد که بتواند تمام مشکلات دسترسی شناخته شده را در وب‌سایت متوسط ​​تشخیص دهد.

اکثر ابزارهای خودکار می توانند تا 30٪ از مشکلات شناخته شده را شناسایی کنند، به این معنی که 70٪ باقیمانده باید توسط متخصصانی که آزمایش دستی انجام می دهند، به صورت دستی شناسایی شوند.

ارائه اخیر توسط شناخته شده است مشاور دسترسی آدریان روزلی با عنوان “Overlays Underwhelm” در این مورد با جزئیات بیشتری توضیح می دهد.

در کلیپ دویدن رزلی را مشاهده می کنید تبر، ARC، یا موج ابزارهای تست دسترسی در برابر چندین سایت با استفاده از همپوشانی های محبوب.

Roselli به وضوح نشان می دهد که چگونه همپوشانی ها مسائل واقعی را در صفحات سایت پنهان می کنند و در برخی موارد حتی ایجاد می کنند. بیشتر مشکلات دسترسی کاربران به سایت با استفاده از صفحه خوان های محبوب یا افزونه های مرورگر.

مثال‌های ذکر شده در ارائه ویدیویی با سایت‌هایی که همپوشانی دارند، رایج است.

این یک ادعای رایج از سوی شرکت های پوششی است که استفاده از ویجت های دسترسی آنها شما را در برابر دعاوی حقوقی ADA محافظت می کند.

این ادعاها بی سر و صدا از بسیاری از سایت های همپوشانی پاک شده اند، اما به لطف معجزه ماشین راه برگشت، هیچ چیز واقعاً از بین نمی رود.

به عنوان مثال، به این اسکرین شات از سایت accessiBe در فوریه 2021 نگاه کنید که برای خوانایی برجسته شده است:

سایت ناظر صنعت دسترس‌پذیری Usablenet گزارش سالانه‌ای را منتشر کرده است که از سال 2018 همه شکایت‌های مرتبط با دسترسی را ردیابی می‌کند. این گزارش حتی داده‌های خاصی را در مورد دعاوی مرتبط با استفاده از پوشش‌های دسترسی منتشر می‌کند که هر سال به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

طبق گزارش 2021 ، موارد زیر مربوط به بحث ما است:

“وعده جلوگیری از شکایت های ADA با استفاده از ابزارک دسترسی یا همپوشانی ها واقعی نیست. بسیاری از دعاوی حقوقی در سال 2021 ویجت ها و ویژگی های پوششی را به عنوان مانعی برای دسترسی برابر و سایر جنبه های غیرقابل دسترس وب سایت ذکر می کنند. این بدان معناست که این رویکردها به شاکیان ادعاهای بیشتری را برای افزودن به دعوی می دهد، نه کمتر.»

Usablenet در حال حاضر ارائه می دهد ردیاب شکایت ماهانه که به صورت جداگانه دعوای حقوقی مربوط به همپوشانی شخص ثالث را مطرح می کند. این همان میزان ادعاهایی است که از سایت‌هایی که به جای اصلاح مستقیم برای رفع مشکلات دسترس‌پذیری از پوشش استفاده می‌کنند، افزایش می‌یابد.

آیا می‌خواهید موارد خاصی را از سایت‌هایی که دارای پوشش‌هایی هستند که شکایت شده و گم شده‌اند، مشاهده کنید؟

دفتر حقوقی Lainey Feingold دارای یک به طور مداوم به روز رسانی جریان لیست موارد در حال انجام و تکمیل شده.

در نهایت، هر کسی (به ویژه شرکت های حقوقی) می تواند از سایتی مانند BuiltWith برای یافتن لیست کامل وب سایت هایی که دارای ویجت های همپوشانی هستند استفاده کند. (این لیست برای accessiBe و UserWay به عنوان نقطه شروعی برای اهداف احتمالی دعوی قضایی جدید.)

راه حل سریع این است نه همیشه بهترین راه حل: پوشش های دسترسی خود را کنار بگذارید

اگر تنها کاری که باید انجام می‌دادیم این بود که یک همپوشانی را فعال کنیم، یک کد جاوا اسکریپت را به وب‌سایت‌هایمان اضافه کنیم، و «به‌طور معجزه‌آسا» محتوا و محصولات خود را کاملاً به صورت آنلاین در دسترس همه قرار دهیم، بسیار عالی خواهد بود.

اما ما نمی توانیم.

فناوری وجود ندارد.

تجربه برای کاربران معلول وجود ندارد.

بسیاری از ما دوستان یا اعضای خانواده ای داریم که با معلولیت زندگی می کنند. روکش ها در بیشتر موارد یک سیلی به صورت آنها است.

من این را می دانم زیرا دوستان نابینایی دارم که همیشه از من می پرسند: “کیسی، چرا از قدرت سئوی خود به خوبی استفاده نمی کنید و به شرکت ها نمی گویید استفاده از این پوشش ها را متوقف کنند؟”

این تلاش من است. کاش می توانستم بیشتر کار کنم.

پوشش دسترسی راه حل نیست

اگر هدف شما ارائه یک تجربه برتر برای خوانندگان صفحه نمایش و کاربرانی است که به محتوای سایت شما با معلولیت دسترسی دارند، باور نکنید که هکرها برای حل مشکلات خود از مزایای یک پوشش استفاده می کنند. این نمی شود.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

کیسی مارکی

کیسی مارکی صاحب مشاوره اینترنتی است رسانه وایز. او بیش از دو دهه است که یک سئوکار است، از سال 2015 به طور انحصاری با وبلاگ نویسان غذا و سبک زندگی کار می کند. در طول این مدت او با هزاران وبلاگ نویس در همه جاهایی که می توان تصور کرد کار کرده است. او پیاده روی طولانی تا یخچال و پشت را دوست دارد و معتقد است بیکن و ذرت آب نبات غذاهای لذیذی هستند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *