Google Analytics 4 (GA4) پلتفرم را از ابتدا با تمرکز مرکزی جدید روی رویدادها بازسازی کرد و توانایی کاربران را برای سفارشی کردن ردیابی برای اقدامات خاص در وب سایت ها و برنامه ها افزایش داد.

برای راه اندازی صحیح GA4، باید به رویدادهایی فکر کنید که برای سایت خود ردیابی می کنند.

این مقاله رویدادهایی را که می‌توانید به‌طور پیش‌فرض ردیابی کنید و نحوه تنظیم رویدادهای سفارشی، همراه با موارد استفاده پیشنهادی برای هر کدام را پوشش می‌دهد.

رویدادهای داخلی

خارج از جعبه، GA4 شامل رویدادهایی برای چندین دسته است که می توانند به طور خودکار جمع آوری شوند، از جمله موارد زیر تا زمان این مقاله.

نمای صفحه

این page_view رویداد هر زمان که صفحه بارگیری شود یا وضعیت تاریخچه مرورگر تغییر کند فعال می شود. این را نمی توان غیرفعال کرد.

ردیابی اسکرول

این طومار رویداد زمانی فعال می شود که کاربر 90 درصد از مسیر را در یک صفحه پیمایش کند.

ردیابی کلیک خروجی

این کلیک رویداد فقط برای کلیک هایی که به دامنه های جداگانه منتهی می شود فعال می شود.

اگر این گزینه را در سایت خود داشته باشید، فعالیت جستجوی داخلی را ردیابی می کند.

این view_search_results هر بار که فردی جستجو را کامل می کند، رویداد فعال می شود.

این search_term پارامتر شامل عبارت واقعی است که جستجو شده است.

تعامل شکل

این آتش می گیرد form_start در شروع تعامل با یک فرم (یعنی کاربر داخل یک فیلد متنی کلیک می کند) و زمانی که فرم ارسال می شود (form_submit).

می توانید پارامترهای اضافی را برای نشان دادن فعال کنید form_id، فرم_نام، و فرم_مقصد برای ترسیم تعاملات با اشکال خاص.

تعامل ویدیویی

آهنگ های تعامل ویدیویی شروع می شود (ویدیو_شروع)، تکمیل (ویدیو_کاملو مدت زمان تماشا (ویدئو_پیشرفت) برای ویدیوهای جاسازی شده.

پارامترهای درون رویدادها می‌توانند درصد یا مُهر زمانی خاصی را در ویدیو هنگام انجام یک عمل و عنوان و URL ویدیو را بدون توجه به نمایان بودن آن در صفحه نشان دهند.

دانلود فایل

این آتش می زند file_download رویداد برای کلیک‌هایی که منجر به چندین فرمت فایل رایج مانند اسناد متنی، صفحات گسترده، ارائه‌ها، فایل‌های اجرایی، فایل‌های فشرده، ویدئو و صدا می‌شود.

توجه داشته باشید که جدای از بازدیدهای صفحه، باید به صورت دستی این رویدادها را از طریق Enhanced Event Measurement فعال کنید تا فعال شوند.

برای انجام این کار، از قسمت Admin حساب GA4 خود، به جریان های داده تحت ویژگی GA4 خود قرار دهید و جریانی را که از آن کار می کنید انتخاب کنید.

جریان های داده GA4

از اینجا، شما را ببینید اندازه گیری پیشرفته گزینه نزدیک به بالا

سوئیچ را روشن کنید و چرخ دنده را انتخاب کنید تا گزینه های اندازه گیری رویدادهای خاص را ببینید. سپس می‌توانید همه رویدادهایی را که می‌خواهید اضافه کنید تغییر دهید.

GA4 - اندازه گیری پیشرفته

البته، این رویدادهای داخلی محدودیت هایی دارند و به سختی سطح قابلیت های GA4 را خراش می دهند. قبل از بحث در مورد کاربردهای دیگر رویدادها، بیایید نحوه ایجاد رویدادهای جدید را توضیح دهیم.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


ایجاد رویدادهای سفارشی

از داخل بخش Admin برای ویژگی GA4 خود، به رویدادها بروید. یک را خواهید دید ایجاد رویداد دکمه ای که می توانید روی آن کلیک کنید تا فرآیند شروع شود.

GA4 - ایجاد رویداد

بعد، یک را خواهید دید ایجاد رویداد صفحه ای که از آن می توانید روی آن کلیک کنید ايجاد كردن دکمه.

از اینجا می‌توانید نام رویداد را اضافه کنید و هر پارامتری را برای ارسال اطلاعات اضافی به Google Analytics سفارشی کنید.

GA4 - پیکربندی رویداد

اگر می خواهید از یک رویداد به عنوان تبدیل استفاده کنید، یک را مشاهده خواهید کرد علامت گذاری به عنوان تبدیل گزینه ای در کنار رویدادهای موجود لیست شده در بخش رویدادها.

برای گنجاندن رویداد در گزارش تبدیل‌ها برای آینده، این مورد را تغییر دهید و هنگام ایجاد کاوش‌های سفارشی، آن را با معیارهایی مانند نرخ تبدیل و تبدیل یکپارچه کنید.

بیایید به چند کاربرد عملی رویدادهای سفارشی در وب سایت یا برنامه شما نگاه کنیم.

ردیابی کلیک داخلی

در حالی که GA4 رویدادها را برای کلیک‌های خروجی به‌طور پیش‌فرض ثبت می‌کند، کلیک‌های داخلی منتهی به همان دامنه یا دامنه‌های موجود در اندازه‌گیری بین دامنه‌ای ردیابی نمی‌شوند.

با این حال، ممکن است بخواهید این کلیک‌ها را برای پاسخ به سوالاتی مانند:

  • چند نفر روی یک کلیک می کنند اکنون درخواست دهید دکمه ای که از یک صفحه فرود به یک فرآیند درخواست منتهی می شود؟
  • چند نفر روی پیوندی به مکان یاب فروشگاه کلیک می کنند که نشان دهنده علاقه به بازدید از یک مکان است؟
  • آیا مردم با چرخ و فلک در صفحه اصلی شما درگیر هستند که به صفحات داخلی مختلف پیوند دارد؟

با استفاده از گوگل تگ منیجر، می توانید رویدادی را برای هدف قرار دادن کلیک روی یک عنصر خاص در سایت خود تنظیم کنید.

در حالی که رویکرد دقیق ممکن است بسته به سایت متفاوت باشد، می‌توانید یک راه‌انداز را بر اساس شناسه HTML، URL پیوند، متن شی یا معیارهای دیگر تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که کلیک درست را انتخاب می‌کنید.

فعالیت وارد شده

اگر برای سایت شما قابل اجرا است، می توانید یک را شلیک کنید ثبت نام رویداد زمانی که کاربران ثبت نام کنند یا وارد شدن هنگامی که کاربران فعلی وارد حساب های خود می شوند.

این ردیابی می تواند به پاسخ به سوالاتی مانند:

  • چه منابعی بالاترین نرخ تبدیل را برای ثبت نام کاربران دارند؟
  • کاربران موجود چند وقت یکبار وارد حساب های خود می شوند؟
  • کاربران بیشتر از چه دستگاه هایی برای دسترسی به حساب های خود استفاده می کنند؟

فراتر از راه‌اندازی این رویدادها، راه‌اندازی ردیابی شناسه کاربری را نیز بررسی کنید، که در آن شما یک شناسه منحصربه‌فرد را به هر فردی اختصاص می‌دهید و می‌توانید جلسات آینده را به همان کاربر در هنگام ورود به سیستم متصل کنید.

رویدادهای تجارت الکترونیک

برای سایت‌های تجارت الکترونیک، حتماً ردیابی برای سبد خرید، تسویه‌حساب و فعالیت‌های مربوط به خرید را در نظر بگیرید.

GA4 رویدادهای زیر را توصیه می‌کند که مربوط به اقدامات رایج تجارت الکترونیکی هستند که می‌خواهید ثبت کنید:

  • view_item
  • select_item
  • select_promotion
  • add_to_cart
  • حذف_از_سبد
  • مشاهده سبد خرید
  • start_checkout
  • خرید
  • بازپرداخت

تعامل با برنامه

GA4 می تواند چندین رویداد مرتبط با تعاملات برنامه را ردیابی کند، مانند زمانی که کاربران:

  • به روز رسانی یک برنامه
  • خریدهای درون برنامه ای را فعال کنید.
  • برنامه را از طریق پیوند پویا باز کنید.
  • روی تبلیغات درون برنامه ای کلیک کنید.
  • با اعلان های داخل برنامه تعامل داشته باشید.

این نمونه‌ها و نمونه‌های دیگر به‌طور خودکار جمع‌آوری می‌شوند، اما بسته به نوع برنامه، رویدادهای توصیه‌شده اضافی را می‌توان گنجاند.

به عنوان مثال، یک بازی ممکن است شامل آموزش هایی برای آموزش به کاربران جدید باشد که چگونه بازی کنند.

می‌توانید رویدادها را برای افرادی فعال کنید که در مسیر آموزش کار می‌کنند و نشان می‌دهد که چه تعداد از افراد فرآیند را شروع می‌کنند و چه تعداد بدون انصراف به پایان می‌رسند.

سایر رویدادهای درون بازی می‌توانند سطوح شروع/پایان، صرف ارز مجازی، باز کردن قفل دستاوردها و ارسال امتیازات را ردیابی کنند.

شروع به ایجاد رویدادها کنید

این فقط یک لیست اولیه از رویدادهای بالقوه برای ایجاد برای سایت یا برنامه شما است، اما امکانات برای ردیابی تنظیمات خاص شما بی پایان است.

اقدامات کاربر برای کسب و کار یا مشتریان شما و اینکه چگونه می توانید رویدادها را با این فعالیت ها مرتبط کنید، در نظر بگیرید.

هرچه زودتر رویدادهای تاریخی را جمع آوری کنید، داده های قوی تری برای تجزیه و تحلیل آینده خواهید داشت.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *